تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسب رتبه اول کشوري توسط قطب آموزش الکترونيکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۳ب.ظ)
رئيس قطب آموزش الکترونيکي در علوم پزشکي شيراز خبر داد: کسب رتبه اول کشوري توسط قطب آموزش الکترونيکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز موج-شيراز-رئيس قطب آموزش الکترونيکي در علوم پزشکي شيراز گفت: دانشگاه علوم پزشکي شيراز در رتبه بندي کشوري موفق به کسب رتبه اول کشور در حيطه آموزش شد.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس قطب آموزش الکترونيکي در علوم پزشکي و دبير آموزش مداوم دانشگاه با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران، گفت: تاکنون 3 مرحله ارزشيابي قطب ها صورت گرفته که در آخرين ارزشيابي، از طرف وزارت بهداشت اعلام شد که قطب آموزش الکترونيکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز در حيطه آموزشي رتبه اول کشور را به دست آورده است.
دکتر مجيدرضا فرجي افزود: هفت قطب در کشور در حيطه آموزشي در حال فعاليت هستند که از بين اين قطب ها که در دانشگاه هاي مختلف علوم پزشکي فعالند، شيراز موفق به کسب رتبه اول شود.
وي با اشاره به اين که اداره آموزش مداوم يکي از واحدهاي معاونت آموزشي دانشگاه است، اظهار داشت: در وزارت بهداشت نهادهاي آموزشي داراي توانمندي هاي علمي خاص به عنوان قطب در آن زمينه معرفي مي شوند که با توجه به توانمندي هاي دانشگاه علوم پزشکي شيراز، وزارت بهداشت اعتبار قطب علمي آموزش الکترونيکي پيشرفته در علوم پزشکي را از سال 89 به اين دانشگاه ارائه کرد.
دکتر فرخي بيان کرد: دانشگاه ها براي تبديل شدن به قطب علمي در حيطه هاي مختلف بايد معيارهايي را دارا باشند و در حال حاضر در وزارت بهداشت نزديک به 60 قطب در دانشگاه هاي مختلف معرفي شده اند که شيراز علاوه بر آموزش الکترونيکي پيشرفته در علوم پزشکي، سه قطب علمي پيشرفته ديگر شامل پيوند، ميکروبيولوژي و ايمني شناسي را نيز داراست.
وي تاکيد کرد : آنچه سبب بالندگي جامعه مي شود وجود مراکز پيشرفته است که داراي 4 عنصر نوآوري، رضايت، کيفيت و دانش فني است، قطب هاي علمي به عنوان مرجعيت علمي شناخته مي شوند و مشاور در تعيين راهبردها هستند.
دکتر فرخي با تقدير از تلاش کارکنان قطب آموزش الکترونيکي که منجر به کسب رتبه اول کشور شده، گفت: ظرفيت سازي، تامين و توسعه زير ساخت ها، آموزش و انتقال دانش يادگيري الکترونيکي، پژوهش و توليد دانش يادگيري الکترونيکي، ارائه خدمات و کاربست دانش يادگيري الکترونيکي و نوآوري ها در زمينه يادگيري الکترونيکي، از جمله فعاليت هاي قطب علمي آموزش الکترونيکي دانشگاه است.
وي افزود: قطب علمي آموزش الکترونيکي فعاليت هايي در سطح دانشگاه، خارج از دانشگاه و همچنين در سطوح ملي و فراملي داشته که در راستاي فعاليت هاي فراملي در تلاشيم تا با برقراري ارتباط با کشورهاي فارسي زبان،محتواهاي الکترونيکي توليد شده در اين قطب را به آن ها عرضه نماييم که اقدامات اوليه نيز انجام شده است.
فرخي ادامه داد: قطب علمي آموزش الکترونيکي تاکنون 10 دوره فلوشيپ يادگيري الکترونيکي ويژه توانمند سازي اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شيراز و همچنين ساير دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور از جمله زاهدان، فسا، زنجان، خراسان شمالي و گيلان برگزار نموده که در راستاي آن موفق به توانمند سازي نزديک به 320 نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي شيراز و 150 نفر از اعضاي هيات علمي ساير دانشگاه هاي کشور شده است.
رئيس قطب آموزش الکترونيکي در علوم پزشکي و دبير آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکي شيراز بيان کرد: نخستين فصلنامه علمي پژوهشي با محوريت زمينه يادگيري الکترونيکي در علوم پزشکي کشور، از سال 1389 با عنوان مديا در اين قطب منتشر شد که تا کنون 13 شماره منتشر شده و با دريافت مجوز، اين مجله از فصل آينده به صورت دو زبان فارسي و انگليسي منتشر مي شود و از اين طريق وارد حيطه بين المللي مي شويم.
وي گفت: در زمينه پژوهشي نيز نزديک به 35 مقاله در مجلات انگليسي و ISI منتشر کرده ايم و اولين کنگره يادگيري الکترونيک (Elearning) نيز در سال 92 در شيراز برگزار شد که 2 سخنران کليدي از آمريکا به صورت اينترنتي سخنراني خود را براي شرکت کنندگان ايراد کردند.
فرخي با اشاره به اين که رشته يادگيري الکترونيکي در مقطع کارشناسي ارشد براي نخستين بار در قطب آموزش الکترونيکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز طراحي، تدوين و اجرا شد، از راه اندازي مقطع دکترا در اين رشته در آينده خبر داد و افزود:طرح درس دکتراي اموزش الکترونيکي نيز توسط دانشگاه علوم پزشکي شيراز و تهران به صورت مشترک نوشته شده و براي تصويب به وزارت ارايه شده تا در آينده اي نزديک راه اندازي شود.
دکتر فرخي در خصوص ساير فعاليت هاي انجام شده در قطب آموزش الکترونيکي، گفت: تاکنون در توليد محتواي الکترونيکي نزديک به 40 محتوا براي آموزش عموم توليد شده و در مجموع نزديک به 200 محتوا را براي مردم، پزشکان و دانشجويان توليد کرده ايم.
وي تصريح کرد: اين قطب يکي از موسسات علمي دانشگاه علوم پزشکي شيراز و شهر شيراز و استان فارس است که کسب رتبه اول کشوري توسط اين مرکز موجب افتخار براي شهر و استان است که در نتيجه تلاش و حمايت مسوولان دانشگاه و استان بوده و ضمن تقدير از آنان، مي توان گفت که با توجه به اين که فعاليت هاي ما در حيطه ملي و فرا ملي است براي پيشرفت بيشتر نياز به حمايت بيشتر مسوولان و در اختيار گذاشتن بودجه و رفع موانع بين المللي براي تعامل و ارسال محتواهاي توليد شده داريم.
دکتر فرخي با اشاره به اين که يکي از وظايف قطب، گسترش برنامه هاي فراملي است، گفت: براي دستيابي به اين هدف به فضاي فيزيکي بيشتري نياز داريم که با توجه به احداث طبقه دوم اين مجموعه، حمايت جدي دانشگاه براي تجهيز اين طبقه مي تواند گام موثري در اين راستا باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن