تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819100862




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس منابع طبیعی بروجرد: حفاظت از جنگل ها وظیفه ای همگانی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس منابع طبیعی بروجرد: حفاظت از جنگل ها وظیفه ای همگانی است بروجرد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: حفاظت از جنگل ها به عنوان سرمایه ملی یک وظیفه همگانی است و به کمک و همراهی آحاد مردم و مسوولان دستگاه های حاکمیتی و دولتی نیاز دارد.


داریوش عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری هشتم مرداد روز جنگل افزود: نامگذاری روز جنگل در تقویم ملی ایران پس از نابودی هزاران هکتار از جنگل های بکر و منحصر به فرد کشور انجام شد.
وی گفت: این نامگذاری زنگ خطری برای بی توجهی مردم به یادگاران بسیار ارزشمند نسل های قدیم و ریه های تنفسی زمین است زیرا جنگل های زیادی به دلیل توسعه صنعت و تجاوز بشر سودجو و منفعت طلب در حال نابودی هستند.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد افزود: جنگل شاهکار خلقت و طبیعت از گرانبهاترین و زیباترین منابع خدادادی هر کشور می باشند.
وی اظهار کرد: بشر در قرن حاضر با سه چالش عمده تغییر اقلیم، کمبود آب شیرین و بیابان زایی مواجه است.
وی با بیان اینکه جنگل ها و مراتع با جذب دی اکسید کربن به عنوان مهمترین گاز گلخانه ای، گرمایش زمین را کنترل می کنند، افزود: جنگل ها به عنوان سدهای طبیعی کم هزینه اما اثربخش با کاهش سرعت حرکت آب، میزان نفوذ آب به سفره های زیر زمینی را افزایش و در نتیجه وقوع سیلاب های مخرب را کاهش می دهند.
عباسی حفظ جنگل ها را از شاخص های مهم توسعه پایدار هر کشور عنوان کرد و گفت: امروزه نمی توان از نقش موثر جنگل ها در حفظ تعادل اکوسیستم ها، کنترل آلاینده ها و تولید اکسیژن، ایجاد شادابی و نشاط و حفظ حیات وحش چشم پوشی کرد.
وی افزود: بدون شک برای حل مشکلات زیست محیطی در سطح ملی از قبیل خشک شدن دریاچه ها و تالاب ها، رودخانه ها، قنوات و چشمه ها، پایین آمدن سطح آبهای زیرزمینی، فرونشست زمین، گسترش کانون های بحرانی بیابان زا و گردوغبار چاره ای موثرتر از حفظ و احیای جنگل ها و مراتع، گسترش عملیات آبخیزداری و آبخوانداری و اجرای عملیات بیابان زدایی وجود ندارد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: شهرستان بروجرد دارای حدود 112 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی می باشد.
7190/3022



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن