تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803010082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به فعالیت‌های تابستانی مدارس قرآنی در اتریش+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
نگاهی به فعالیت‌های تابستانی مدارس قرآنی در اتریش+تصاویر
مرکز اسلامی امام علی و رایزنی فرهنگی ایران در اتریش با همیاری مدرسه فارابی وابسته به آموزش و پروزش و کانون بانوان مسلمان اتریش، در تابستان امسال اقدام به برپایی مدارس قرآنی کردند.

خبرگزاری فارس: نگاهی به فعالیت‌های تابستانی مدارس قرآنی در اتریش+تصاویر



به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس، اتریش در تابستان سال جاری یکی از فصل های پربار را در فعالیت های مدارس قرآنی پشت سرگذاشت. از جمله دغدغه های مهم والدین در اتریش به عنوان کشوری که همه چیز در تسخیر تکنولوژی است، آن می باشد که چگونه فرزندان را تربیت و در پیوند با معارف قرآنی نگاه دارند.  

  مرکز اسلامی امام علی علیه السلام و رایزنی فرهنگی با همیاری مدرسه فارابی وابسته به آموزش و پروزش و کانون بانوان مسلمان اتریش، در تابستان امسال اقدام به برپایی مدارس قرآنی کردند ، تا به بخشی از این دغدغه ها پاسخ گویند.

  در برپایی این مدارس از دو تن از استادان قرآنی و جوان اعزام شده از سوی حوزه علمیه قم به نام های حجت الاسلام مقدسی و حجت الاسلام دهنوی و نیز برخی از اساتید ساکن وین بهره گرفته شد. این برنامه ها با حمایت معاونت فرهنگی و اداره کل پشتیبانی و تشریفات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همراه بود.

  در فعالیت های تابستان امسال حدود پانصد تن از علاقمندان به مفاهیم و علوم قرآنی در سطوح مختلف از وین و شهرهای اطراف آن حضور یافتند. سر فصل برنامه های امسال عبارت بود از؛  برنامه های ویژه جوانان دوره تخصصی تجوید قران کریم با هدف بالا بردن سطح علمی قرآن آموزان در علم تجوید. در این دوره علاقمندان، علاوه بر آشنایی با مقدمات علم تجوید ، با برخی از مباحث پایه ای نیز آشنا شدند.

  ۲- دوره تخصصی حفظ موضوعی قران کریم با محوریت قرآن و زندگی.  در این دوره ، تمامی شرکت کنندگان ، چهل آیه موضوعی از کلام الله مجید را در زمینه های مختلف حفظ نمودند. دوره های ویژه نوجوانان: در این بخش با استفاده از اقلام ارسالی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، جز سیم قران کریم در جلسات روزانه و همخوانی های جمعی حفظ گردید. این اقلام عبارت بودند از جزء سیم قرآن کریم در قطع بیاض، همراه با سی دی.

  ۲- دوره تخصصی تجوید و ترتیل قرآن کریم ، با هدف آشنایی قرآن آموزان با علم تجوید و برخی از مقامات قرائت مجلسی. حاضران در پایان دوره، موفق به هم آوایی سوره بروج با صدای استاد احمد دباغ شدند. ۳- آموزش عقاید اسلامی، همراه با سرگرمی های علمی ، مانند جدول و سوالات دینی در فضایی شاد.  ۴-آموزش احکام و آشنایی با سیره علما و شهدا ، همراه با دروس اخلاق.

  ۵- آموزش توآشیح . حاضران در این دوره موفق به حفظ و اجرای تواشیح به سه زبان انگلیسی ،عربی و فارسی شدند.  ۶- آموزش سرود با محوریت معارف قرآنی. ۸- آموزش روزنامه نگاری با محوریت معارف اسلامی که با تشکیل گروه های شش و هفت نفره همراه بود.

  دوره های ویژه نونهالان ۱- آموزش قصص انبیا و امامان معصوم علیهم السلام ۲-حفظ آیات موضوعی و سوره های کوچک قرآن کریم و آموزش برخی از احکام و تجوید ۳- آموزش نگارگری با محوریت موضوعیِ داستان و معارف و آیات االاحکام 4- برپایی نمایشگاه جمعی از آثار نوجوانان و نو نهالان در بخش نگارگری که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.     ۶- آموزش صنایع دستی. ۷- آموزش بازیگری و اجرای نمایشنامه های مختلف توسط قرآن آموزان 8-  آموزش معارف با بهره بردن از نمایش های عروسکی.

   در پایان این مدارس با حضور نماینده محترم ولی فقیه در اتریش، حجت الاسلام و المسلمین منتظری مقدم ، و دکتر محمدرضا وصفی رایزن فرهنگی کشورمان، جوایزی به برگزیدگان در بخش حفظ و نگارگری با محوریت آیات الاحکام و معارف اهدا گردید.
انتهای پیام/و

94/05/13 - 09:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن