تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804005010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنجان را به شهری برای بهتر زیستن تبدیل کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


زنجان را به شهری برای بهتر زیستن تبدیل کنیم استان‌ها > زنجان - تغییرات زیاد و غیر کارشناسی در شهرداری زنجان باعث شده است که پروژه های زیادی در شهر زنجان نیمه کاره بماند.

سعید مالکی - کار فرهنگی یکی از وظایف تعریف شده برای شورای شهر و شهرداری و شهردار منتخبش است. اینکه شهرداری در برگزاری مراسمهای فرهنگی و برپایی نمایشگاههایی با سمت و سوی فرهنگی حضوری موثر داشته باشد قابل انتظار و اصولا یکی از مطالبات شهروندی محسوب می‌شود. اما آنچه در این میان به نظر می‌رسد این است که نباید وظایف مهم و اولویت‌داری که با رفاه و آسایش عمومی ارتباط مستقیمی دارد را نیز به ورطه فراموشی سپرد.
در ماه‌های گذشته و پس از کش و قوس‌های فراوان اعضای شورا شهردار جدیدی برای شهر برگزیدند. حال خواست عمومی و رای‌دهندگان دیدن تلاش بیشتر شورا و شهردار جدید بدون توجه به هویت منتخب شورا، برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و آغاز پروژه‌های بزرگ و مهم شهر و به سرانجام رسانده‌شدن همه پروژه‌های زمین مانده است.
در چند ماه گذشته و در روزهای آغازین کار شهردار جدید این امید می‌رفت که اتفاق مورد نظر مردم به وقوع بپیوندد. اگر نگاهی به شهر زنجان بیندازیم می‌بینیم که امروز و پس از گذشت زمانی نسبتا طولانی برخی از پروژه‌های عمرانی شهری بدون تحرک خاصی همچنان مسکوت باقی مانده است. ت
به اتمام رسیدن پروژه روگذر امام حسین(ع)، پیگیری پروژه بزرگ سبزه‌میدان پس از انتخاب مجری طرح و رو نمایی از طرح انتخاب شده و رسیدگی به تشدید روز افزون و سرسام‌آور ترافیک سنگین مرکز شهر به دلیل نبود پارکینگ‌های از انتظارات مردم زنجان است.
این در حالی است که متاسفانه تا کنون از میزان پیشرفت مهم‌ترین پروژه شهری سخنی توسط شهردار حتی در مراسماتی که در حوزه شهرداری برپا شده است، سخن به میان آورده نشده است.
باید گفت زنجانی ها نیاز به دیدن عمل دارند. برای همین شهردار و شورا باید تکانی به خود بدهند و یا روراست و بی‌تعارف مشکلاتشان را به مردم انتقال دهند تا شهروندان هم در جریان امور بگیرند.
همه می‌دانیم که برای انجام پروژه‌های مهم شهری همواره زمان‌بندی دقیقی نمی‌توان داشت اما میتوان زمانی تقریبی و حداکثری برای آن تعیین کرد.
اما در حال حاضر این زمان‌بندی نه تقریبی و نه حداکثری برای پروژه‌های مهم زنجان نشده و یا دیده نشده است. این اتفاق معنایی جز این ندارد که همه این پروژه‌ها و اتمامشان تبدیل به رویای شده و مجری‌های آن به هر دلیل موجه و غیر موجهی توان تعیین زمان برای اتمام را ندارند. به هر حال انتظار عمومی بسیار فراتر از عملکرد امروز شورای شهر و شهردار زنجان است. شهری که به عنوان مرکز استان چنان که شایسته و بایسته بوده به شرایط ایده‌آل و مورد نظر عمومی نرسیده است و همیشه محل بحث و نقد صاحب نظران شهری و کارشناسان فنی بوده است. همه اینها در حالی اتفاق می‌افتد که زنجان می‌تواند با اجرای طرح‌های یاد شده به سمت پیشرفت و توسعه حرکت کند و شهری برای بهتر زیستن شود.
هنوز مرکز شهر زنجان با وجود بافت قدیمی این قابلیت را دارد که به یکی از شهرهای زیبا چه از لحاظ نمای شهری و مبلمان شهری تبدیل شود.
باید گفت فرصت چندانی برای تحقق وعده‌های داده شده نمانده است. اگر امروز به فکر چاره برای یکسره کردن سرنوشت پروژه‌های نیمه تمام و فراموش شده شهری نشود فردا بی‌شک دیر خواهد بود. هر چند این جمله تکراری را بارها شنیده و خوانده باشیم.

کلید واژه ها: استان زنجان -




پنجشنبه 15 مرداد 1394 - 11:22:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن