تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815739733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور فعال در فضای مجازی استراتژی امروز ما است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش حضور فعال در فضای مجازی استراتژی امروز ما است خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما باید ورود فعال به شبکه های مجازی را ترویج کنیم چراکه حضور فعال در این عرصه استراتژی امروز ما است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ مرداد ساعت 09:52

خبرگزاری پانا+جلسه تامین مدرس تربیت سیاسی و اجتماعی+اردوگاه شهید باهنر+کفاش+فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حمیدرضا کفاش در جلسه دوره آموزشی تامین مدرس تربیت سیاسی و اجتماعی و در جمع مدرسان سراسرکشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: توسعه شتابان فناوری اطلاعاتی در جوامع بشری باعث تسهیل ارتباطات شده است و این فرصتی است که دولتمردان بتوانند اندیشه ها، باورها و دستاوردهایشان را به خارج از مرزهای فیزیکی منتقل کنند. همچنین تهدیدی است برای فرهنگ ها و اندیشه های ضعیف که ممکن است در این شرایط ارزشهایشان تحت الشعاع قرار بگیرد؛ اما همین تهدید را می شود به فرصت تبدیل کرد. کفاش افزود: متاسفانه صاحبان فناوری ها بیشترین بهره را از این ابزارها خصوصا ماهواره ها گرفتند و جمهوری اسلامی به لحاظ اعتقادات و نوع تفکری که بیش از سه دهه بر آن ایستاده است بیش از همیشه در معرض این آسیبها خصوصا از جانب ماهواره ها قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر ما بخواهیم با بعضی نابسامانی ها و تهدیدات مقابله کنیم راهش بستن آنها نیست چون این کار مقابله با تکنولوژی است و جواب نمی دهد. راه مقابله بالابردن سطح سواد رسانه ای است تا مخاطب هر برنامه بی کیفیتی را نبیند.

وی تصریح کرد: سرعت عرصه ارتباطات و تکنولوژی به قدری بالاست که ما فکر می کنیم جلوی آسیب را گرفتیم در حالیکه با این کارها امکان آسیب را بالا بردیم ما باید ابتدا نیاز جدید و مفاهیم جدید را در خودمان درونی کنیم.

کفاش در ادامه برخی از آسیب های سیاسی ناشی از شبکه های ماهواره ای را نام برد و گفت: شایعه سازی برای مسئولان نظام ، ایجاد تریبون برای مخالفان نظام ، تخریب و ارعاب نیروهای همسو با نظام، بزرگنمایی معضلات و جریان سازی از طریق دروغ پردازی و شایعه سازی، تشکیک در دستاوردهای علمی و فناوری بخصوص پیشرفت های هسته ای ، دامن زدن و بزرگنمایی ادعای نقض حقوق بشر و وارونه جلوه دادن اسلام ناب را می توان در شمار این آسیب ها برشمرد.

کفاش گفت: ترویج فرهنگ مصرف گرایی و اصراف و تشویق به تجمل گرایی و اشرافی گری ، تبلیغ انواع کالاهای لوکس با هدف گسترش بازار کالاهای غربی و تشویق صاحبان سرمایه به انتقال سرمایه به خارج آسیب هایی است که در زمینه اقتصادی از طریق شبکه های ماهواره ای به جامعه ما وارد می شود.

وی در ادامه به برخی دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی در این زمینه اشاره کرد و گفت: با فرستادن ماهواره های مستقل امکان حضور جمهوری اسلامی ایران در این عرصه فراهم شده و ما می توانیم از این فرصت برای ترویج معارف دینی و انقلابی مان استفاده کنیم.

کفاش گفت: بحث ارتباطات فضای مجازی و ماهواره ها فرصتی است که باید از آن در مجهز کردن فرزندانمان به تکنولوژی استفاده کنیم. بیاییم روی نخبگان کار کنیم .

وی افزود: جهت گیری مان باید به سمت بچه های نخبه باشد که آینده در دست اینها است و اینها هستند که در آینده مدیران جامعه می شوند. کاری کنیم که بچه های رتبه بالای کنکور در نماز اول وقت شرکت کنند .رتبه 5 کنکور که حافظ قرآن است باید بیاید بگوید قرآن چه نقشی در زندگی اش داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به موضوع بی اعتمادی و بدبینی به نسل امروز اشاره کرد وگفت: بدترین نگاه به نسل جدید این است که به او احساس بی اعتمادی کنیم یا او را فاسد فرض کنیم. این جلسه اگر به تغییر نگرش ما به فرزندانمان منجر شد در آموزش و پرورش هم تعمیم پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه فناوری ضعف تکنیکی و فنی در حوزه ماهواره ای کشور و ضعف گیرندگی پوشش رسانه ملی در بخش قابل توجهی از کشور خصوصا مناطق مرزی و کوهستانی از عوامل گرایش به ماهواره ها است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما شایسته بهترین ها در همه عرصه ها هستند. تکنولوژی علم و اینترنت پرسرعت حداقل امکاناتی است که دولت می تواند برای مردم مهیا کند.

کفاش اشاره کرد: باید تولید کنیم، تولیدات خوب را پخش کنیم، مطالب خوب را فوروارد کنیم تا فرهنگ سازی بشود. الان شبکه های خوب از معلمان در فضای مجازی ایجاد شده و ورود فعال به این عرصه ها یکی از کارهایی است که باید انجام دهیم.

وی در پایان گفت: آموزش، شرط ورود به این عرصه فناوری های جدید است . اگر در این عرصه فعال شویم شاید بتوانیم حرکت جدیدی را در نسل جدید ایجاد کنیم.تولید محتوایی که مورد تایید دوستان است از اصل ایجاد این شبکه ها مهم تر است و این کار ، کار شما است.

گفتنی است دوره آموزشی تربیت سیاسی و اجتماعی که از تاریخ 15 تا 18 مرداد با حضور نمایندگان استان های سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد شامل کلاسها، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی با کارشناسان تربیت سیاسی و اساتید این حوزه بوده است.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن