تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819552465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پتانسيل بالقوه توسعه در حوزه آرايشي و بهداشتي را داريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۴ (۲۲:۱۰ب.ظ)
پتانسيل بالقوه توسعه در حوزه آرايشي و بهداشتي را داريم موج - معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو، به برخي دلايل عدم استفاده مصرف کنندگان آرايشي و بهداشتي از محصولات داخلي و اشتياق به نوع خارجي اين قبيل محصولات پرداخت.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول ديناروند، معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو، به برخي دلايل عدم استفاده مصرف کنندگان آرايشي و بهداشتي از محصولات داخلي و اشتياق به نوع خارجي اين قبيل محصولات پرداخت و مهم‌ترين موضوع را در اين خصوص مسائل فرهنگي دانست.
وي با بيان اين که يکي از مشکلات موجود در کشور که بيشتر هم به حوزه فرهنگي باز مي‌گردد اين است که محصولات خارجي در مقايسه با محصولات توليد داخل مقبوليت بيشتر دارند و اين موضوع متاسفانه به قدري در فرهنگ عمومي ما ريشه دوانده که ممکن است حتي محصولات قاچاق نسبت به توليدات داخلي ارجحيت بيشتري بيابد.
وي همچنين با تاکيد بر اين که بايد به سمتي حرکت کنيم که با افتخار از محصولات داخلي در تمامي صنايع و نه فقط کالاهاي مربوط به سلامت استفاده کنيم، ادامه داد: خيلي از اين محصولات به ظاهر برندي که بصورت قاچاق وارد مي‌شوند در واقعيت محصولات تقلبي شبه برند مي‌باشند که برخي از خريداران به صرف خارجي بودن و از روي ناآگاهي به خريدشان مبادرات مي‌ورزند.
ديناروند با خطرناک خواندن اين طرز تفکر که بر اساس آمارهاي موجود، موجبات حدود 20 ميليارد دلار قاچاق در همه حوزه‌هاي کشور را فراهم آورده است، تصريح کرد: بخشي ازاين گردش مالي نيز مربوط به فراورده‌هاي سلامت مي‌باشد که در اين بين نيز محصولات آرايشي و بهداشتي در صدر قرار دارند.
معاون وزير بهداشت کشورمان با ابراز تأسف از ازدياد محصولات تقلبي در کشور، توليد محدود و تقاضاي زياد را از مهم ترين اين دلايل برشمرد و بيان کرد: ايران در زمينه توليد فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي سهم زيادي ندارد؛ همان‌هايي هم که در حال فعاليت‌اند شرکت‌هاي کوچکي‌اند که از توان بالايي براي رقابت با برندها برخوردار نيستند.
رئيس سازمان غذا و دارو همچنين افزود: نيازکنوني ما براي جلب اعتماد مردم، به ايجاد برندهاي معتبر بين المللي؛ به خصوص در زمينه فراورده‌هاي آرايشي و بهداشتي است توليد کنندگان معظم و معتبر بايد روي برندها کار کنند، کيفيتشان را بالا ببرند و پتانسيل‌هاي خود را تبليغ کنند وزارت بهداشت هم آمادگي کامل براي حمايت از توليدات اين چنيني دارد.
ديناروند در پايان با يادآوري اين که اگر چه جايگاه توليدات آرايشي و بهداشتي ما محدود مي‌باشد ولي پتانسيل بالقوه توسعه در آنها مشهود است، خاطر نشان کرد: اگر چه وزارت بهداشت از هيچ کوششي براي کمک به شرکت‌هاي کوچک دريغ نخواهد نمود، ولي؛ از آنجا که ممکن است اين‌ها توان رقابت بين المللي نداشته باشند با وارد کارزار شدن شرکت‌هاي بزرگ، قطعاً پيمودن مسير رقابت با برندهاي جهاني سهل تر خواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن