تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819531760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین گزینه برای خط دو قطارشهری اصفهان، دور زدن میدان امام (ره) است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل قطار شهری اصفهان و حومه: بهترین گزینه برای خط دو قطارشهری اصفهان، دور زدن میدان امام (ره) است اصفهان - ایرنا - مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: بهترین گزینه برای اجرای طرح خط دو قطارشهری اصفهان این است که این طرح خارج از محدوده میدان امام(ره) انجام شود بگونه ای که این میدان را دور بزند.


به گزارش ایرنا، جواد شعرباف روز چهارشنبه با اشاره به اینکه مسیر خط دوی قطارشهری اصفهان در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب رسیده است، در جمع خبرنگاران افزود: مسئولان این سازمان برای اجرای طرح های خط یک و دو قطارشهری اصفهان بیشترین دغدغه را برای حفظ میراث فرهنگی واقع شده در این مسیر ها دارند.
مدیرعامل قطار شهری اصفهان افزود: این نگرانی درباره خط یک تا حدودی مرتفع شده و درباره خط دو نیز پیشنهاد دور زدن میدان امام برای بررسی بیشتر به شورای عالی ترافیک ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه گزینه های دیگر شامل عبور از خیابان عبدالرزاق به مراتب بدلیل وجود میراث فرهنگی و بافت قدیمی آن منطقه، بدتر از مسیری است که هم اکنون انتخاب شده است، گفت: به هر حال خط یک و دو قطارشهری اصفهان از محدوده بافت تاریخی اصفهان عبور می کند.
وی با اشاره به هزینه دو میلیارد تومانی مطالعات داخلی و خارجی خط دو متروی اصفهان از پنج سال پیش گفت: به هر حال تا زمانیکه از بی تاثیر بودن اجرای این طرح بر میراث فرهنگی اطمینان حاصل و دغدغه های رییس جمهوری و سازمان میراث فرهنگی در اینخصوص رفع نشود، آغاز نخواهد شد.
شعرباف یادآور شد: اجرای فاز دو و سه خط مترو نیازمند تکمیل ایستگاه امام حسین (ع) و انقلاب است که این دو ایستگاه نیز بدلیل چالشهای میراثی زمان بر و دارای توقف های طولانی است.
وی استفاده از هنرهای تجسمی و صنایع دستی اصفهان در محوطه داخل ایستگاهها را از برنامه های مهم سازمان قطار شهری اصفهان برای پاسداشت فرهنگ و هنر این شهر بیان کرد.

** بالغ بر یکهزار و 300 میلیارد برای اجرای خط یک مترو

مدیرعامل قطار شهری اصفهان و حومه گفت: تاکنون برای اجرای فاز یک خط متروی اصفهان یکهزار و 300 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود که برای اتمام خط یک مترو در مجموع 700 میلیارد تومان دیگر نیز هزینه شود.
وی این هزینه ها را شامل آزاد سازی، ساخت، تجهیزات و جابجایی ها عنوان کرد و گفت: دولت اخیرا 50 میلیارد تومان برای اجرای پروژه مترو اختصاص داده است.

**** افتتاح کامل خط یک قطارشهری اصفهان در سال 96

شعرباف زمان افتتاح کامل خط یک قطارشهری اصفهان را به سال 96 موکول کرد و گفت: اتمام ساخت دو ایستگاه باقیمانده امام حسین (ع) و انقلاب در عمق 20 متری حداقل سه سال بطول می انجامد.
وی همچنین با اشاره به شروع انجام آزمایش واگن های مرحله اول خط یک قطارشهری اصفهان از مسیر شهرک قدس تا شهدا احتمال داد در صورت مثبت بودن این آزمایش ها این مرحله تا شهریور امسال به بهره برداری برسد.

*** برخورد دستگاه تی بی ام با پایه های سی و سه پل کذب است

مدیرعامل قطار شهری اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر برخورد دستگاههای تی بی ام با پایه های سی و سه پل گفت: این خبر کذب است.
وی اظهار کرد: ولی در ماههای گذشته عبور دستگاه تی بی ام از تونل شرقی سی و سه پل انحرافی داشته که همین امر موجب شد که ایستگاه مترو در محدوده اول چهار باغ بالا 200 متر جلوتر رود.
طراحی اولیه خطوط اولویت دار قطارشهری اصفهان از سال 1375 تا 1377 انجام شد و بودجه اجرای آن در سال 1379 همراه با طرح قطار شهری پنج شهر کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
طرح نهایی خط یک قطار شهری اصفهان ( شمال به جنوب ) بطول 12،5کیلومتر در سال 1380 مصوب و عملیات ساخت تونل آن آغاز شد.
با اضافه شدن مسیر خیابان کاوه به قدس بطول 7،7 کیلومتر اینک خط اول قطار شهری اصفهان از شمال غرب تا جنوب بطول 20،12 کیلومتر در دست احداث است.
ت/6994



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن