تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821232832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمايش‌هاي آييني سنتي بايد مقري دائمي داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نمايش‌هاي آييني سنتي بايد مقري دائمي داشته باشد
دبير هفدهمين جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي در نشست خبري اين جشنواره از لزوم وجود سالن‌هاي دائمي براي اجراي نمايش‌هاي آييني و سنتي سخن گفت.
نویسنده : سپيده آماده 
دبير هفدهمين جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي در نشست خبري اين جشنواره از لزوم وجود سالن‌هاي دائمي براي اجراي نمايش‌هاي آييني و سنتي سخن گفت.
به گزارش «جوان»، نشست رسانه‌اي هفدهمين جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي روز گذشته برگزار شد. مهدي شفيعي، مدير كل هنرهاي نمايشي هم در ميانه‌هاي نشست وارد سالن كنفرانس تئاترشهر شد و در پايان نشست، صحبت‌هايي را در خصوص برگزاري اين جشنواره بيان كرد.  در ابتداي اين نشست فتحعلي‌بيگي با بيان اينكه هنرمندان ما به سرچشمه‌ها دسترسي ندارند چون مكاني وجود ندارد كه آنها با نمايش‌هاي آييني و سنتي آشنا شوند، گفت: متأسفانه نبود يك مكان دائمي براي اجراي چنين نمايش‌هايي از يك سو هشدار است و از سوي ديگر ضرورت؛ ضرورت از اين لحاظ كه ميراث فرهنگي ما در معرض نابودي است و ما بايد فكر نگهداري از آيين‌هايمان باشيم.
وي در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار «جوان» در خصوص تعامل وزارت علوم در مسئله پرداخت آكادميك به نمايش‌هاي آييني و سنتي تأكيد كرد: وزارت علوم بايد تمهيداتي براي اختصاص يك رشته دانشگاهي به تئاتر نمايش‌هاي آييني و سنتي بينديشد، متأسفانه پيشكسوت‌هاي عرصه نمايش‌هاي آييني يكي يكي از دنيا مي‌روند و ما جايگزيني براي اين بزرگواران نداريم، اميدوارم سازمان ميراث فرهنگي در دانشكده‌هايي كه دارد، رشته نمايش‌هاي آييني و سنتي را داير و وزارت علوم نيز به صورت متمركز به اين رشته نگاه كند.
در ادامه حميدرضا اردلان، دبير بخش سمينار جشنواره گفت: كشورهايي همچون هندوستان، بلژيك، لهستان، اندونزي، اتريش و فنلاند در سمينار اين دوره از جشنواره نمايش‌هاي آييني و سنتي شركت مي‌كنند. همچنين از اتريش نيز كارگاه صداهاي طبيعي و شهري را خواهيم داشت و همچنين آقاي فتحعلي‌بيگي نيز كارگاه بدل‌پوشي را برگزار مي‌كند.
در اين نشست رسانه‌اي مهدي شفيعي، مدير كل هنرهاي نمايشي در خصوص لزوم برپايي اين جشنواره گفت: جشنواره آييني و سنتي از جشنواره‌هاي جريان‌ساز و ضروري است كه بايد مورد حمايت قرار گيرد. وي اضافه كرد: ما داراي ريشه‌هاي عميق فرهنگي هستيم و آيين‌هاي كهن‌مان در همه جاي دنيا شناخته شده است. جامعه‌اي داراي فرهنگ قوي است كه آيين‌هاي خودش را حفظ و بازتوليد كند و خوشبختانه جشنواره آييني و سنتي هم با اين هدف بنيان گذاشته شده است. مدير كل هنرهاي نمايشي با اشاره به لزوم تسريع در آغاز به كار پرديس تئاتر تهران و مركز صبا گفت: اميدوارم بخش‌هايي از شهرداري مكان‌هايي را در اختيار هنرمندان براي اجراي آثار آييني و سنتي قرار دهد و در سال‌هاي آينده شاهد باشيم كه چند سالن به اين گروه‌ها واگذار شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن