تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798581851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرمان بورس دست ركود است، نه جريان هسته‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فرمان بورس دست ركود است، نه جريان هسته‌اي
شاخص كل بورس اوراق بهادار تهران بعد از انتشار خبر توافق هسته‌اي تا‌كنون بيش از 3هزار واحد افت كرده است تا به دولتمردان نشان دهد توافق هسته‌اي نمي‌تواند وضعيت اقتصاد ايران را بهبود بخشد، در اين بين در جريان معاملات روز گذشته نيز اين نماگر با افت بيش از 500واحدي به كانال 65هزار واحد سقوط كرد.
نویسنده : هادي غلامحسيني 


شاخص كل بورس اوراق بهادار تهران بعد از انتشار خبر توافق هسته‌اي تا‌كنون بيش از 3هزار واحد افت كرده است تا به دولتمردان نشان دهد توافق هسته‌اي نمي‌تواند وضعيت اقتصاد ايران را بهبود بخشد، در اين بين در جريان معاملات روز گذشته نيز اين نماگر با افت بيش از 500واحدي به كانال 65هزار واحد سقوط كرد.
به گزارش «جوان»، پيش از توافق هسته‌اي اينطور القا شده بود كه توافق به تنهايي همه مشكلات كشور را حل مي‌كند و رئيس‌جمهور در اين رابطه بسيار سخنراني كرد اما واكنش بورس اوراق بهادار تهران به خبر توافق هسته‌اي اين بود كه توافق هسته‌اي نمي‌تواند در اقتصاد كار خاصي را پيش ببرد.
توليد و بخش خدمات را بخش حقيقي اقتصاد و بازار اوليه و بورس اوراق بهادار را بازار ثانويه مي‌نامند و اين دو بايكديگر ارتباط مستقيم دارند، اين بدان معني است كه اگر توليد رونق داشته باشد بورس يعني مكاني كه سهام شركت‌ها در آن دادو ستد مي‌شود نيز با رونق همراه مي‌شود اما افت بازار سهام پس از توافق هسته‌اي نشان داد بورس بيشتر از اين كه بخواهد از توافق هسته‌اي فرمان بگيرد از شرايط حقيقي اقتصاد يعني ركود حاكم بر بخش‌هاي مختلف فرمان مي‌پذيرد.
اگر چه اخبار مثبت و اميدوار‌كننده علي القاعده بايد بر بازار سهام اثر مثبت بگذارد اما به نظر مي‌رسد سهامداران بورسي آنقدر صاحب تحليل باشند كه متوجه شوند ركود در اقتصاد عميق‌تر از آن است كه يك توافقي كه هنوز عايدي‌اش براي كشور و اقتصاد مشخص نيست، بتواند آن را به رونق برساند، از اين رو بازار به اعتقاد بسياري از تحليلگران خيلي عاقلانه به توافق هسته‌اي واكنش نشان داد.
در جريان معاملات روز گذشته هم شاخص بورس به مدد روند نزولي شكل گرفته با كاهش 536 واحدي مواجه شد تا انتظارات از رسيدن به يك كانال پايين‌تر يعني محدوده 65 هزار واحدي بيش از پيش رنگ واقعيت به خود بگيرد.
با اتمام ساعات معاملات ديروز شاخص بازار اول (تالار اصلي) با 501 واحد كاهش به رقم 47هزار و 644 واحد رسيد.
همين وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم، به طوري كه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 419 واحد كاهش عدد 138هزار و 914 واحد را تجربه كرد. شاخص قيمت (وزني – ارزشي) بورس نيز در روز جاري با 214 واحد كاهش به رقم 26هزار 526 واحد رسيد. همچنين در اين روز «وپخش» با هفت واحد افزايش شاخص، بيشترين تأثير مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل «وتجارت» با 132 واحد كاهش، بيشترين تأثير منفي را روي شاخص داشت.
شاخص فرابورس نيز با پنج واحد كاهش به رقم 782 واحد رسيد.
گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1098 ميليارد ريال و ارزش كل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1163 ميليارد ريال رسيد.
هر روز كه مي‌گذرد سهامداران بازار سرمايه بيشتر با اثرات توافق هسته‌اي و تبعات اين رويداد مهم و بزرگ آشنا مي‌شوند. در همين راستا هم شاخص بورس به مدد روند نزولي شكل گرفته با كاهش 536 واحدي مواجه شد تا انتظارات از رسيدن به يك كانال پايين‌تر يعني محدوده 65 هزار واحدي بيش از پيش رنگ واقعيت به خود بگيرد.
گرچه برخي تحليلگران سناريوي افت عمدي قيمت سهام و سركوب قيمت‌ها از سوي نهادهاي عمومي و وابسته به دولت را دليل تداوم افت اين روزهاي بازار سهام عنوان مي‌كنند اما واقعيت نشان مي‌دهد اغلب معامله‌گران حقيقي و حقوقي بازار به لحاظ واقع‌گرا شدن ساختارهاي بنيادي بازار سهام معتقدند تا زمان اجرايي شدن توافق وين رويه كنوني بازار همچنان ادامه دارد.
رفتار بازار سهام اين روزها به طور كامل متأثر از رفتار هيجاني معامله‌گران اين بازار بوده و به شدت با نوسان قيمت‌ها در مدار محدودي قرار گرفته است. هنوز مشخص نيست كه جريان حركتي بازار سهام چه زماني از روند منطقي قابل اتكايي برخوردار خواهد شد.
بازار در حال حاضر با رِنج شدن قيمت‌ها در روندي متعادل اما رو به منفي نوسان مي‌كند كه به اعتقاد اغلب كارشناسان اين شرايط تا پايان شهريور ماه امسال ادامه دارد. به نظر مي‌رسد همزمان با پايان سال مالي شركت‌هاي كارگزاري و سرمايه‌گذاري و لزوم شناسايي سود در حساب‌ها مي‌توان دورنماي روشن‌تري در ميان مدت بورس ترسيم كرد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن