تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803291126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري دومين جشنواره ملي نعناع در کاشان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۱ق.ظ)
برگزاري دومين جشنواره ملي نعناع در کاشان موج - دومين جشنواره ملي نعناع 25 تا 27 شهريور سال جاري با هدف ثبت نعناي خاص منطقه فين به‌ عنوان بهترين نوع نعناي کشور در کاشان برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، دومين جشنواره ملي نعناع 25 تا 27 شهريور سال جاري با هدف رونق اقتصادي منطقه، ثبت نعناي خاص منطقه فين به عنوان بهترين نوع نعنا در کشور، انعقاد تفاهم نامه و قرارداد همکاري با شرکت‌هاي بزرگ داروسازي جهت زير کشت بردن زمين‌هاي کشاورزي به سفارش شرکت‌هاي مذکور، بالا بردن سطح آگاهي کشاورزان منطقه، سطح زير کشت گياهان دارويي و افزايش توليدات استانداردجهت مصرف داخلي و صادرات، ترويج و توسعه کارگاه‌ها و کارخانجات توليد عرقيات، شناسايي پتانسيل‌هاي بالقوه و بالفعل منطقه در سطح کشور، تردد اقشار مختلف گردشگران داخلي و خارجي در منطقه جهت تحقيق در حوزه پتانسيل‌هاي فرهنگي و اقتصادي، تلاش در جهت ايجاد منطقه نمونه گردشگري و ترويج رويکرد مردم به طب سنتي اسلامي در کاشان برگزار مي‌شود.
با توجه به آنکه امروزه تنها راه چاره مبارزه با دنياي استعمار چه در حوزه کشاورزي، چه در حوزه صنعت و چه در حوزه فناوري و توليد دانش توليد ملي است.
از مهم‌ترين و استراتژيک ترين حوزه‌هاي اقتصادي هر کشوري کشاورزي است. ايران نيز با توجه به موقعيت جغرافيايي منحصربه فرد و محصولات منحصربه فردش، مي‌تواند نه تنها خود را از وابستگي به مواد غذايي خارجي برهاند که اين حوزه به تدريج جايگزين نفت گردد و در اين بين گياهان دارويي ايران که شهره عام و خاص جهان است بي ترديد مي‌تواند بيشترين نقش را داشته باشد.
منطقه حاصلخيز فين کاشان و روستاهاي اطرافش به باور همه کارشناسان اين حوزه يکي از مرغوب‌ترين نعناي جهان را داراست که متأسفانه به دلايلي چند ناشناخته مانده است. محصولي که اگر بدان خوب پرداخته شود تحولي بي نظير در اقتصاد اين منطقه و به تبع آن اقتصاد ملي خواهد داشت.
اين پرداختن از ترويج کشت نعنا، مکانيزاسيون مراحل کاشت، داشت، برداشت و استحصال عرق نعناي مرغوب و برگ نعناي خشک آغاز و در نهايت به معرفي اين محصول به بازارهاي داخلي و بين‌المللي ختم مي‌شود.
و اين مهم حاصل نمي‌شود جز به مدد همدلي و همراهي مردم و مسوولين.
مردمي که بايد بکارند و توليد کنند و مسئوليني که راهگشايي کنند.
علاقه مندان مي‌توانند مقالات خود با موضوعات کشاورزي، فراوري، بسته بندي و صنايع وابسته، اقتصاد و بازرگاني، کاربرد در داروسازي - طب سنتي و ساير موضوعات مرتبط را تا 15 شهريور 94 به دبيرخانه جشنواره ارسال کنند.
به منظور افزايش سطح آگاهي کشاورزان و عموم مردم نشست و کارگاه‌هاي آموزشي با حضور اساتيد برجسته کشور ويژه کشاورزان در خصوص مباحث اقتصادي و تخصصي کشت نعنا و ويژه عموم افراد در خصوص نقش گياهان دارويي و خواص نعنا بازديد مهمانان و مدعوين جشنواره از کشتزارهاي منطقه و کارگاه‌هاي سنتي و صنعتي و بازديد از مجتمع‌هاي صنعتي مرتبط، انتشار ويژه نامه تخصصي جشنواره و برپايي نمايشگاه عرضه محصولات منطقه در حاشيه جشنواره پيش بيني شده است.
قرار بر اين است در اختتاميه جشنواره پس از ارائه مقالات برتر و تقدير آن‌ها، از کشاورزان نمونه نعنا نيز تقدير به عمل آيد و از تمبر يادبود جشنواره رونمايي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن