تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803010411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح فعاليت بانک مسکن در زمينه تأمين مالي مسکن و زيرساخت‌ها/ توسعه ليزينگ مسکن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۵۴ق.ظ)
تشريح فعاليت بانک مسکن در زمينه تأمين مالي مسکن و زيرساخت‌ها/ توسعه ليزينگ مسکن موج - مدير عامل گروه مالي بانک مسکن جزئيات فعاليت اين گروه مالي در زمينه تأمين مالي مسکن و زيرساخت‌ها را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه خبر وزارت راه و شهرسازي، مصطفي ازگلي، مدير عامل گروه مالي بانک مسکن، با اشاره به تشکيل گروه مالي بانک مسکن جهت ساماندهي همه شرکت‌هاي زيرمجموعه در يک هلدينگ تخصصي، اظهار کرد: فعاليت‌هاي اين شرکت در گذشته چندوجهي و بعضاً غير مرتبط با بخش مسکن بود و تلاش مي‌کرد در هر فعاليت سودآوري سرمايه‌گذاري کند، اما؛ در حال حاضر بنا داريم تا گروه مالي بانک مسکن در راستاي رسالت اصلي بانک ـ يعني تأمين مالي مسکن ـ فعاليت داشته باشد.
مدير عامل شرکت گروه مالي بانک مسکن با بيان اين که کليه فعاليت‌هاي غير مرتبط با بخش مسکن (مانند بازرگاني، گردشگري، واردات لوازم و تجهيزات پزشکي و...) در اين گروه مالي متوقف شده است، افزود: رسالت اصلي بانک مسکن تأمين مالي مسکن مردم با تأکيد بر اقشار متوسط و پايين‌تر از متوسط است؛ در اين راستا گروه مالي بانک مسکن به عنوان حلقه ارتباطي بازار پول و بازار سرمايه از تمام ظرفيت‌هاي موجود جهت نيل به اهداف خود استفاده مي‌کند.
وي با بيان اين که براي انجام اين هدف ـ تأمين مالي بخش مسکن از طريق بازار سرمايه ـ تمام روش‌هاي موجود را بررسي و احصاء کرديم، گفت: هفت تا هشت روش در اين زمينه تدوين کرده‌ايم که نخستين آن ايجاد شرکت تأمين سرمايه تخصصي مسکن با نام «آباد» و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار است که در نوع خود اولين شرکت تأمين سرمايه تخصصي در اين زمينه کاري محسوب مي‌شود.
ازگلي با بيان اين که شرکت «تأمين سرمايه آباد» با سرمايه دو هزار ميليارد ريالي تشکيل شده است، ادامه داد: اين شرکت در تيرماه امسال مجوز فعاليت خود را از سازمان بورس دريافت کرد و سرمايه اوليه نيز تأمين شده است. در اين شرکت منابع مالي از طريق بازار سرمايه جمع‌آوري و به بخش مسکن و توسعه ساخت‌وساز هدايت مي‌شود. تعهد پذيره‌نويسي اوراق بهادار، طراحي و انتشار ابزار مالي، نهادسازي، خدمات مشاوره‌اي و عرضه اوليه سهام در صنعت ساختمان از مهم‌ترين کارکردهاي اين نهاد تخصصي است.
وي به ديگر ابزار مورد استفاده در گروه مالي بانک مسکن براي تأمين مالي اين بخش از طريق بازار سرمايه اشاره و گفت: صندوق زمين و ساختمان يکي از روش‌هاي تأمين مالي مسکن در جهت تقويت طرف عرضه (توليد) است که صندوق نسيم به عنوان پايلوت در منطقه ۲۲ تهران تشکيل شد و در آينده نزديک نيز سه صندوق جديد زمين و ساختمان در استان‌هاي مازندران، آذربايجان شرقي و مرکزي براي تأمين مالي به بازار سرمايه معرفي مي‌شوند. قرار است به زودي مقامات مسوول و اصحاب رسانه از مراحل اجرايي صندوق زمين و ساختمان نسيم بازديد کنند.
مدير عامل گروه مالي بانک مسکن در خصوص وضعيت مالکيت و همچنين وضعيت اجرايي صندوق زمين و ساختمان نسيم، گفت: در زمان پذيره‌نويسي اوليه حدود نيمي از واحدهاي سرمايه‌گذاري توسط سرمايه‌گذاران فعال بازار چه حقيقي و چه حقوقي خريداري شد و در ادامه مانند؛ ساير اوراق بهادار به دليل وجود رکود بازار سهام و بازار مسکن اين نسبت اکنون به کمتر از ۲۰ درصد رسيده است؛ در حالي که با بهبود شرايط اقتصاد مسکن و تکميل پروژه پيش‌بيني مي‌شود واحدهاي سرمايه‌گذاري مجددا مورد استقبال قرار گيرد.
وي ادامه داد: هدف از راه‌اندازي صندوق زمين و ساختمان نسيم، تنها بيان اين موضوع بود که مي‌توان با استفاده از ابزار صندوق زمين و ساختمان از طريق بازار سرمايه براي بخش مسکن تأمين مالي کرد که در اين هدف موفق بوديم، اما؛ با توجه به ماهيت صنعت ساختمان و طولاني بودن دوره ساخت و فروش محصول، بازده سرمايه‌گذاري واقعي پس از فروش محصول و مقايسه آن با بهاي ساخت نمايان مي‌شود. اثبات کارآمدي روش مزبور و همچنين حصول اطمينان از سودآوري آن زمان‌بر است که با توجه به ماهيت اين صنعت کاملا طبيعي است.
ازگلي با بيان اين که صندوق زمين و ساختمان نسيم طبق برنامه مي‌بايست ۲۹ درصد پيشرفت داشته باشد، اما؛ در حال حاضر بيش از ۳۷ درصد پيشرفت فيزيکي دارد، تأکيد کرد: اين اولين بار است که براي ساخت يک مجتمع ساختماني کل منابع مورد نياز به صورت يکجا آماده است؛ در حالي که در اکثر پروژه‌ها در طول ساخت‌وساز سازندگان با مشکل کمبود نقدينگي مواجه مي‌شوند. اين از ويژگي‌هاي هر صندوق زمين و ساختمان است که پيش از شروع پروژه، کل بودجه مورد نياز تأمين شده و به صورت تدريجي به پروژه تزريق مي‌شود.
وي تأکيد کرد: برنامه داريم تا پايان امسال ۱۰ صندوق زمين و ساختمان در کشور راه‌اندازي کنيم تا بالغ‌ بر هزار واحد را تحت پوشش قرار دهد. بر اين اساس برخي از سازمان‌هاي ذي‌ربط همچون سازمان ملي زمين و مسکن اعلام آمادگي خود را با اختصاص زمين براي تشکيل و راه‌اندازي صندوق زمين و ساختمان در قالب تفاهم‌نامه‌هايي با گروه مالي بانک مسکن بيان داشته‌اند.
مدير عامل گروه مالي بانک مسکن با اشاره به انتشار اوراق صکوک به عنوان ابزار سوم تأمين مالي مسکن از طريق بازار سرمايه گفت: اين شرکت اوراق صکوک را بر اساس ساختمان‌ها و زمين‌هاي موجود در اموال شرکت منتشر مي‌کند که برنامه‌هاي زيادي براي توسعه انتشار اين نوع اوراق داريم. از مشخصه‌هاي اوراق صکوک اجاره مي‌توان به وجود نرخ ثابت تضميني اوراق اشاره کرد که بر اين اساس سرمايه‌گذاران در پايان هر ۳ ماه سود اوراق را دريافت مي‌کنند.
وي چهارمين ابزار تأمين مالي مسکن از طريق بازار سرمايه را صکوک استصناع (اوراق سفارش ساخت) دانست و افزود: اين اتفاق براي اولين بار در کشور رخ مي‌دهد؛ در اين مدل صاحبان زمين و پروانه مي‌توانند از دو طريق تأمين مالي کنند يکي آن که منابع مورد نياز براي ساخت را برآورد کرده و به همان مقدار اوراق سفارش ساخت منتشر کرده و پروژه را به پايان برسانند. اصل پول صاحبان اوراق همراه با سود آن را هم پس از ساخت و فروش واحدها، به آن‌ها برمي‌گردانند. در حالت دوم مي‌توانند علاوه بر وجوه مورد نياز جهت ساخت، از محل فروش خود زمين و پروانه نيز تأمين مالي کنند. در اين مدل زمين و پروانه به يک نهاد واسط که متعلق به سازمان بورس است، منتقل و منابع جمع‌آوري‌شده جهت اجرا و ساخت ساير پروژه‌ها استفاده و پس از فروش پروژه‌ها، سود حاصل از سرمايه‌گذاري به سرمايه‌گذاران پرداخت خواهد شد.
مديرعامل شرکت گروه مالي بانک مسکن اظهار کرد: از مهم‌ترين کارهايي که در زمينه تأمين مالي مسکن از طريق ابزار نوين تأمين مالي بايد انجام داد فرهنگ‌سازي و شناساندن اين ابزار در بين عامه مردم است تا فعالان بازار رغبت به استفاده از آن را داشته باشند.
وي به بحث ليزينگ مسکن اشاره کرد و گفت: عمده فعاليت ليزينگ‌هاي موجود در کشور، خودرو است در حالي که شرکت ليزينگ بانک مسکن تا به حال حتي يک معامله خودرويي نداشته است؛ متأسفانه تا به حال مجوز فعاليت ليزينگ واحدهاي مسکوني صادر نشده و ما تنها ساختمان‌هاي اداري و تجاري را ليزينگ کرده‌ايم که آن نيز با رسالت اصلي ما مبني بر تأمين مالي مسکن اقشار متوسط و کمتر از متوسط هم‌راستا نيست. منتظريم تا مجوز ليزينگ واحدهاي مسکوني صادر شود تا با افزايش سرمايه شرکت ليزينگ به توسعه فعاليت در بازار ليزينگ مسکن بپردازيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن