تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802516497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي برنامه پزشک خانواده فارس از نگاه مشاوران سازمان جهاني بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۹:۱۴ب.ظ)
بررسي برنامه پزشک خانواده فارس از نگاه مشاوران سازمان جهاني بهداشت موج - سه مشاور سازمان جهاني بهداشت که به شيراز سفر کرده‌اند، در ادامه سفر خود، در نشست با رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز، به بحث و تبادل نظر در خصوص برنامه پزشک خانواده فارس پرداختند.
به گزارش خبرگزاري موج، جهان طويلا، از سازمان جهاني بهداشت به همراه غسان حمده، استاد پزشک خانواده دانشگاه آمريکايي بيروت و رئيس پزشک خانواده جهان عرب، مونا عثمان و باسم صعب استاد پزشک خانواده دانشگاه آمريکايي بيروت،طاهره چنگيز دبير شوراي آموزش پزشک عمومي وزارت بهداشت و آبتين حيدرزاده مدير آموزش برنامه پزشک خانواده وزارت بهداشت با سفر به شيراز پس از استان مازندران، ابتدا در مرکز سلامت جامعه حضرت وليعصر (عج) با سيستم نظام ارجاع و پزشک خانواده در استان آشنا شده و سپس در نشستي که با هدف بررسي اجراي اين برنامه در فارس برگزار شده بود حضور يافتند.
در ابتداي اين نشست محمدهادي ايمانيه رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز به ارائه گزارشي از نحوه اجراي برنامه در طول سه سال گذشته، برنامه‌هاي درحال اجرا و برنامه‌هاي پيش بيني شده براي بهبود کيفي خدمات اين برنامه در آينده پرداخت.
جمعيت کلي تحت پوشش برنامه، جمعيت تحت پوشش هر پزشک خانواده، تلاش براي ايجاد زيرساخت‌هاي به کارگيري سيستم الکترونيک در اجراي برنامه پزشک خانواده شهري، نتايج نظرسنجي‌هاي عمومي صورت گرفته در طي سال‌هاي اجرا و برنامه‌هاي آموزشي مرتبط با آن، از جمله موارد مطرح شده در اين نشست مشترک بود.
مشاوران سازمان جهاني بهداشت نيز ضمن طرح پرسش از ابعاد مختلف برنامه، به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص ارتقاي کيفي برنامه پزشک خانواده؛ به ويژه از بعد آموزشي پرداختند و پيشنهادات خود را در اين خصوص مطرح نمودند.
در اين نشست گزارش‌هايي نيز در خصوص اجراي برنامه پزشک خانواده در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي جهرم و فسا ارائه شد.
آبتين حيدرزاده مدير آموزش برنامه پزشک خانواده وزارت بهداشت در حاشيه برگزاري اين نشست، گفت: اين هيئت متشکل از نماينده سازمان جهاني بهداشت و سه نفر از مشاوران اين سازمان است که از متخصصان پزشک خانواده هستند و با هدف بررسي توانمندي‌هاي ايران، به ويژه استان‌هاي فارس و مازندران به اين کشور سفر کرده‌اند.
وي افزود: در اين سفر، در خصوص راه اندازي دوره تخصصي پزشک خانواده و دوره‌هاي تکميلي براي پزشکان عمومي تبادل نظر صورت گرفت و اين امر با توجه به توانمندي‌ها و نياز کنوني؛ به ويژه با اجراي طرح تحول نظام سلامت، صورت گرفته است.
مدير آموزش برنامه پزشک خانواده وزارت بهداشت با تاکيد بر لزوم برنامه ريزي در خصوص توانمندسازي پزشکان عمومي، تصريح کرد: اجراي برنامه‌هايي براي کاهش هزينه‌هاي سلامت، از نيازهاي جامعه است و مي‌کوشيم با استفاده از مدل‌هاي کنوني اجراي برنامه پزشک خانواده، به بهترين مدل در اين خصوص دست يابيم.
حيدرزاده، اظهار داشت: از ابتداي اجراي اين برنامه تاکنون، شاهد پيشرفت‌هاي بسيار مناسبي از اجراي برنامه پزشک خانواده در فارس بوده‌ايم.
شناسايي ده‌ها هزار بيمار مبتلا به ديابت و فشارخون با اجراي برنامه پزشک خانواده در فارس
محمدهادي ايمانيه رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز نيز گفت: برنامه پزشک خانواده شهري به طور مرتب از زمان اجرا در حال تکميل بوده و بسياري از مشکلات اين برنامه برطرف شده است که هم اکنون يکي از مهم‌ترين مشکلات باقي مانده، نحوه ارجاع به سطح متخصصان و پزشکان فوق تخصص است.
وي از تصميم گيري براي حل اين مشکل در سطح کشوري، در آينده نزديک خبر داد و افزود: اجراي برنامه پزشک خانواده شهري، براي قشر محروم جامعه مزاياي بسياري به همراه داشته و هم اکنون پرداخت‌ها در سطح متخصصان و فوق تخصص‌ها، معادل 10 درصد هزينه در ساير نقاط کشور است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز ادامه داد: با ويزيت پايه دو ميليون شهروند فارس در اين برنامه، ده‌ها هزار بيمار مبتلا به ديابت، فشارخون، چاقي و ديگر بيماري‌هاي نهفته شناسايي شده‌اند و با راه اندازي مراکز جامعه سلامت در ماه‌هاي اخير نيز، خدماتي در حيطه‌هاي مختلف سلامت، به صورت فعال به مردم ارائه مي‌شود.
ايمانيه تاکيد کرد: مراقبان سلامت موظف هستند تا از طريق پيگيري فعال، برقراري تماس تلفني با خانواده‌ها و ارجاع رابطان سلمت به درب منازل، به صورت فعال سلامت را نهادينه سازند.
وي با اشاره به تغيير فرهنگي تدريجي در ميان مردم و جامعه پزشکي با گذر زمان، ابراز اميدواري کرد که فارس جلودار حرکت سلامت محوري در ايران شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت: با اجراي برنامه پزشک خانواده، در سال 93، 100 ميليارد تومان پرداختي مردم فارس در زمينه سلامت کاهش يافته که اين ميزان در سال 92 قريب به 80 ميليارد تومان بوده است، اما بالاترين اهميت در اجراي اين برنامه، سلامت محوري و فعال بودن بيماريابي بر اساس آن است.
ايمانيه در خصوص سفر هيأت مشاوران سازمان جهاني بهداشت به شيراز نيز، اظهار داشت: با توجه به صحبت‌هايي که داشتيم، به نظر مي‌رسد لازم است محتويات آموزشي براي دانشجويان کنوني تا حدودي تغيير يابد که اين اقدام در حال انجام است.
وي خاطرنشان کرد: در خصوص فارغ التحصيلان پزشکي عمومي نيز در اين نشت پيشنهاد شد دوره‌هايي 18 ماهه براي آموزش تخصصي پزشک خانواده ايجاد شود و زمينه‌هاي جذب دانشجو در رشته دستياري پزشک خانواده را ايجاد نماييم.
گفتني است در اين نشست، دکتر محسن مقدمي معاون بهداشتي، محمود نجابت معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي شيراز و جمعي از مسئولان ديگر دانشگاه نيز حضور داشته و به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
مشاوران سازمان جهاني بهداشت از مرکز سلامت جامعه وليعصر (عج) شيراز ديدن کردند
در اين بازديد، سيستم نظام ارجاع و پزشک خانواده در مرکز سلامت جامعه حضرت وليعصر (عج) شيراز از نگاه مشاوان سازمان جهاني بهداشت بررسي شده و ضمن استفاده از نظرات اين متخصصان توسط مسوولان دانشگاه و مرکز سلامت جامعه، به پرسش‌هاي آنان در خصوص نحوه ارائه خدمات در اين مرکز پاسخ داده شد.
نحوه آموزش پزشکان خانواده تحت پوشش اين مرکز سلامت، آموزش به دانشجويان، آموزش بهداشت و سلامت به مردم و جمعيت تحت پوشش، در اين بازديد مورد بررسي قرار گرفت.
سنجش سطح کمي و کيفي ارائه خدمات، چگونگي ارائه خدمات فعال به مردم، نحوه خدمت رساني بهداشتي به گروه‌هاي مختلف سني اعم از کودکان، مادران باردار و سالمندان، حيطه فعاليت‌هاي مراقبان سلامت، شايع‌ترين مشکلات بهداشتي و درماني مراجعه کنندگان، از جمله پرسش‌هاي مشاوران سازمان جهاني بهداشت در اين مرکز بود.
در اين بازديد از تمامي قسمت‌هاي مرکز سلامت جامعه حضرت وليعصر (عج) ديدن شده، پرونده‌هاي سلامت، موارد ثبت شده در اين پرونده‌ها بررسي شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن