تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805271697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره تئاتر رضوی، فرصتی برای تقویت تئاتر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: در گفتگو با کارگردانان آثار جشنواره تئاتر رضوی مطرح شد: جشنواره تئاتر رضوی، فرصتی برای تقویت تئاتر است خبرگزاری پانا: کارگردانان حاضر در دهمین جشنواره تئاتر رضوی معتقدند باید حمایت ها از گروههایی که در این جشنواره حضور می یابند بیشتر شود زیرا این نوع تئاترها قادرند با دور شدن از کلیشه گرایی، مفاهیم و محتوای مرتبط با رضوی را به زبانی هنری به مخاطب منتقل کنند.
۱۳۹۴ شنبه ۲۴ مرداد ساعت 13:49

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، کارگردانان شرکت کننده در این جشنواره اهمیت چنین رخدادهایی را بسیار زیاد است می دانند و معتقدند دبیرخانه این جشنواره ها باید به نمایش نامه نویسان سفارش اثر دهد تا دیدگاه های مختلف در ارتباط با یک موضوع پدید آید.
مردم ایران با عرق دینی از نمایش های مذهبی حمایت می کنند
محمد حسن زاده با اشاره به اینکه در دوره قبل نیز در این جشنواره حضور داشته، دوره دهم را دارای نگاه متفاوت تری به جشنواره دانست و توضیح داد: در این دوره از پرداختن به موضوعیت حضرت امام رضا «ع» پرهیز شده است و سعی شده که در قالب مفاهیم و محتوا به این امر توجه شود.
وی با انتقاد از اینکه موازی کاری در مواقعی، باعث از بین رفتن تئاتر امروز کشور می شود، معتقد است: عده معدودی جشنواره وجود دارد که به واسطه حضور دبیری تئاتری و دلسوز می تواند سرپا باشد؛ بنابراین برای تئاتر دینی باید برنامه ریزی مدون، سند توسعه و چشم انداز فراهم شود.
کارگردان نمایش "تاکسی زرد" که در بخش مسایقه دهمین جشنواره تئاتر رضوی حضور دارد، خاطر نشان کرد: در این جشنواره ها باید از سوی دبیرخانه به نمایش نامه نویسان سفارش اثر داده شود و و آثار در اختیار کارگردانان قرار گیرد تا دیدگاه های مختلف در ارتباط با یک موضوع پدید آید.
محمد حسن زاده پراکنده گویی ها را بی نتیجه عنوان کرد و گفت: مردم ایران با عرق دینی که دارند از نمایش های مذهبی حمایت می کنند؛ بنابراین حامیان و بانیان تئاتر کشور باید با برنامه ریزی هوشمندانه و دعوت و همفکری با هنرمندان پیشکسوت در این گونه نمایشی به یک جمع بندی و راه حل منطقی دست یابند.
وی در پایان از دست اندرکاران دهمین جشنواره تئاتر رضوی تشکر کرد و گفت: امیدوارم در این دوره شاهد درخشش استان خراسان شمالی در برگزاری جشنواره باشیم و این رویداد به صورت شایسته و در خور توجه برگزار شود.
اهمیت جشنواره تئاتر دینی بسیار زیاد است و حمایت از آن محدود
همچنین مژده ساعی در گفت و گو با ستاد خبری دهمین جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به اینکه برای نخستین بار است در این جشنواره شرکت می کند، افزود: این امر، بدان معنا نیست که از روند برگزاری آن در سال های گذشته بی اطلاع باشم؛ اکنون نیز شاهد آن هستیم که ستاد برگزاری دهمین جشنواره تئاتر رضوی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا از تجربیات دوره های گذشته استفاده کرده و به بهترین شکل ممکن و انرژی مضاعف تری این دوره از جشنواره را مدیریت کند.
وی که با کارگردانی نمایش "رستگاری در شب دور" آن را برای حضور در دهمین جشنواره تئاتر رضوی آماده کرده، توضیح داد: این اثر توسط طلا معتضدی نوشته شده و درباره موضوعاتی است که تا کنون کمتر به آن پرداخته شده؛ بنابراین علاقمند شدم که دیگران را نیز در جریان داستان این نمایش قرار دهم.
این کارگردان جوان تئاتر ضمن تشکر از تلاش های ستاد برگزاری دهمین جشنواره تئاتر رضوی عنوان کرد: مابین دوره های نهم و دهم این جشنواره وقفه یکساله ای وجود داشت که به نظر من این فاصله از این بابت رخ داد که ستاد برگزاری تمام اتفاقات مثبت نه دوره گذشته را کارشناسی و تجمیع کند تا در این دوره شاهد جریانات باشکوه تر و شایسته تری باشیم و مطمئنم  اگر تا کنون کمبودی وجود داشته به دلیل وسع محدود جشنواره بوده است.
مژده ساعی حمایت مسئولان و مدیران فرهنگی کشور را از تئاتر دینی بسیار پر اهمیت دانست و گفت: تئاتر دینی و مذهبی در کشور ما پیشینه ای در تاریخ و فرهنگ مردم ما دارد که بی شک پیشرفت و توسعه آن می تواند به دیگر گونه های تئاتری در هر سبک و شیوه ای کمک شایانی کند.
وی در ادامه با بیان اینکه اهمیت تئاتر دینی بسیار زیاد، اما حمایت از آن محدود است گفت: تولید یک اثر نمایشی برای جشنواره تئاتر رضوی که در مقایسه جزء جشنواره های کوچک به حساب می آید، برای کارگردان شرکت کننده بسیار پر هزینه است که نیازمند حمایت مادی و معنوی مسئولان و بانیان تئاتر کشور است و اگر این حمایت ها نباشد به واسطه امکانات محدود، بدون تردید امکان حضور دوباره در این جشنواره برای گروه اجرایی در سال بعد ناممکن و دشوار است.
یادآور میشود دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبیری حسین ثابت قدم وحید برگزار می‌شود.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن