تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819485048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان: صرفه جویی در مصرف آب بهترین راهکار جهت گذر از بحران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:
صرفه جویی در مصرف آب بهترین راهکار جهت گذر از بحران
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: رعایت روش‌های درست مصرف آب و صرفه‌جویی در پرداخت هزینه آب‌بهاء مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از هدر رفت آب و گذر از بحران است.

خبرگزاری فارس: صرفه جویی در مصرف آب بهترین راهکار جهت گذر از بحران



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفار استان زنجان، علی‌محمد نادر خانی با تأکید بر اینکه به دلیل جایگاهی که آب در زندگی تک ‌تک آحاد جامعه دارد و باید فرهنگ استفاده صحیح از آب فرا گرفته شود، اظهار داشت: واقعیت امروز جامعه ما این است که کمبود آب جدی و خطرآفرین است و نسل آینده برای اینکه بتوانند ادامه حیات داشته باشند به آب نیاز دارند، از این رو مهم‌ترین راهکار امروز برای جلوگیری از هدر رفت آب، رعایت روش‌های درست مصرف آب است.
وی با بیان اینکه با رعایت کوچک‌ترین موارد می‌توان سهم عمده‌ای در مصرف بهینه داشت، گفت: یکی از مواردی که شاهد مصرف بی‌رویه آب هستیم، حمام است که با هر دقیقه دوش گرفتن بین 20 تا 40 لیتر آب مصرف می‌شود، این در حالی است که اگر بتوانیم به هنگام استحمام کردن این میزان را دو دقیقه کم کنیم، شاهد جلوگیری از هدر رفت 2 هزار و 800 لیتر آب در طول یک ماه خواهیم بود. همچنین استفاده از سر دوش‌ها نیز می‌تواند باعث ذخیره شدن 3 هزار و 200 لیتر آب در ماه شود.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان افزود: به جای اینکه موقع خوردن آب، شیر را باز نگه داریم، می‌توانیم یک بطری آب را از قبل در یخچال نگهداری کنیم که این خود می‌تواند باعث ذخیره شدن یک هزار و 200 لیتر آب در ماه شود.
نادر خانی با بیان اینکه منابع آب محدود بوده و به هیچ عنوان قابل برگشت نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع آبی در طول سالیان دراز به وجود آمده است، لذا در صورت تداوم روند کنونی مصرف آب با چالشی مواجه خواهیم شد که برای جبران آن باید سال‌های طولانی را به انتظار بنشینیم و مدیریت زمان داشته باشیم تا منابع آبی دوباره احیا شود، اما بی‌تردید با کمی مدیریت و احساس مسوولیت در این زمینه می‌توان از بروز این بحران جلوگیری کرد. انتهای پیام73002/ق

94/05/04 - 12:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن