تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818912361




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۶.۶ ميليارد يورو سرمايه‌گذاري در بزرگ ترين هلدينگ پتروشيمي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۲ب.ظ)
۶.۶ ميليارد يورو سرمايه‌گذاري در بزرگ ترين هلدينگ پتروشيمي ايران موج - مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل از ارائه فرصت سرمايه‌گذاري ۶.۶ ميليارد يورويي در طرح‌هاي موجود شرکت هلدينگ خليج‌فارس در نخستين کنفرانس مشترک اقتصادي ايران و اتحاديه اروپا خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، عيسي مشايخي، مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل، با اشاره به حضور خود در نخستين کنفرانس مشترک اقتصادي ايران و اتحاديه اروپا در هفته گذشته در وين، گفت: در اين مراسم که با حضور مديران ارشد شرکت‌هاي بيمه‌اي و سرمايه‌گذاري بزرگ جهان همراه بود، فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در صنعت پتروشيمي ايران به خصوص شرکت هلدينگ خليج‌فارس ارائه شد.
وي با بيان اين‌که در طرح‌هاي در حال مطالعه و مهندسي شرکت هلدينگ خليج‌فارس به ترتيب حدود ۵ و ۴ ميليارد دلار فرصت سرمايه‌گذاري براي فاينانسورهاي خارجي وجود دارد، گفت: در مجموع هم اکنون اين شرکت توان جذب ۱۵.۶ ميليارد يورو سرمايه‌گذاري خارجي دارد.
مشايخي پيش از اين در مورد موانع پيش روي سرمايه‌گذاران خارجي براي ورود به بازار پتروشيمي ايران گفته بود: به عنوان مثال براي جذب منابع مالي از بازارهاي بين‌المللي به شکل بلندمدت (فاينانس) دارا بودن رتبه اعتباري نزد موسسات بيمه صادراتي کشورها مطابق مقررات سازمان توسعه همکاري‌هاي اقتصادي OECD لازم است؛ رتبه‌بندي موسسات بيمه صادراتي کشورها از ۱ تا ۷ است و در مقطع فعلي رتبه ايران ۶ است که اميد است در آينده بهبود يابد؛ اين در حالي است که قبل از اعمال تحريم رتبه ايران ۴ بوده و دوران طلايي امکان تأمين منابع مالي در آن سال‌ها رقم خورد.
وي با تاکيد بر اهميت نقش بيمه‌هاي پوشش صادراتي افزود: همان‌گونه که آگاهي داريد در کشور آلمان، موسسه بيمه صادراتي هرمس HERMES آلمان به عنوان موسسه بيمه صادراتي اين کشور نقش و نظر مهمي در اين بين دارد؛ آنچه مسلم است شرايط سياسي است و از آنجا که تحريم‌ها يکي از عوامل مؤثر بر فعاليت سرمايه‌گذاران است، پس به يقين اثر خود را روي فضاي سرمايه‌گذاري و تأمين مالي گذاشته است، همچنين تحريم‌ها نيز يکشنبه وضع نشده که به يک‌باره برداشته شود. اين مساله زمان‌بر خواهد بود و دست‌کم ۴ تا ۵ ماه زمان مي‌برد که مقررات بانکي اعلام و رتبه اعتباري نيز بهبود يابد.
مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل درباره تأثيرپذيري فضاي کسب‌وکار صنعت پتروشيمي از فضاي سياسي گفت: محيط سرمايه‌گذاري و تأمين منابع مالي تابع شرايط سياسي است و از آنجا که تحريم‌ها يکي از عوامل مؤثر بر فعاليت سرمايه‌گذاران است پس اثر خود را روي فضاي سرمايه‌گذاري مي‌گذارد.
مشايخي با اشاره به سابقه حضور شرکت‌هاي آلماني در پروژه‌هاي پتروشيمي ايران اظهار کرد: شرکت لينده (Linde) پيش از اين نيز در پتروشيمي و در واحد Recovery C۲ پتروشيمي پارس و واحد الفين پتروشيمي اميرکبير فعاليت داشته است، در هر صورت شرکت‌هاي خارجي چه در قالب اعطاي ليسانس و چه در قالب پيمانکاري مثل EPC زماني وارد بازار ايران مي‌شوند که بحث مخاطره سرمايه‌گذاري در ميان نباشد. به اين معنا که حمايت موسسات صادراتي نظير هرمس آلمان، کوفاس فرانسه، ECGD انگليس و... را داشته باشند.
وي در مورد اثرات فعلي اعلام توافق نهايي ميان ايران و ۱+۵ بر جذب سرمايه خارجي در صنعت پتروشيمي گفت: خوشبختانه توافق اوليه اقدام مشترک که در ژانويه ۲۰۱۴ اتفاق افتاد اثر رواني بسيار خوبي را بجاي گذاشت و با توافق جامع، فضاي مثبت آغاز مجدد فعاليت‌هاي جديد کسب در ايران به‌طور کامل محسوس خواهد بود.
مدير عامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل گفت: هم اکنون تصويب توافق در شوراي امنيت و اتحاديه اروپا به لحاظ رواني بسيار اثر مثبتي دارد.
مديرعامل شرکت پتروشيمي بين‌الملل درباره وضع فعلي تبادلات پتروشيمي ايران با جهان اظهار کرد: هم اکنون ما در تماس روزمره با بانک‌هاي بين‌المللي براي بازپرداخت بدهي‌هاي خود هستيم، اما؛ توافقاتي براي فعاليت‌هاي جديد تأمين مالي تا زمان اعلام رفع تحريم مراودات بانکي انجام نمي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن