تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802751625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثبت نام مقاطع ارشد و دکتری جامعة‌المصطفی از ۱۴ شهریور آغاز می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ثبت نام مقاطع ارشد و دکتری جامعة‌المصطفی از ۱۴ شهریور آغاز می‌شود
مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزشی جامعه المصطفی العالمیه(ص) از آغاز ثبت نام طلاب ایرانی و غیر ایرانی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این مرکز از تاریخ ۱۴ لغایت ۳۱ شهریور ماه سال جاری خبر داد.


به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید قربان موسوی، مدیرکل سنجش و پذیرش جامعةالمصطفی با اشاره به آغاز ثبت نام مقاطع ارشد و دکتری از تاریخ 14 شهریورماه سال جاری، اظهار داشت: انشاءالله برای سال تحصیلی 96-95 در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از میان طلاب مستعد خواهر و برادر ایرانی و غیرایرانی طبق برنامه اعلام شده پذیرش خواهیم داشت.


نحوه پذیرش مقطع کارشناسی ارشد المصطفی


وی به تشریح نحوه پذیرش مقطع کارشناسی ارشد المصطفی پرداخت و گفت: اداره کل سنجش و پذیرش المصطفی در سی و سومین مرحله برای طلاب غیرایرانی و دهمین مرحله برای طلاب ایرانی، اقدام به پذیرش علاقه مندان در مقطع کارشناسی ارشد در داخل و خارج کشور نموده است.


مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی ادامه داد: پذیرش و آزمون مقطع کارشناسی ارشد در ایران در چهار شهر قم، مشهد، اصفهان و گرگان (ویژه مذاهب اسلامی) به علاوه دانشگاه مجازی و در خارج از کشور توسط نمایندگی های المصطفی اطلاع رسانی و انجام خواهد پذیرفت.


حجت الاسلام موسوی ابراز داشت: پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد به صورت برگزاری آزمون و مصاحبه علمی در داخل و خارج از کشور مطابق با برنامه تعریف شده صورت می پذیرد.


وی با بیان اینکه «دانستن زبان عربی» از شروط اصلی ورود به این مقطع می باشد، ادامه داد: این آزمون در کشورهای لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان و هند به صورت همزمان، تراز علمی یکسان و با حضور نماینده ای از ستاد مرکزی جامعه المصطفی برگزار خواهد شد.


مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی افزود: فراگیری زبان فارسی از ضروریات ورود به دوره کارشناسی المصطفی می باشد و داوطلبین کارشناسی ارشد می بایست با زبان عربی آشنایی داشته باشند؛ به طوری که اگر داوطلبی آشنایی نداشت، در یک دوره شش ماهه آموزش مکالمه زبان عربی حضور پیدا کرده و پس از قبولی و تأیید، می تواند به مقطع کارشناسی ارشد ورود پیدا کند.


حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: آن دسته از داوطلبانی که برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد از خارج کشور پذیرش می شوند، در صورت عدم تسلط به زبان فارسی و عربی، در گام نخست ملزم به حضور در کلاس های آموزش زبان فارسی و سپس زبان عربی خواهند بود.


سقف پذیرش کارشناسی ارشد در هر رشته 15 نفر است


وی بیان داشت: سقف پذیرش داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد 15 نفر در هر رشته آموزشی می باشد و لازم به ذکر است رشته های ارائه شده در هر یک از حوزه های آزمونی قم، مشهد، اصفهان، دانشگاه مجازی  قم و مجتمع تقریب مذاهب گرگان، متفاوت بوده و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://sampa.miu.ac.ir  مراجعه نمایند.


نحوه پذیرش و سنجش مقطع دکتری المصطفی


مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی در بخش دیگری از این مصاحبه به نحوه پذیرش و سنجش مقطع دکتری المصطفی اشاره کرد و گفت: به حول و قوه الهی امسال نیز پذیرش مرحله پانزدهم طلاب غیر ایرانی و مرحله نهم طلاب ایرانی را برگزار خواهیم کرد.


حجت الاسلام موسوی یادآور شد: آزمون و مصاحبه علمی مقطع دکتری المصطفی در سه استان قم، مشهد و حوزه آزمونی گرگان ویژه مذاهب اسلامی و با هدف تقریب مذاهب در داخل کشور و همچنین در دو کشور لبنان و سوریه به عنوان حوزه های آزمونی خارج از کشور همزمان با سایر نقاط آزمونی و با تراز علمی مشترک در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.


شرایط پذیرش مقطع دکتری المصطفی


وی اظهار داشت: تلبس به لباس مقدس روحانیت، داشتن حداکثر سن 45 سال، تسلط به زبان فارسی و عربی در این مقطع الزامی و سقف پذیرش در هر رشته 5 نفر است.


رشته های مشترک مقطع دکتری خواهران و برادران


مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی ابراز داشت: «تاریخ اهل بیت(ع)»، «قرآن و علوم تربیتی»، «کلام اسلامی»، «فقه اسلامی» و« فقه مقارن» از جمله رشته های مشترک خواهران و برادران در مقطع دکتری است.


رشته های اختصاصی برادران در مقطع دکتری


حجت الاسلام موسوی ادامه داد: «تاریخ تمدن اسلامی»، «جریان های کلامی معاصر»، «فلسفه اسلامی»، «علوم و حدیث تطبیقی»، «قرآن و مستشرقان»، «قرآن و علوم اجتماعی»، «قرآن و علوم مدیریت»، «قرآن و علوم حقوق»، «اندیشه معاصر مسلمین»، «اصول فقه اسلامی»، «فقه تربیتی»، «فقه و معارف اسلامی»، «تفسیر تطبیقی»، «حقوق جزا و جرم شناسی»، «حقوق خصوصی»، «فقه سیاسی»، «فقه قضایی»، «مدرسی معارف اسلامی» و ... از جمله رشته های اختصاصی برادران در این مقطع تحصیلی هستند.


وی به رشته های ویژه مذاهب اسلامی واحد آزمونی گرگان اشاره کرد و گفت: «حقوق خصوصی»، «فلسفه اسلامی» و «تفسیر تطبیقی» از رشته های ویژه داوطلبان اهل سنت جامعه المصطفی شعبه گرگان می باشند که با هدف تقریب مذاهب اسلامی پذیرش و مورد آموزش قرار می گیرند.


مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی با بیان اینکه داوطلبان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و پذیرش به نشانی اینترنتی http://sampa.miu.ac.ir  مراجعه کنند، خاطرنشان ساخت: زمان ثبت نام هر یک از مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از تاریخ 14 لغایت 31 شهریورماه سال جاری آغاز و پس از یک هفته استعلام و بررسی مدارک، اعلام نتایج پذیرش داوطلبان هر دو مقطع از 1 لغایت 9 مهرماه از طریق سایت انجام خواهد شد.


حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: زمان دریافت کارت حضور در جلسه برای مقطع کارشناسی ارشد 21 مهرماه لغایت 3 آبان ماه و زمان برگزاری آزمون روز جمعه 4 دیماه 1394 است.


مدیرکل سنجش و پذیرش المصطفی در پایان در خصوص زمان دریافت کارت و آزمون مقطع دکتری بیان داشت: 24 دیماه لغایت 1 بهمن ماه زمان دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان مقطع دکتری و زمان آزمون روز جمعه 2 بهمن 1394 است.










منبع : حوزه نیوز


انتهای پیام/






۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن