محبوبترینها
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1853339138
پاسخ داریوش مهرجویی به عذرخواهی یک کارگردان
واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی: داریوش مهرجویی، کارگردان «هامون» پس از تماشای نمایش، در مصاحبهای نارضایتیاش از این اجرا را ابراز کرد و محمد رحمانیان پس از انتشار مصاحبه مهرجویی، در نامهای از او عذرخواهی کرد.
داریوش مهرجوییمحمد رحمانیان سالها پیش میخواست «هامونبازها» را روی صحنه بیاورد و این اتفاق نیفتاد تا اینکه بهتازگی این نمایش را با الهام از مستند مانی حقیقی درباره فیلم «هامون» داریوش مهرجویی بر صحنه تالار وحدت آورد. داریوش مهرجویی و دیگر عوامل «هامون» به تماشای این تئاتر نشستند و آن را در قیاس با اثر خودشان، ضعیف دانستند. داریوش مهرجویی، کارگردان «هامون» پس از تماشای نمایش، در مصاحبهای نارضایتیاش از این اجرا را ابراز کرد و محمد رحمانیان پس از انتشار مصاحبه داریوش مهرجویی ، در نامهای از او عذرخواهی کرد. او نوشت: «آقای داریوش مهرجویی عزیز، متأسفم که نمایش «هامونبازها» را دوست نداشتید. در بقیه موارد هم حق با شماست. ما کوتاهی کردیم. امیدوارم عذرخواهی مرا بپذیرید. «هامون» برای من همچنان یکی از دوستداشتنیترین فیلمهای جهان است...». در ادامه، روایت داریوش مهرجویی از این نمایش را در گفتوگو با «شرق» خواهید خواند. پاسخ شما به عذرخواهی آقای رحمانیان، کارگردان تئاتر «هامونبازها» در برابر نارضایتیتان از این اجرا چه خواهد بود؟بههرحال از ایشان تشکر میکنم که به گلایه من، جواب دادند. البته من نگفتم نمایش ایشان را دوست نداشتم. فقط گفتم این نمایش بهشدت مغشوش است و تمرکز ندارد. بههرحال در اجرائی که بهانهاش فیلم «هامون» است، جا داشت که گهگاهی تصاویر «هامون» را میدیدیم و صدایش را میشنیدیم. دعوت از شما و دیگر عوامل «هامون» برای تماشای تئاتر «هامونبازها» چطور صورت گرفت؟وقتی من و آقای تورج منصوری وقتی فهمیدیم چنین نمایشی اجرا میشود چندین روز درصدد بودیم تا بازیگرانی را که در «هامون» بازی کردهاند دعوت کنیم و دورهم به تماشای این نمایش برویم و نهایتا اعضای گروه «هامون» را روی سن ببریم و دوباره پس از سالها از آنها تشکر کنیم، اما گلایهای که من داشتم این بود که آقای رحمانیان و دیگر عوامل این نمایش، هیچ محلی به ما نگذاشتند. انگار ما یک تماشاچی معمولی هستیم که به دیدن نمایششان رفتهایم. بچههای گروه «هامون» با ذوقوشوق و پس از تحمل ترافیک تهران خودشان را برای تماشای این نمایش به تالار وحدت رسانده بودند، اما اتفاقی که انتظارش را داشتند نیفتاد و من واقعا از این بابت تعجب کردم. بههرحال بهانه اجرای این نمایش، فیلم من بوده، اما روزی که ما به تماشای این نمایش رفتیم هیچ اشارهای به حضور من و دیگر افراد گروه سازنده این فیلم نشد. انگارنهانگار که ما آنجا حضور داشتیم. با ما طوری رفتار شد که بچهها همه دمغ شدند و درواقع آن اتفاقی که باید میافتاد، نیفتاد. بهطورکلی نمایش «هامونبازها» را چطور ارزیابی میکنید؟عوامل این نمایش، زحمت زیادی کشیدهاند اما «هامون» در این نمایش زیاد نمود پیدا نکرد و تصاویری که پشتسر بازیگران میآمد ارتباطی با دیالوگها و صحنههایی که اجرا میشد، نداشت و ضعف دیگر این بود که صدای آن تصاویر را هم نمیشنیدیم. انگار تصاویر کارکردی نداشتند و برای خالینبودن صحنه پخش میشدند. شما در جریان رویصحنهآمدن این نمایش قرار گرفته بودید؟ از شما اجازه گرفته شده بود؟متأسفانه خیر. نکته دیگری که مرا ناراضی کرد، همین بود که من اصلا در جریان این نمایش قرار نگرفتم. بههرحال وقتی براساس یک اثر، اثری دیگر ساخته میشود، باید مؤلف آن در جریان قرار بگیرد، اما برای اجرای این تئاتر، هیچ تماسی با من گرفته نشد. وقتی آقای مانی حقیقی مستند «هامونبازها» را میساخت، از شما اجازه گرفت؟بله. ما درباره آن مستند کلی با هم حرف زده بودیم. مانی حقیقی واقعا کارگردانی توانمند و باهوش است. بعد از مستند «هامونبازها» هم یک کتاب راجع به من نوشت و مستندی درباره من ساخت و واقعا بر کارهای من اشراف دارد. در مقایسه فیلم و تئاتر «هامونبازها»، اثر آقای حقیقی را در مقایسه با اثر آقای رحمانیان چطور میبینید؟ در تئاتر «هامونبازها»، چیزی که بهشدت کم بود، رد پای فیلم «هامون» است. تماشاگر نباید بفهمد «هامون» چه بوده که عدهای شدهاند «هامونباز»؟ باید چرایی هامونبازی شخصیتها در این تئاتر نشان داده میشد. در طول نمایش خیلی کم به این مسئله ارجاع داده شد. انگار این تئاتر برای خواصی ساخته شده بود که وجببهوجب سینمای ایران را میشناسند و خیلی پیگیرانه سینمای ایران را دنبال کردهاند، درحالیکه تماشاگر عادی با تماشای این تئاتر گیج میشود. لازم بود در این تئاتر، اول «هامون» به بیننده معرفی شود و بیننده دریابد که چرا این آدمها جذب چنین فیلمی شدهاند. درحالیکه در این تئاتر، انگار نه انگار که «هامون» مسئله این شخصیتهاست! این درحالی است که در خاطر دارم که در مستند آقای حقیقی، صدا و موسیقی «هامون» پخش میشد و تماشاگر میتوانست بفهمد چرا این افراد، دیوانهوار «هامون» را دوست دارند. در ضمن، در نمایش آقای رحمانیان شوخیهایی با مانی حقیقی و اثرش میشد که مرا بسیار دلخور کرد. مانی حقیقی یکی از بهترین کارگردانهای امروز سینماست و تا امروز آثار درخور اعتنایی ساخته است. نباید به او حمله میکردند و او را به سخره میگرفتند. این مرا مأیوس و دلسرد کرد. چرا باید کارگردانی که یکی از بهترینهای امروز سینماست، در این تئاتر دست انداخته میشود؟ راستش توقع داشتم یک اثر داینامیک و همتراز «هامون» روی صحنه ببینم اما متأسفانه این توقع برآورده نشد. بهعنوان مؤلف «هامون» فکر میکنید چرا فیلم شما این همه شیفته سرسخت دارد؟این فیلم نمونه بارز ایدهای است که میگوید سینما آینهای است از اجتماع که آدمی خودش را در آن میبیند؛ سینمایی که برگردان زندگی آدمی است. بعد از اینکه «هامون» ساخته شد، خیلیها به من گفتند تو این فیلم را از روی زندگی ما درست کردی! این فیلم درگیریهای بنیادین بشر نظیر مسئله زناشویی و جداییای که بعد بینشان صورت میگیرد را به نمایش میگذارد. این اضطراب و تشویشی در حمید هامون نهفته است هم از غم نان میآید و هم اینکه گرفتار مشتی ایدههای خاص است که پایمال شدهاند، مردم ما بهویژه قشر دانشجو و روشنفکر را متأثر میکند. عباس میلانی پس از تماشای «هامون» به من گفت، من هم وقتی داشتم دوران جدایی از همسرم را تجربه میکردم، این تشویش و دلهرهای که در وجودم نهفته بود را با رجوع به «ترس و لرز» کیر کهگور التیام بخشیده بودم. یک همزمانی و تصادف جالبی رخ داده و آن هم اینکه من یک جای دنیا داشتم این فیلم را با چنین حالوهوایی میساختم و او همان وقت داشته در جایی دیگر، همین مسیر را طی میکرده است. خیلیها بعد از تماشای این فیلم با من قهر کردند، ازجمله رضا براهنی که گفت تو این فیلم را از زندگی من برداشتی و همان وقت به فیلم شدیدا حمله کرد. درحالیکه من اصلا از زندگی او باخبر نبودم. درواقع «هامون» حدیث نفسی بود که توانست در جامعه ما رسوخ کند و تعلیقی را نشان دهد که همه در حال تجربهکردن آن هستند؛ تعلیق ناشی از سرگردانی بین ایدههای وسیع و آرمانی و واقعیتهای زندگی روزمره و تضاد میان این دو. اینها مردم را در هر زمانهای جذب میکند. این فیلم، بیستوچند سال پیش ساخته شده اما نسل جدید هم دلباخته این فیلم هستند. خودتان راز این ماندگاری را چه میدانید؟وقتی یک اثر هنری به بطن زندگی افراد رسوخ کند و دغدغههای اگزیستانسیال داشته باشد و وضع وجودی بشر را بیان کند، اثری خواهد شد مختص همه زمانهها و ماندگار میشود. نسبت دغدغههای نسل جوان امروز را با دغدغههای نسل جوان دهه ٦٠ که نمونهاش حمید هامون بود، چه میدانید؟کمابیش دغدغهها یکی است. صرفا بستر تاریخی عوض شده است. مسائل زندگی اگزیستانسیال کماکان همان چیزی است که در زندگی حمید هامون دیدیم. تجربههای او، تجربههایی هستند که هرکسی در سالهای عمرش پشتسر میگذارد. عشق و عاشقی و بعد جدایی و حرمان، تجربهای انسانشمول است، فارغ از جغرافیا و زمان. اینها، تجربههایی است که زمان و مکان نمیشناسد. دقیقا مثل آنچه «لیلا» برای تماشاگرانش داشت. «لیلا» طوری در زندگی تماشاگرش رسوخ میکند که تماشاچی حین تماشای فیلم، فراموش میکند این یک فیلم است. همینطور «دایره مینا» و «سارا» و... این ویژگی آثاری است که دغدغههای وجودی و وضعیت بشری دارند.شرقاخبار مرتبط :عکس/ خودروی داریوش مهرجوییتقدیر داریوش مهرجویی از جوان بوشهری +عکسانتقاد تند داریوش مهرجویی از محسن چاوشی خواننده پاپ!
سه شنبه 13 مرداد 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]
صفحات پیشنهادی
پاسخ مهرجویی به عذرخواهی یک کارگردان
پاسخ مهرجویی به عذرخواهی یک کارگردان داریوش مهرجویی کارگردان هامون پس از تماشای نمایش در مصاحبهای نارضایتیاش از این اجرا را ابراز کرد و محمد رحمانیان پس از انتشار مصاحبه مهرجویی در نامهای از او عذرخواهی کرد او نوشت آقای داریوش مهرجویی عزیز متأسفم که نمایش هامونبازهادرس داریوش مهرجویی به «هامونبازها»
صراحت لهجه و اظهار نظر داریوش مهرجویی درباره یک اثر نمایشی از کارگردانی که آثارش بیشتر شبیه شوهای عامه پسند و لاله زاری با رنگ و لعاب روشنفکری است میتواند درس آموز باشد داریوش مهرجوییتعارف و رودربایستی هنرمندان نسبت به یکدیگر می تواند وجهی اخلاق مدارانه داشته باشد اما جایی که هعذرخواهی رحمانیان از مهرجویی
شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰ ۲۳ در پی واکنش داریوش مهرجویی پس از تماشای نمایش هامون بازها محمد رحمانیان از کارگردان فیلم هامون عذرخواهی کرد به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا داریوش مهرجویی کارگردان فیلم هامون به همراه تعداد دیگری از عوامل سازنده این فیلم شامگاه 8 مرداد ماه به دعوتعذرخواهی از مهرجویی برای «هامون بازها»
عذرخواهی از مهرجویی برای هامون بازها در پی واکنش داریوش مهرجویی پس از تماشای نمایش هامون بازها محمد رحمانیان از کارگردان فیلم هامون عذرخواهی کرد خبرگزاری ایسنا در پی واکنش داریوش مهرجویی پس از تماشای نمایش هامون بازها محمد رحمانیان از کارگردان فیلم هامون عذرخواهی کردداريوش قنبري :احمدی نژادی ها می خواهند با ننه من غریبم بازی از پاسخگویی فرار کنند/عدهاي به توافق هستهاي حساد
داريوش قنبري احمدی نژادی ها می خواهند با ننه من غریبم بازی از پاسخگویی فرار کنند عدهاي به توافق هستهاي حسادت ميكنند مرد هميشه جنجالي سياست ايران با برگزاري يك همايش كه برخي آن را مانور انتخاباتي قلمداد ميكنند دوباره خبرساز شده است چرا اسفنديار رحيم مشايي يار غار و رفيق گماجراهای «رستاخیز» ادامه دارد / شکایت درویش از ارشاد و پاسخ سخنگوی وزارتخانه
ماجراهای رستاخیز ادامه دارد شکایت درویش از ارشاد و پاسخ سخنگوی وزارتخانه فرهنگ > سینما - با شکایت محمدرضا درویش به دیوان عدالت اداری حالا حسین نوشآبادی سخنگوی ارشاد نسبت به این اقدام درویش واکنش نشان داده است به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پس از آن که حسین نوش&zپاسخ آیت الله مکارم شیرازی به یک شبهه
پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به یک شبهه آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پاسخ به سؤال جمعی از طلاب حوزه علمیه قم که درباره شبهه افکنی برخی ها در فضای مجازی علیه قرآن کریم مطرح شده است پاسخی علمی و مبسوط ارائه کرد خبرگزاری ایرنا در این سوال آمده است اخیراً کتابی در ببرپایی «مراسم مرگ داداش» در بوسنی/ در لهستان کارگردانی میکنم
سمانه زندینژاد در گفتگو با مهر برپایی مراسم مرگ داداش در بوسنی در لهستان کارگردانی میکنم شناسهٔ خبر 2866438 - یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۵۴ هنر > تئاتر سمانه زندی نژاد با اشاره به حضور نمایش به مراسم مرگ داداش خوش آمدی در جشنواره تئاتر بوسنی و هرزگوین از کارگردانی بخشیبه کارگردانی یوسف کارگر فیلم کوتاه آغی در جشنواره گلاسکو اسکاتلند حضور یافت
به کارگردانی یوسف کارگرفیلم کوتاه آغی در جشنواره گلاسکو اسکاتلند حضور یافتفیلم کوتاه آغی به کارگردانی یوسف کارگر به بخش ویژه دومین جشنواره جهانی گلاسکو راه یافت به گزارش خبرگزاری فارس فیلم کوتاه «آغی» به نویسندگی و کارگردانی یوسف کارگر از تولیدات انجمن سینواکنش وزارتارشاد بهشکایت كارگردانرستاخيز
واکنش وزارتارشاد بهشکایت كارگردانرستاخيز وزارت ارشاد نسبت به اکران فیلمهایی که مجوز ساخت و نمایش دارد خود را متعهد میداند و درباره فیلم رستاخیز نیز این کار صورت گرفت به دنبال متوقف شدن نمایش فیلم سینمایی رستاخیز احمدرضا درویش کارگردان این فیلم از وزارت ارشاد به دیوان عددر سالگرد درگذشت خسرو شکیبایی انتشار بافت دل نوشته یک کارگردان سینما برای احمدرضا درویش/آن استاد درویش درویش گ
در سالگرد درگذشت خسرو شکیبایی انتشار بافتدل نوشته یک کارگردان سینما برای احمدرضا درویش آن استاد درویش درویش گویان کجایند علی روئین تن کارگردان سینمای ایران با نگارش دل نوشته ای خطاب به احمدرضا درویش کارگردان فیلم رستاخیز درباره اتفاقاتی که برای این فیلم افتاد و برخوردهایی که باپاسخ بهنوش بختیاری به یک کامنت: اونموقع که شما به اقيانوس ميگفتی آقا يونس، من داشتم صحنه را جارو ميکردم+تصویر
پاسخ بهنوش بختیاری به یک کامنت اونموقع که شما به اقيانوس ميگفتی آقا يونس من داشتم صحنه را جارو ميکردم تصویر به اين افتخار ميکنم که با تلاش بيست ساله به جايي که از نظر خودم هيچي نيست و بيشتر بايد زحمت بکشم رسيدم شما فکري به حال خويش و گره هاي روحي خودت بکن کامنتاي بي ادبانتو نبرزخِ تردیدبار ستارهها / کارگردان شَوَم یا بازیگر بمانم؟!
یادداشت برزخِ تردیدبار ستارهها کارگردان شَوَم یا بازیگر بمانم امروز افشین هاشمی هم به جمع ستارگانی مثل شهاب حسینی و محسن تنابنده اضافه شده که به سمت کارگردانی تمایل پیدا کردهاند اما شاید این افراد دقیقاً نمیدانند که قصدشان حرکت در کدام مسیر است حوزه سینما گروه فرهنتازهترین تصاویر از ساخته جدید کارگردان «شیار143»/ مهران احمدی در «نفس»
تازهترین تصاویر از ساخته جدید کارگردان شیار143 مهران احمدی در نفس فرهنگ > سینما - نرگس آبیار سازنده فیلم سینمایی شیار143 کار فیلمبرداری تازهترین ساخته خود را با عنوان نفس به پایان رساند نفس نفس نفس نفس نفس به گزارش خبپاسخ آیتالله مکارمشیرازی به یک شبهه
پاسخ آیتالله مکارمشیرازی به یک شبهه آیتالله مکارمشیرازی در پاسخ به سؤال جمعی از طلاب حوزه علمیه قم که درباره شبههافکنی برخیها در فضای مجازی علیه قرآن کریم مطرح شده است پاسخی علمی و مبسوط داد آفتاب متن پرسش صورت گرفته از این مرجع تقلید و پاسخ دقیق مبسوط و علمی بدیبه کارگردانی مرتضی صداقت صنعت چای ایران سوژه یک فیلم مستند شد
به کارگردانی مرتضی صداقتصنعت چای ایران سوژه یک فیلم مستند شدمستند سبز تا سیاه از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی مرتضی صداقت که وضعیت نامطلوب صنعت چای کشور را بررسی میکند آماده نمایش عمومی شد به گزارش خبرگزاری فارس مرتضی صداقت پیرامون موضوع این فمسئولان باید پاسخگوی چراهای اهالی موسیقی باشند
مسئولان باید پاسخگوی چراهای اهالی موسیقی باشند با وجود سازهای ملی آهنگسازان قوی و با سطح بالا بیتوجهی زیادی میشود و مسئولان برای چنین اتفاقی باید پاسخگو باشند علی رهبری رهبر ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها