تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813204596




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گاز ایران به اروپا می رسد


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گاز ایران به اروپا می رسد


صادرات گاز ایران به قاره سبز مستلزم سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد یورو در تمام بخشهای صنعت گاز در طول مسیر است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری صداوسیما،مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اکنون در زمینه صادرات گاز به اروپا اتفاق جدیدی نیفتاده و با توجه به حاکم شدن شرایط مثبت کنونی باید اراده جدیدی به وجود بیاید و طرفین از طریق مذاکره موضوع را پیگیری کنند.
عزیز الله رمضانی با بیان این که این امر مستلزم یک کار فشرده بوده و فعلا در حد اعلام مواضع است، افزود: مطالعات پارلمان اروپا بیانگر این است که ایران ظرفیت صادرات سالانه 25 تا 30 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا دارد.
وی همچنین یادآور شد: در مطالعه ای که پارلمان اروپا انجام داده مشخص شده است امکان صادرات گاز از 12 کشور به این قاره وجود دارد که ایران نیز از جمله این کشورها و بهترین منبع تامین گاز است.
به گفته وی، اروپایی ها درپی تنوع منابع تامین انرژی قاره سبز هستند و ایران نیز با توسعه فازهای جدید پارس جنوبی، ظرفیت مناسبی برای افزایش صادرات گاز پیدا خواهد کرد و از هشت مسیر می تواند به شبکه گاز اروپا متصل شود.
رمضانی اعلام کرد: اتحادیه اروپا هم اکنون حدود 22 تا 23 درصد از انرژی مورد نیاز خود را از گاز طبیعی تامین می کند.
مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران در ادامه از سفر هیئت عراقی به ایران خبر داد و گفت: هیئت عراقی تا 10 روز آینده برای تنظیم قرارداد عملیاتی صادرات گاز به ایران می آیند.
رمضانی ادامه داد: این هیئت به صورت مشترک با امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران دیدار خواهد داشت و همه موارد عملیاتی را نهایی می کنند و عملیاتی سازی این موارد مقدمه ای برای آغاز صادرات گاز به این کشور خواهد بود.
رمضانی با اشاره به توقف واردات گاز ترکیه از ایران گفت: علت توقف واردات گاز تاکنون به صورت رسمی از طرف ترکیه اعلام نشده است.
وی با بیان این که مبنای موارد فورس ماژور اعلام رسمی خریدار در مورد علت توقف و تطبیق آن با قرارداد فیمابین است افزود: پس از اعلام رسمی از سوی طرفین، این موارد مشمول مفاد قراردادی که وجود دارد می شود.
 


شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن