تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820344550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت شرکت‌هاي نفتي خارجي براي حضور در طرح‌هاي نوسازي پالايشگاه‌هاي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۳ق.ظ)
رقابت شرکت‌هاي نفتي خارجي براي حضور در طرح‌هاي نوسازي پالايشگاه‌هاي ايران موج - شرکت‌هاي نفتي جهان هم اکنون در حال تلاش و رقابت براي در اختيار گرفتن قراردادهاي تعمير و نوسازي پالايشگاه‌هاي ايران پس از لغو تحريم‌ها هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، شرکت‌هاي خدمات نفتي بين‌المللي هم اکنون در تلاش براي به دست آوردن قراردادهاي ده‌ها ميليارد دلاري براي تعمير و نوسازي پالايشگاه‌هاي نفتي ايران پس از لغو تحريم‌ها هستند، در حالي که مقام‌هاي ايراني نيز اين روزها در حال ديدار و مذاکره با مديران شرکت‌هاي خارجي هستند.
مقام‌هاي شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، شرکت ملي صنايع پتروشيمي و شرکت نفت و گاز پارس مذاکراتي را با شرکت‌هاي خدمات نفتي به منظور مشارکت آن‌ها در طرح‌هاي تعمير و نوسازي صنايع پالايشي و پتروشيمي ايران هستند.
ايران هم اکنون نيازمند تکميل طرح‌هاي نوسازي و توسعه صنايع پالايشي و پتروشيمي خود است، اما؛ اين طرح‌هاي به دليل تحريم‌ها ظرف پنج سال گذشته با تأخير و مشکلاتي روبرو شده است.
منابع نزديک به شرکت‌هاي خارجي که براي مذاکره با مقام‌هاي ايراني به تهران آمده‌اند، گفت: اين پروژه‌هاي تعمير و نوسازي حداقل ۱۰۰ ميليارد دلار برآورد شده است.
مذاکرات ايراني‌ها با شرکت‌هاي خارجي پس از توافق جامع هسته‌اي وين ميان تهران و کشورهاي گروه ۱+۵ سرعت گرفته است.
منابع نزديک به مذاکرات مقام‌هاي ايراني و شرکت‌هاي خارجي گفتند: ايران در حال پيگيري اهداف و برنامه‌هاي پيش از تحريم براي توسعه ظرفيت پالايشي و ارتقاي مجتمع‌هاي پتروشيمي به منظور افزايش درآمدهاي خود است.
مقام‌هاي ايراني تاکنون مذاکراتي با تعدادي از شرکت‌هاي نفتي جهان براي معرفي برنامه‌هاي خود داشته‌اند و حتي تورهايي براي بازديد از پالايشگاه براي شرکت‌هاي خدمات نفتي جهان تدارک ديده‌اند.
دورنماي تجاري در صنايع پالايشي و پتروشيمي نيز در سفر هفته‌هاي گذشته هيئت‌هاي تجاري آلمان، ايتاليا و ژاپن به بحث و بررسي گذاشته شد.
ولفگنگ باچل، مديرعامل شرکت آلماني لينده پس از سفر به تهران با هيأت تجاري آلمان به رياست زيگمار گابريل، معاون صدر اعظم آلمان و وزير اقتصاد و انرژي اين کشور به مجله آلماني اشپيگل گفت: ظرفيت‌هاي قالب توجهي در طرح‌هاي نوسازي واحدهاي توليد و فرآوري مواد خام و بخش‌هاي زيرساختي ايران وجود دارد.
منابع رسمي اعلام کردند: شرکت‌هاي خدمات نفتي که پيش از اعمال تحريم‌ها در ساخت پالايشگاه‌هاي نفتي ايران فعال بوده‌اند از جمله ورلي پارسونز استراليا، تکنيپ و اکسنز فرانسه، دايلم کره جنوبي و شرکت مهندسي سينوپک چين همگي خواهان از سرگيري فعاليت خود در ايران شده‌اند.
اين شرکت‌ها از اظهارنظر درباره اين‌که آيا مديران آن‌ها به تهران سفر کرده‌اند و مذاکراتي با مقام‌هاي ايراني داشته‌اند، خودداري کردند.
به گفته فردي که در چند طرح نوسازي و توسعه پالايشگاه‌ها حضور داشته است، دراين‌باره گفت: طرح‌هاي ارتقاي چند پالايشگاه بزرگ در ايران با تشديد تحريم‌ها و در پي آن خروج شرکت‌ها و توقف صدور تجهيزات متوقف شدند.
بيژن زنگنه، وزير نفت ايران ماه گذشته ميلادي اعلام کرده بود که اين کشور در نظر دارد ظرف ۱۰ سال آينده ۸۰ ميليارد دلار در طرح‌هاي ارتقا و نوسازي صنايع پتروشيمي سرمايه‌گذاري کند.
منابع صنعتي و تحليلگران اعلام کردند: پيش‌بيني مي‌شود تعمير و نوسازي ۱۰ پالايشگاه نفتي ايران، ۱۰۰ميليون پروژه را براي شرکت‌هاي بين‌المللي در کوتاه‌مدت فراهم کند.
يکي از مديران صنعت نفت گفت: بديهي است اگر اجازه فعاليت داده شود، فعاليت در طرح‌هاي نوسازي بعضي پالايشگاه‌ها بسيار ضروري است و دستيابي به اين قراردادها سريع‌تر خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن