تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806581964




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشریح فعالیت های بنیاد سعدی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تشریح فعالیت های بنیاد سعدی


در آستانه برگزاری هشتاد و دومین دوره آموزش زبان فارسی، مشاور بنیاد بین المللی سعدی با اشاره به فعالیت دو ساله این بنیاد، گسترش زبان فارسی و انتقال پیام ملت و مذهب ایران را از اهداف اصلی راه اندازی بنیاد عنوان کرد . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هشتاد و دومین دوره آموزش زبان فارسی به همت بنیاد سعدی و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی از عصر امروز در تهران آغاز می شود. علی مراد صحرایی،  مشاور بنیاد بین المللی سعدی  با حضور در برنامه صبح با خبر ، ضمن تشریح فعالیت های بنیاد سعدی، توضیحاتی درباره هشتاد و دومین دوره دانش افزایی زبان فارسی مطرح کرد .   مشاور بنیاد بین المللی سعدی موضوع گسترش زبان فارسی را از اولویت های بسیاری از کشورها دانست و افزود : " موضوع دیپلماسی فرهنگی با هدف گسترش زبان در هر کشور دنبال می شود . وی افزود : "  برخی کشورها بنیادهای گسترده ای را با ماهیت حاکمیتی از دهها پیش بنیان نهاده اند مثلا آلمان بنیاد گوته را حدود 80 سال پیش بنیان نهاد که اکنون در 140 کشور نمایندگی فعال دارد .
صحرایی  با بیان اینکه دولت آلمان در سال 2010 قریب 500 میلیون یورو بودجه صرف موسسه گوته به منظور گسترش زبان این کشور کرده است در پاسخ به سوال مقایسه بودجه دو بنیاد سعدی و گوته با بیان اینکه این بودجه قابل قیاس نیست تصریح کرد : " این دو بنیاد به لحاظ هدف و ماهیت نیز به طور کل با هم متفاوت هستند . بنیاد سعدی از دو سال پیش و در شرایط سخت اقتصادی و تحریم تنها با هدف گسترش زبان فارسی و با هدف انتقال پیام ملت ایران و مذهب ما شکل گرفته است و فعلا اهداف درآمد زایی ندارد اما برای بنیاد گوته این اهداف در نظر گرفته نشده است و با بیش از 80 سال سابقه فعالیت در آمد زایی گسترده دارد . آنها زبان آلمانی را زبان  نو آوری می دانند و ما زبان فارسی را زبان معارف بشری می دانیم و بنابر این دیدگاه دو کشور به زبان متفاوت است .
تشریح فعالیت های بنیاد سعدی در آستانه برگزاری هشتاد و دومین دوره دانش افزایی زبان فارسی

مشاور بین الملل بنیاد سعدی ، با یاد آوری بنیاد های گسترش زبان در دیگر کشورها همچون بنیاد کنفسیوس در چین،  روس کیمیر در روسیه، آلیانس در فرانسه، دانته در ایتالیا و بنیاد یونس امره در ترکیه و با اشاره به فعالیت گسترده کشورهای عربی با محوریت عربستان سعودی در این حوزه افزود:  ایده شکل گیری بنیادی با ماهیت گسترش زبان فارسی نیز که در شان این زبان باشد بر این اساس شکل گرفت و بنیاد سعدی در سال 92 رسما فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون 47 نمایندگی در خارج از ایران داریم . هم در دانشگاه ها هم در موسسات خصوصی و هم در دبیرستان های خارج از کشور .
  وی در عین حال افزود : ایران  سابقه دیرینه در موضوع گسترش زبان فارسی دارد  و در برخی کشورها بیش از 150 سال است کرسی زبان فارسی داریم .
مشاور بنیاد بین المللی سعدی در خصوص روند برگزاری دوره های دانش افزایی زبان فارسی هم گفت:  پیشتر ما مرکزی به نام زبان فارسی داشتیم که تحت معاونت آموزش و پژوهش سازمان فرهنگ و ارتباطات فعالیت می کرد و متولی برگزاری دوره های دانش آفزایی زبان فارسی بود . همزمان شورای گسترش زبان فارسی در این زمینه فعالیت می کرد با تاسیس بنیاد سعدی وظایف دو نهاد بر عهده این مرکز نهاده شد .
وی افزود: این دوره ها از دهه 60 و حداکثر به تعداد سی نفره آغاز شده و تاکنون ادامه دارد و بالاترین دوره ها از نظر تعداد نفرات از سال 92  بصورت صد نفره و پس از آغاز فعالیت بنیاد آغاز شد و در سال 93 که بنیاد سعدی متولی برگزاری دوره های دانش افزایی شد نخستین دوره به تعداد 200 نفر در قزوین برگزار شد .
وی ادامه داد:  امسال پس از حدود یک دهه  نخستین بار دوره با تعداد 239 نفر از 43 کشور در تهران برگزار می شود که از صبح جمعه وارد تهران شده اند و عصر امروز نیز مراسم افتتاحیه با بیش از 150 نفر برگزار می شود. وی در عین حال گفت : البته تعداد 239 نفر از بین 548 تقاضا از کشورهای مختلف پذیرش شده اند .
  وی در خصوص ترکیب شرکت کنندگان در این دوره نیز گفت: عمده شرکت کنندگان، دانشجویان زبان و ادبیات فارسی یا رشته های مرتبط با زبان فارسی همچون شرق شناسی و ایران شناسی  هستند که زبان فارسی در آنها زبان آموزش یا زبان دوم است . وی افزود : چون برای اساتید یک دوره اختصاصی در ژانوئیه ( بهمن ماه ) در نظر گرفته شده است در این دوره تعداد اساتید اندک است.  
به گفته مشاور بنیاد بین المللی سعدی هشتاد دومین دوره دانش افزایی زبان فارسی به مدت سی روز ادامه دارد و مراسم پایانی روز نهم شهریور برگزار می شود .  
وی در پایان با قدردانی از دانشگاه شهید بهشتی تهران ، گفت : بنیاد سعدی عموما برگزاری دوره های برجسته را به دانشگاه ها واگذار می کند و جای تحسین و تقدیر دارد  که دانشگاه شهید بهشتی که با پذیرش این مسئولیت و برنامه ریزی مناسب برگزاری این دوره را برعهده گرفت .  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن