تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818795411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمارش معکوس برای انتخاب میزبان المپیک زمستانی 2022


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شمارش معکوس برای انتخاب میزبان المپیک زمستانی 2022 پکن - ایرنا - در حالی که شمارش معکوس برای انتخاب میزبان بازی های المپیک زمستانی 2022 میان شهرهای «پکن» و «آلماتی» قزاقستان آغاز شده، سازمان ورزش چین از سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری برای توسعه ورزش های زمستانی خبر داده است.


به گزارش ایرنا، چین امیدوار است که با این سرمایه گذاری برای اجرای طرح های ورزشی زمستانی، این ورزش ها را در میان 300 میلیون نفر از جمعیت مناطق شمال شرق با توجه به احتمال کسب میزبانی رقابت ها محبوب کند.
مرکز ورزش های زمستانی چین روز پنجشنبه اعلام کرد: باید با سرمایه گذاری و اجرای طرح های مختلف، ورزش های زمستانی را که در کشور توسعه کمتری داشته اند (مانند هاکی) محبوبتر کرد و اجازه داد مردم در این زمینه ها نیز علاقه مندی های خود را بروز دهند.
از میان 102 رشته ورزشی حاضر در بازیهای المپیک زمستانی پیش رو، چینی ها در 75 رشته در آن شرکت خواهند داشت.
در صورت پذیرش چین برای بازیهای المپیک زمستانی 2022، دو شهر «پکن» و «جانگ جیا کایو» در استان «خه به»، این رقابتها را مشترکا برگزار خواهند کرد که به نظر می رسد با سرمایه گذاری های صورت گرفته از سوی مسوولان ورزش این کشور، استعدادهای بیشتری جذب رشته های ورزشی زمستانی شوند.
پکن یک بار در تابستان 2008 میزبان بازیهای المپیک بود و چنانچه بتواند المپیک زمستانی را هم از آن خود کند یک رکورد در میان شهرهای آسیا به نام خود ثبت خواهد کرد.
اگرچه قزاقستان در زمینه ورزش های زمستانی و نزدیک بودن آلماتی به کوهستان مزیت های بیشتری نسبت به پکن در این زمینه دارد اما تجربه قوی چین و اقتصاد توسعه یافته آن باعث شده است بسیاری، بخت میزبانی را به چین بدهند.
افزون بر این در صورتی که روز جمعه - فردا - میزبانی چین برای این رقابت ها مسجل شود یک خط راه آهن تندرو بین «پکن - جانگ جیاکایو - چونگ لی» محل برگزاری المپیک زمستانی ایجاد خواهد شد.
با استفاده از این خط ورزشکاران و خبرنگاران در مدت 70 دقیقه می توانند فاصله بین شهر پکن تا جانگ جیاکایو را طی کنند.
چین اعلام کرده است تمامی خدمات رفاهی و کاری از جمله اینترنت بی سیم در این خط آهن تندرو در اختیار خبرنگاران خواهد بود.
همچنین قرار است دهکده المپیک در شهر «جانگ جیاکایو» ساخته شود و به همین سبب احداث این خط آهن یکی از ضروریات و طرح های مهم برای بازیهای المپیک زمستانی محسوب می شود.
پکن در مجموع، سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری را برای بازیهای المپیک زمستانی 2022 و ساخت تاسیسات ورزشی در نظر گرفته است تا در رقابت با آلماتی در یکصد و بیست و هشتمین نشست کمیته بین المللی المپیک در مالزی پیروز شود.
چین اعلام کرده است که به جز 100 هزار داوطلب برای ارایه خدمات، نزدیک به 10 میلیون نفر مستقیم و غیرمستقیم در بخش های خدمات و حمل و نقل، ورزش، گردشگری و غیره با این رقابت ها مرتبط خواهند بود.
از سوی دیگر این کشور تاکید دارد که به دلیل میزبانی بازی های آسیایی زمستانی در سال های 1996 و 2007 میلادی و رقابت های زمستانی دانشجویان در سال 2009 میلادی از تجربه کافی برای میزبانی المپیک زمستانی برخوردار است.
آلماتی قزاقستان نیز برای آنکه از رقابت با حریف خود عقب نماند، برنامه های خود را که بخشی از آن نمایش تصاویری از برف های طبیعی و عمیق از این منطقه بود به کمیته بین المللی المپیک ارائه داد که گفته می شود این برنامه ها، اعضای این کمیته را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است.
این در حالی است که اتکای پکن به برفهای مصنوعی است، پکن تاکید دارد که از منابع آب کافی برای تولید برف و ایجاد شرایط مطلوب برای برگزاری مسابقات اسکی برخوردار است.
با این حال کمیته بین المللی المپیک (IOC) فردا جمعه، میزبان بازیهای المپیک زمستانی سال 2022 را در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی انتخاب می کند تا از میان پکن و آلماتی، یک شهر به عنوان این رویداد مهم ورزشی برگزیده شود.
پیشتر شهرهای اسلو (نروژ)، استکهلم (سوئد)، کراکوف (لهستان) و لویو (اوکراین) نیز برای میزبانی این دوره اعلام آمادگی کرده بودند که در مراحل بعدی از تصمیم خود منصرف شدند.
آساق*231*1597**1144



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن