تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833083473
گفت و گوی فارس با عوامل سازنده فیلم «دوران عاشقی»/ بخش پایانی شعار در چارچوب موقعیت درست،بهترین کلام است/ مردم برای دیدن فیلم از منتقدان تبعیت نمیکنند/نیاز به حضور چهره های جدید در سینما داریم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفت و گوی فارس با عوامل سازنده فیلم «دوران عاشقی»/ بخش پایانی
شعار در چارچوب موقعیت درست،بهترین کلام است/ مردم برای دیدن فیلم از منتقدان تبعیت نمیکنند/نیاز به حضور چهره های جدید در سینما داریم
کارگردان فیلم «دوران عاشقی» با اشاره به ارایه بخشی از نگرش خود در فیلمش گفت:شعار اگر در چارچوب موقعیت درست اتفاق بیافتد بهترین کلام است.
خبرگزاری فارس_زهرا قزیلی: ششمین فیلم بلند سینمایی علیرضا رئیسیان این روزها به باشگاه میلیاردیها پیوسته است این فیلم که درباره مشکل زنان در شرایط امروز جامعه است با اقبال مخاطب مواجه شده است. فیلمساز به گونهای مسایل اجتماعی را در این فیلم مرور میکند که برای مخاطب قابل درک است و خود را در جایگاه هر یک از شخصیتها میبیند. فیلمساز به نوعی زندگی پرشتاب امروز را نقد می کند و مخاطب را به آرامش و توجه به ارکان خانواده دعوت می کند. در بخش دوم میزگرد با علیرضا رئیسیان، مینا وحید (بازیگر) و مهسا محب علی (یکی از نویسندگان) بیشتر به نوع نگاه فیلمساز در فیلم و نگرش او به زندگی امروز صحبت کردیم همچنین چگونگی انتخاب مینا و حید برای بازی در یکی از نقش های اصلی فیلم و نوع اجرای کار توسط کارگردان سر صحنه به گفت و گو نشستیم که قمست دوم و پایانی آنرا از نظر میگذرانید: * شعار در چارچوب موقعیت درست، بهترین کلام است با فیلمنامه کامل سر صحنه نمی روید شاید شعارگونه شدن حرف های پدر بیتا و نصیحت گونه بودن آن به همین دلیل باشد رئیسیان:شعار اگر در چارچوب موقعیت درست اتفاق بیافتد بهترین کلام است. کدامیک از بزرگان تاریخ بشریت حرف هایشان مستقیم و شعاری نیست؟ در سینما مردم در زمان دیالوگهای پدر توجه نمی کنند و تاب نمی آورند و واکنش نشان می دهند. رئیسیان: یک بخشی ازفیلم نگرش های خودم است. این نگرش ها این قدر برایم جدی است که اینگونه ارایه دادم . من می توانستم جوری دیگری اجرا کنم . *مردم برای دیدن فیلم از منتقدان تبعیت نمی کنند قضاوت مردم را کنار بگذاریم منتقدان هم درباره آن صحنهها نظر داشتند. رئیسیان: نظر منتقدین نظر غالب نیست اکثریت منتقدان برای اکثر فیلمسازهای ما و دنیا حرف تازه اى ندارند و الزاماً مردم از انها براى دیدن فیلم تبعیت نمى کنند. زیرا ما یک عملی انجام می دهیم و آنها هم کار خودشان را انجام می دهند. این کار ها الزاما نباید مثل هم باشد. *نقد بازتولید یک اثر هنری است اما در راستای هم می تواند باشد. رئیسیان: نه. نقد بازتولید یک اثر هنری است. شخصیت پدر غیر از آن واکنشی که می بینیم هر کاری را انجام میداد و حرفی می زد اشتباه بود. این کلمات را در هیچ صورت دیگری نمی توان زد. زیرا مفاهیم این کلمات برآمده از یک نگرش است و آن نگرش هم نمی تواند شبیه حمید، بیتا یا افراد عامی باشد. آن نگرش باید همانگونه به کلمه ارایه می شد. می توانستم به گونه ای دیگر اجرا کنم و میزانسن بدهم اما عمد داشتم که فضای خانه پدربزرگ، روابط و... آنگونه دیده شود. افرادی که بیرون از خانه آنقدر با شتاب هستند وقتی به خانه پدربزرگ می رسند آرام می شوند چرا این اتفاق می افتد یک دیالوگ دارد:«مگر قرار نبود استرس را بیرون در بگذاری و بیای تو» اینجا یک محیطی است که به چیزهای دیگری (اگر وقت کنند) تعمق و تفکر کنند. نگرش شما در زندگی به نگرش پدر نزدیک است؟ رئیسیان: نمی توانم بگویم به کدامیک از شخصیت ها نزدیک هستم. تمام شخصیت ها یک تجربیاتی از فیلمساز هستند که برخی از آن ها با واسطه و تعدادی بی واسطه تجربه شده است و شاید اتفاقاتی که در ذهن و تخیل فیلمساز می افتد جان می گیرد. محیطی که برای من آشنا نباشد نمی توانم به شخصیت و فیلم تبدیل کنم . خانم وحید درباره بازی در شخصیت میترا و مظلومیتی که در بازی او پس از قبول نکردن فرزند از سوی حمید جاری است بفرمایید. وحید: میترا موقعی متوجه شد این ظلم به او روا شده که عاشق شده بود وقتی یک حس شکل می گیرد ، نمی خواهم بگویم توجیه کننده است اما تا حدی که بتواند شرایط میترا را توضیح بدهد و قابل درک باشد. وقتی میترا در کنار وکیل قرار می گیرد می گوید وقتی فهمیدم، حمید گفت بهم فرصت بده تکلیف زنم و بچه ام را مشخص کنم . به همین خاطر شاید وقتی خبر بچه دار شدن را به حمید داده با نگرانی و اضطراب نمی دهد بلکه با خوشحالی به او اعلام می کند زیرا فکر می کرده آن زندگی در حال تمام شدن است و فرزند دلیلی بر استحکام جدید خانواده کوچک است. میترا هیچ گاه به عنوان زن دوم در این زندگی نمیبیند. وقتی می فهمد حمید زن دیگری دارد خودش را کنار می کشد تا تکلیف مشخص شود خلقیات میترا اینگونه است. *جلسات متعددی برای ایفای درست نقش داشتم/ هدایت کارگردان تنها سر صحنه نبود بازی در این نقش با توجه به حضور بازیگران مطرح سینما و بده بستان هایی که باید به درستی میان میترا و حمید رد و بدل می شد کار سختی به نظر می رسد. وحید: ما قبل از اینکه فیلم جلوی دوربین برود جلسات زیادی را درباره این نقش صحبت کردیم . هدایت کارگردان روی این نقش تنها سر صحنه نبود بلکه قبلاً این کار انجام شده بود. ما مدت ها روی میترا تمرین می کردیم مظلومیتی که در وجود میترا دیده می شود سعی می شد قبل از این که کار جلوی دوربین برود وارد شخصیت خودم شود و به آن فکر کنم حتی در زندگی عادی سعی کردم شبیه به میترا باشم و روحیات او را تمرین کنم . موقعیت وقتی درک بشود بازی نقش دیگر خیلی سخت نیست.
*معتقد به برداشت زیاد نیستم آقای رئیسیان چگونه خانم وحید را انتخاب کردید؟ رئیسیان: در سفری که به خارج از کشور داشتم با آقای میرفخرایی که آنجا حضور داشتند تست گرفتیم چون قصد داشتیم فردی این نقش را بازی کند که دیده نشده باشد و تصور قبلی راجع به آن وجود نداشته باشد. در خارج از کشور به نتیجه مطلوب نرسیدیم که بازیگری را انتخاب کنیم و به ایران بیاوریم. من هم اعتقادی به فراخوان بازیگری ندارم زیرا باید یک مشخصه های اولیه در وجود فرد باشد بنابراین دوستانی که می دانستند من نیاز به بازیگر برای نقش میترا دارم معرفی کردند و از یک دایره محدودی انتخاب شدند. خانم وحید اولین کار سینمایی شان را در فیلم دوران عاشقی تجربه کردند ولی پیش از این یکی دو کار تله فیلم کار کردند با موقعیت دوربین، نور و صدا آشنا بودند که کمک کننده بود. حال باید می دیدیم در موقعیت تازه چگونه قرار می گیرد که وظیفه من بود از فضای تلویزیونی ایشان را وارد فضای جدی و حرفه ای سینمایی کنم . ایشان تنها پرسوناژی است که با همه نقش های اصلی بازی دارد و آن عزیزان هم همکاری بسیار خوبی کردند و کمک و همیاری در اجرا به ایشان داشتند . برداشت های ایشان هم مانند دیگر دوستان بیش از 4 یا 5 برداشت نبود زیرا من معتقد به برداشت زیاد نیستم در ایران همان دو سه تای اول خوب دربیاید درآمده است بیشتر که باشد کار بدتر می شود. ری اکشن ها هم نسبت به بازی ایشان خوب بوده است. *در هیچ یک از فیلم هایم قائل به دورخوانی نیستم قائل به دورخوانی نیستید و همین به نظر می رسد کار بازیگری که تازه وارد سینما می شود را سخت تر می کند رئیسیان: من در هیچ فیلمی دورخوانی و حفظ کردن نقش نداشتم. این یک روش است نه من می گویم این خوب است و نه در رد دورخوانی صحبت می کنم یک روش است . *ایده ها و خلاقیتهای جدید در صحنه اضافه می شود در اجرا همه چیز در صحنه اتفاق رخ می دهد؟ رئیسیان: همه چیز از قبل فکر شده است در صحنه ایده ها و خلاقیت های جدید به آنچه که از قبل به آن فکر شده اضافه می شود . بعضی از کارگردان های خوب دنیا اینگونه عمل می کنند و برخی همه چیز از قبل آماده می کنند و تنها اجرا می کنند. برای همه بازیگران جلسات متعدد قبل از جلوی دوربین بردن فیلم می گذارید و درباره پرسوناژ صحبت می کنید؟ رئیسیان: بستگی دارد. بعضی وقت ها این موقعیت پیش از این تجربه شده است مثل خانم حاتمی، ایشان پیش از این در دو کار من حضور داشتند نیاز کمتری احساس می شد. با آقای اصلانی روی مفاهیم صحبت کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم آقای حسینی دیرتر به پروژه پیوستند طبیعتاً فرصت کمتری برای گفت و گوی دیالکتیک هنرمندانه داشتیم . قاطعانه نمی توانم بگویم همیشه این گونه است. *کارگردان در اجرا ما را آزاد می گذاشت چگونه ریتمی را برای بازی در این نقش برگزیدید که با ریتم بازی آقای حسینی و خانم حاتمی همخوانی داشته باشد. وحید: به عقیده من اگر بازیگری بگوید من به تنهایی ریتمی را برای ایفای نقش برمی گزینم اشتباه است در آن صورت هر بازیگر ریتم خودش را انتخاب می کند و یک ناهماهنگی در کار ایجاد می شود. ما هر سکانسی که قرار بود فیلمبرداری کنیم ، قبلش دیالوگ ها در اختیارمان قرار می گرفت و کارگردان یک سری کدها را مشخص می کرد و اهمیت آن ها را گوشزد می کرد و برای اجرا ما را آزاد می گذاشت تا بتوانیم با حس خودمان نقش را ایفا کنیم . شاید خودمان یک یا دو بار دیالوگ ها را تمرین می کردیم وقتی آن حس در وجودمان شکل می گرفت، جلوی دوربین می رفتیم. حس ها اغلب جلوی دوربین به وجود می آمد . کارگردان اجازه می داد این حس شکل بگیرد سکانس های من هم احساسی بود، مقابل خانم حاتمی و آقای حسینی . اجازه می دادند حس شکل بگیرد و ما جلو برویم اگر چیزی مخالف نظرشان بود و نیاز به تصحیح داشت می گفتند در برداشت بعدی حتماً لحاظ شود. ریتم بازی در بازی های دو نفره به وجود می آمد .آقای حسینی لطف می کردند به من اجازه می دادند راحت بازی کنم اگر یک جایی نیاز به یادآوری برخی موارد بود به من گوشزد می کردند همین طور خانم حاتمی عزیز سعی می کردند به بازی من کمک کنند. همه این ها با مدیریت کارگردان بود که شرایطی را به وجود می آورد که بازیگران بتوانند بهترین بازی را ارایه بدهند و با آرامش کار را جلو ببرند. *تمام شخصیت را می نویسیم حتی اگر بخشی از آن دیده شود محب علی :زمان صحبت درباره فیلمنامه طی جلسات مختلف که باآقای رئیسیان داشتیم سکانس ها را می نوشتیم. قبل از نوشتن سکانس ها شخصیتپردازی دقیقی داشتیم . در ادبیات می گوییم هر شخصیت مثل یک کوه یخ است که ما بخشی از آن را می بینیم . ممکن است بخشی از شخصیت را به وضوح نبینیم اما نویسنده و کارگردان به خوبی آن را می شناسند و ریزه کاری هایی در رفتار او قرار می دهند تا عقبه اش بهتر دیده شود. شخصیت ها را کامل می نویسیم که ممکن است یک ششم آن دیده شود. آقای رئیسیان شخصیت پردازی را قبل از سیناپس انجام دادند طی تعاملی که داشتند آنجا این قدر کار کردیم و پرداخت شده که فکر می کنم با یک صحبت کوتاه با بازیگرشان آن شخصیت متجلی در ذهنشان است و به خوبی ارایه می دهند. وحید: یک بازیگر خوب باید تمام شخصیت را درک کند شاید هیچ وقت در فیلم لازم نباشد مخاطب بداند که میترا چه رنگی را دوست دارد اما همان رنگ مورد علاقه اش در نوع رفتار و آرامش و... تاثیر دارد . یک بازیگر باید به خوبی شخصیت را بشناسد تا بتواند به آن جان ببخشد و شخصیت را ارایه بدهد. نوع دیالوگ گفتن، ایستایی، نوع زندگی اش اینکه در یک خانواده آرام رشد کرده یا خانواده پرتنش و... همه این ها را باید به خوبی بازیگر بشناسد تا بتواند بازی درستی ارایه دهد. *خداحافظی با کاراکتر «میترا» برایم سخت بود با توجه به تحصیلات آکادمیکی که دارید برای حضور در سینما حتماً گزینههایی مد نظر داشتید. وحید: زمانی که به من پیشنهاد حضور در فیلم آقای رئیسیان داده شد فیلمنامه را نخوانده بودم فقط گفتند آقای رئیسیان قصد دارد یکی از نقش های اصلی فیلمش را ازمیان بازیگرانی که کمتر دیده شدند انتخاب کند، برای من موقعیتی دوست داشتنی بود . امکان حضور در کاری را فراهم می شد با کارگردانی که کارهای قبلی اش را دیده بودم و در کار خودش یکی از فیلمسازان خوب سینما به شمار می آید می توانستم کار کنم . مهم برایم این بود که با کارگردانی کار کنم که در رزومه کاری ام یک بار سنگین و با ارزشی داشته باشد. بعد که درباره نقش صحبت شد من عاشق نقش میترا شدم در حالی که هنوز فیلمنامه نداشتم اما طوری برایم آن را بازگو کردند که من میترا را دوست داشتم . تا شب آخر فیلمبرداری من میترا را شدیداً دوست داشتم . خداحافظی با کاراکتر میترا برای من سخت شده بود . معصومیتی که به آن اشاره داشتید و انتخابی که باید انجام بدهد. در درجه اول برایم کارگردان مهم بود و بعد فیلمنامه . قدم به قدم دیدم که بازیگران ، عوامل پشت دوربین همه از بهترین های سینما هستند.
*بازی در «دوران عاشقی» یکی از شانسهای زندگیام بود از بازیگران خوش شانس در عرصه سینما به شمار می آیید. وحید: صددرصد .یکی از شانس های زندگی من بود . گویا همه چیز در کنار هم به گونه ای چیده شده بود که بهترین شرایط را در کار حرفه ای تجربه کنم و امیدوارم بازی قابل قبولی ارایه داده باشم. *نیاز به حضور چهره های جدید در سینما داریم/ برای سینما باید افرادی تربیت شوند آقای رئیسیان معمولاً در کارهایتان بازیگر به سینما معرفی می کنید . چقدر در این حوزه نیاز به چهره جدید داریم . رئیسیان: در اکثر فیلم هایم بازیگر معرفی کردم. خانم معتمد آریا بازی در نقش اول خودشان را در «ریحانه» تجربه کردند، رضا بابک اولین حضور سینمایی اش بود و کاندید هم شد. در «سفر» امیر پایور اولین نقش زندگی شان را تجربه کرد و کاندید شد سال بعد در فیلم آقای کلاری جایزه بهترین بازیگر را گرفت. در فیلم «ایستگاه متروک» آقای نظام منوچهری اولین حضورشان بود. آقای مهران رجبی دومین فیلم سینمایی شان بود اما اولین کارشان به نمایش درنیامده بود ، اولین فیلمشان من تهیه کننده بودم و آقای ایرج کریمی کارگردان. چهل سالگی هم فرزان اطهری را معرفی کردم که خیلی استعداد خاصی برای بازیگری نداشت و ادامه نداد از سوی دیگر ایران نبود و شغل دیگری داشت. در فیلم «دوران عاشقی» 4 بازیگربرای اولین بار در سینما معرفی می شوند نقش هایشان کم و زیاد بود. معتقدم ما نیاز به چهره های جدید داریم ورودی ما به این عرصه بسیار کم است اما به دلیل تولید زیاد عرضه و تقاضای درستی در این حوزه نداریم و کاملاً ناسازگار است با نیاز سینما. به همین دلیل است که برای رفع کمبودها به سراغ بازیگران خوب تئاتر میروند و افرادی از آن حوزه می آیند. سینما یک کیفیت ویژه ای دارد به عقیده من باید برای سینما افرادی تربیت شوند و حضور پیدا کنند که هم اخلاق حرفه ای ، رفتار و منش درستی داشته باشند، تحصیلات آکادمیک داشته باشند و ارتباطات درونی و بیرونی آن ها همساز با مجموعه سینما باشند. بازیگران تئاتر برای حوزه سینما مناسب نیستند و آسیب هایی را به همراه می آورند؟ رئیسیان: بعضی از بازیگران تئاتر بازیگران بسیار خوبی هستند ولی برای سینما ما یک عنصر بسیار مهمی (حداقل برای خودم وجود دارد) آن هم زیبایی تصویر است که معمولاً کم اتفاق می افتد که مجموعه این ها با هم هماهنگ باشد و فرد برای سینما مناسب باشد. زیرا کیفیت تئاتر به لحاظ زیبایی تصویر با سینما بسیار متفاوت است. از ابتدای سال فیلم های اجتماعی آنچنان که باید موردتوجه قرار نگرفته است اما فیلم «دوران عاشقی» در روزهای اول اکران و هم اینک نیز مورد توجه است. زمان مناسبی برای اکران بود ؟ رئیسیان: اغراق نیست اگر بگویم در دهه اخیر هیچ فیلم اجتماعی نداشتیم که در سه روز اول و هفته اول اینگونه مورد توجه قرار بگیرد. دلیلش هم مجموعه بازیگران خوب، فضای خوب برای فیلم و داستان جذاب و از همه مهمتر هوشیاری مردم است که اگر غفلت کنیم و به سلیقه مخاطب توحه نکنیم و تنها یک موج ازفیلم را پروپاگاندا کنیم سینما لطمه می بیند. ما ژانرهای متعدد را به دلایل مختلف نمی توانیم داشته باشیم به همین دلیل سوژه ها بسته تر می شود و به سمت یک فرم های خاصی در اجرا می رود. برایم جالب است که مردم انتخاب کردند و سینماهای ما در شب های تعطیل سانس فوق العاده داشتند. وقتی هماهنگی یک تیم با اقبال جشنواره و مردم که مهمترین فاکتور ما برای یک فیلم سینمایی هستند و بعد جشنواره های خارجی روبرو می شود انرژی مضاعف به ما می دهد و مصداق این شعر سعدی می شود که:گاهی بساط عیش خودش جور می شود/گاهی به صد مقدمه ناجور میشود.
برای اکران ترجیحم عید نوروز و یا عید فطر بود که متاسفانه عملی نشد به نظرتان این دو زمان اکران در اقبال بیشتر مردم تاثیر داشت؟ رئیسیان: در فاصله زمانی اکران بسیار موثر بود ما از زمانی که اکران شدیم تا فیلم بعدی که فیلم محمد (ص) است زمان کوتاهی است و همه سینماها بسیج شدند که به درستی دیده شود البته که بسیار هم خوب است اما باید یک عدالت نسبی هم باشد. نصف سینماهایمان را از دست می دهیم بدون اینکه فروش کم شده باشد.ومدیریت این وضعیت بعهده دولت است امکان اکران فیلم را در پاییز نداشتید؟ رئیسیان: روزهای تابستان طولانی است و به دلیل تعطیلات خانوادهها استقبال بیشتری دارند اما در پاییز امکان سانس فوق العاده تا پاسی از شب وجود ندارد، تحصیل و گرفتاری و کار ... باید این مهم را هم توجه کنیم که سرمایه این فیلم هم راکد مانده بود. 75 درصد در بخش خصوصی تولید شده و 25 درصد فارابی سهیم است. فارابی معمولاً بالای 30 درصد مشارکت دارد چطور برای فیلم «دوران عاشقی» 25 درصد کمک کرد؟ رئیسیان: آقای جلوه به من بسیار کمک کردند همیشه هم قدردان بودم و هستم. من خودم بیشتر از 25 درصد نمی خواستم مشارکت کنند و فارابی هم در شرایطی نبود که بیشتر از این بتواند کمک کند زیرا 35 فیلم را به شکل های مختلف مورد حمایت قرار داده بودند و امکان مالی نداشتند . قسط هایی که داده شد خیلی سخت انجام شد اما همکاری که در شروع پروژه انجام دادند خیلی خوب بود . بخشی هم سرمایه گذاری خصوصی (احسان رسولف) و خودم در تولید فیلم مشارکت دارم. دوست دارم این اقبال مردمی به گونه ای باشد که بتوانیم شاهد سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی در فیلم ها باشیم. معمولاً زمان تولید فیلم های شما 5 ساله است برای فیلم بعدی هم باید 5 سال باید صبر کنیم؟ رئیسیان: انشاءالله طرح خوب به دستم برسد زودتر کار شروع می کنم و نمیگذارم به 5 سال برسد. فیلمنامه بعدی شما هم در خصوص مسایل اجتماعی خواهد بود؟ محب علی: من در نگارش کتاب توجه خاصی به معضلات اجتماعی دارم . در سینما همین طور خواهد بود. من فیلمنامه زیاد نوشتم اما همیشه پشت صحنه بودم و نامم زیاد آورده نشد یکی دو کارم ساخته نشد. یک کار برای آقای کرم پور نوشتم و آقای کرم پور مرا به آقای رئیسیان معرفی کردند. آقای رئسیان از معدود کارگردانانی هستند که ادبیات را پیگیری می کنند به من لطف داشتند و میدانستند به این موضوعات علاقمند هستم. معمولاً سفارش نگارش فیلمنامه می گیرید ؟ محب علی: در سینما معمولاً کار سفارشی انجام دادم. توجه کارگردانان به نویسندگان کتاب چقدر با روحیاتتان سازگار است؟ محب علی: بستگی دارد. یکی دو کارگردان از من کار خواستند اما با روحیاتم سازگار نبود و کار نکردم اما این طرح با روحیاتم سازگار بود که توانستم و احترامی که برای آقای رئیسیان قائل بودم کار کردم از خصوصیات خوب آقای رئیسیان این است که فیلمنامه را به خوبی درک می کنند یکی از معضلات نویسنده ها این است که وقتی با کارگردان ها صحبت می کنند، کارگردان در قدم اول درباره دکوپاژ صحبت می کند! اما آقای رئیسیان فیلمنامه نویسی تدریس کردند و کار را به خوبی می شناسند . همکاری با ایشان درست و صحیح بود امیدوارم این قدم فرخنده ای باشد که نویسنده ها در حوزه ادبیات بتوانند با کارگردانان و فیلمنامه نویسان همکاری بیشتری داشته باشند و حضور بیشتری در سینما داشته باشند. رئیسیان: من اشتباه سهوی در جشنواره داشتم. خانم محب علی ایران نبودند فکر کردم موقعیتی برای خانم رویا محقق که طرحش تبدیل به فیلم شده است ایجاد کنم در تیتراژ آمده با سپاس از مهسا محب علی که اشتباه من بودم. سیناپس کار مشترک بود، حتی نقش خانم محب علی بیشتر از خانم محقق بود امیدوارم دوستان نویسنده و مخاطبان این اشتباه را بر من ببخشند. «دوران عاشقی» کار مرا سخت کرد برای ادامه حضور در سینما چه گزینه هایی را مد نظر خواهید گرفت؟ وحید: بازی در «دوران عاشقی» انتخاب من را سخت تر کرد زیرا اولین کارم اینقدر قوی بود و دیده شد. باید در کارهای دیگرم دقت کنم تا لااقل از استانداردهای این کار پایین تر نباشد. در کنار بازیگران، عوامل، کارگردان خوب و... کار من را سخت می کند. ملاکم در انتخاب بعدی فیلمنامه خواهد بود و نقشی که پیشنهاد خواهد شد و در توانم باشد که از عهده آن برآیم . البته نوشتن فیلمنامه با توجه به تحصیلاتم که فوق لیسانس ادبیات نمایشی هستم وسواس مرا در انتخاب نقش بیشتر می کند. در مجموعه نمایش خانگی شهرزاد نقش شما متفاوت با میترا است؟ وحید: بله کاملا متفاوت است . نقشم در شهرزاد تقریباً نقطه مقابل میترا است . بازیگر تئاتر آن سالها دختر جسورتری است و شرایط کاملا متفاوت و متناقض با این کار رادارد. انتهای فیلم/
94/05/26 - 11:46
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]
صفحات پیشنهادی
گفت و گو با عوامل سازنده فیلم «دوران عاشقی»/ بخش اول رئیسیان:مشکلات بانوان را از نگاه صرفاً زنانه بر
گفت و گو با عوامل سازنده فیلم دوران عاشقی بخش اولرئیسیان مشکلات بانوان را از نگاه صرفاً زنانه برسی نمیکنم منتقد مدرنیته هستم محبعلی دوران عاشقی زنگ خطری به جامعه استکارگردان فیلم سینمایی دوران عاشقی با اشاره به این مهم که در فیلم هایم محور اصلی زنان هستند گفت در فیلم دوران عابوذر پورمحمدی در گفتوگو با فارس به دلیل جوان بودن تیم سازنده «اشیاء...» فرصت اکران پیدا نکرده بود
ابوذر پورمحمدی در گفتوگو با فارسبه دلیل جوان بودن تیم سازنده اشیاء فرصت اکران پیدا نکرده بود همین اکران محدود را به فال نیک میگیریمابوذر پورمحمدی گفت اشیاء در جشنواره سی و یکم فیلم فجر در بخش فیلم اولیها به نمایش درآمد و اتفاقا بازخوردهای مثبتی را هم دریافت کرد اما مشکلگفت و گوی فارس با شمسی فضل الهی بانوی پیشکسوت هنر «بامزی» به یادماندنی ترین کارم است/ صدایم مرا به ع
گفت و گوی فارس با شمسی فضل الهی بانوی پیشکسوت هنربامزی به یادماندنی ترین کارم است صدایم مرا به عرصه هنر کشاند با دوبله نقش یک مادر ژاپنی کارم را آغاز کردمشمسی فضل الهی گفت همه هنرمندان آثار خود را دوست دارند اما برای من صداپیشگی کارتون بامزی به یادماندنی ترین کارم است خبرگزاردر برنامه «سینمامعیار» مطرح شد؛ رئیسیان: «دوران عاشقی» درباره خیانت نیست و راهکار میدهد/ه
در برنامه سینمامعیار مطرح شد رئیسیان دوران عاشقی درباره خیانت نیست و راهکار میدهد هاشمزاده فیلم پرداخت خوب دارد اما پایانش خنثی است فیلم سینمایی دوران عاشقی در حالی با حضور امیرعباس صباغ سیدسعید هاشمزاده و علیرضا رئیسیان بررسی شد که کارگردان مدعی بود فیلمش درباره خیانت نیستگفتوگوی فارس با کارگردان تنهایی لیلا لطیفی: شعیبی نبود؛ «تنهایی لیلا» را نمی ساختم/ لیلا پاکی را خو
گفتوگوی فارس با کارگردان تنهایی لیلالطیفی شعیبی نبود تنهایی لیلا را نمی ساختم لیلا پاکی را خواستگاری میکندمحمدحسین لطیفی گفت اگر بهروز شعیبی در نقش محمد سریال تنهایی لیلا بازی نمیکرد شاید من از کارگردانی این اثر انصراف میدادم چراکه معتقدم بدون حضور او امکان ساخت این سریاختصاصی فارس فیلمبرداری صحنه اعدام در «رسوایی 2»/ کوچ عوامل دهنمکی از امام زاده یحیی به چیتگر
اختصاصی فارسفیلمبرداری صحنه اعدام در رسوایی 2 کوچ عوامل دهنمکی از امام زاده یحیی به چیتگربه گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس قصههای فرعی در رسوایی 2 نقش پررنگی دارند در یکی از این قصه ها قرار است صحنه اعدام فردی به نام کامبیز فیلمبرداری شود رامین راستاد نیز ایفاگر این نق«دوران عاشقی» در سینما انقلاب نقد و بررسی شد رئیسیان:مسئله من عشق است/هیچ قضاونی در فیلمم نکردهام
دوران عاشقی در سینما انقلاب نقد و بررسی شدرئیسیان مسئله من عشق است هیچ قضاونی در فیلمم نکردهامکارگردان فیلم دوران عاشقی گفت مسئله من عشق است و در این 27 سال که 6 فیلم ساخته ام تمرکز همه این فیلم ها بر عشق بوده است نکته دیگر اینکه محور این بیان من در فیلم های خود همیشه زن بودهشماره معکوس اتمام جشنواره لوکارنو آغاز شد اعطای جایزه اول بخش درهای باز به فیلم «سنگر مردان دیوانه»
شماره معکوس اتمام جشنواره لوکارنو آغاز شداعطای جایزه اول بخش درهای باز به فیلم سنگر مردان دیوانهجشنواره فیلم لوکارنو در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک میشود که جایزه اول بخش جنبی درهای بازی به فیلم سینمایی سنگر مردان دیوانه محصول کشور الجزایر اعطاء شد به گزارش خبرنگار سینماییحاجی عبدالهی در گفتوگو با فارس: «رحمت» پایتخت شخصیت واقعی دارد/ دوبلورهایی که رایگان کار می کنند
حاجی عبدالهی در گفتوگو با فارس رحمت پایتخت شخصیت واقعی دارد دوبلورهایی که رایگان کار می کنندهومن حاجی عبدالهی گفت مدتی است به دلیل حضور افرادی که تخصص کافی کافی در این زمینه ندارند متاسفانه فعالیت کمی در این حوزه دارم «هومن حاجی عبدالهی» در گفتوگو با خبرنگادر گفتوگو با فارس عنوان شد «آگاهان» مهر ماه کلید میخورد/محسنینسب به سراغ آقازادهها رفت
در گفتوگو با فارس عنوان شدآگاهان مهر ماه کلید میخورد محسنینسب به سراغ آقازادهها رفتمحسن محسنینسب گفت برای ساخت فیلمنامه ای با نام آگاهان در خواست پروانه ساخت کردهام که با برنامه ریزیهای انجام شده مهر ماه فیلم را کلید خواهم زد این فیلمنامه به موضوع اختلاس ها و آقازاده ها می-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها