تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802508912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمایل زیاد خارجی ها برای مشارکت در طرح های توسعه منابع آب و نیروی ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران؛ تمایل زیاد خارجی ها برای مشارکت در طرح های توسعه منابع آب و نیروی ایران تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به مراجعه بسیاری شرکت های خارجی برای مشارکت در طرح های توسعه منابع آب و نیروی ایران، گفت: آنچه در این مراودات مشهود بود، نارضایتی طرف های خارجی از تحریم های اعمال شده علیه ایران بود و بسیاری از آنها قائل بودند که دولتمردان شان با اعمال تحریم ها بازار ایران را از آنها گرفته اند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا رضازاده روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی وزارت نیرو، با اشاره به تاثیر توافقات هسته ای بر اجرای پروژه های این حوزه، افزود: طی شش ماه گذشته شاهد انجام مراودات و مراجعات بسیاری از شرکت های خارجی بخصوص اروپایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ایران بودیم که پیشنهادات متنوع همکاری ارایه می دادند.
وی گفت: عمده این مراجعات از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، کره جنوبی و حتی هندوستان بوده که البته احتیاط را در دستور کار خود قرار داده بودند و به دلیل روشن نبودن نتیجه مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 ، تعهدی ایجاد نکرده و فقط مقدمات کار را فراهم کرده بودند.
رضازاده تصریح کرد: ایران اسلامی یک کشور پهناور و در حال توسعه است که طرح های بزرگی را می تواند در مسیر توسعه خود با مشارکت فنی و سرمایه ای خارجی ها به نتیجه برساند.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه عمده استانداردهای صنعتی ایران در صنعت برق آبی با استانداردهای اروپایی (و نه استانداردهای شرق آسیا) همخوانی دارد، تاکید کرد: اگر تعامل بین ایران و این کشورها وجود داشته باشد، اکثر آنها دوست دارند تا بازار ایران را در اختیار داشته باشند و براین اساس، بدنه صنعتی این کشورها تمایل زیادی برای تعامل با ایران دارد.

** فردا؛ سفر رییس جمهور به استان کردستان برای افتتاح پروژه آبرسانی سنندج
وی در ادامه با اشاره به سفر روز یکشنبه ی(فردا) رییس جمهور به استان کردستان، اظهار داشت: در این سفر پروژه های مهمی افتتاح می شود و به بهره برداری خواهد رسید که در مجموع می توان از آنها به عنوان محور توسعه پایدار استان کردستان یاد کرد.
وی گفت: از جمله این پروژه ها، افتتاح سد "آزاد" است که با هدف اصلی انتقال آب از غرب استان کردستان(با بارندگی سالانه هزار میلی متر)به شرق این استان (با متوسط بارندگی سالانه 200 میلی متر)، آبگیری شده و به بهره برداری می رسد.
رضازاده افزود: شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان طی چند سال گذشته از نظر تامین آب شرب با مشکلاتی مواجه بود که با اجرای سامانه سد آزاد تا دشت قروه دهگلان که بخش نخست آن تا سد قشلاق فردا به بهره برداری می رسد، می تواند با دریافت 40 میلیون مترمکعب از مجموع 190 میلیون مترمکعب آب آن، کل نیاز آبی شهر را تامین کند.
وی ادامه داد: در مسیر سامانه به طول 83 کیلومتر نیز هفت نقطه برای تامین آب صنعت، کشاورزی و شرب پیش بینی شده که در انتهای سامانه در دشت قروه دهگلان نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اضافه کرد: در طول این پروژه 15 کیلومتر تونل که چهار کیلومتر در بخش نخست و 11 کیلومتر در بخش انتهایی آن تعریف شده، احداث می شود که دستگاه های مورد نیاز آن حمل و مونتاژ شده و آماده حفاری است و فردا همزمان با بهره برداری از بخش نخست این پروژه، حفاری و لوله گذاری بخش دوم نیز آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: در این پروژه همچنین یک نیروگاه 10 مگاواتی در پایین دست سد پیش بینی شده که از جمله خصوصیات آن می توان به طراحی توربین و گاورنر این نیروگاه برق آبی برای نخستین بار در کشور با همکاری تیمی از دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد.
رضازاده اظهار داشت: پروژه تلمبه ذخیره ای در کنار سد آزاد در این پروژه تعریف شده که دارای 510 مگاوات ظرفیت نیروگاهی است تا از موقعیت این محل برای بهره برداری هرچه بیشتر از طرح استفاده شود.
وی تصریح کرد: در مجموع مبلغ 21 هزار میلیارد ریال باید برای این پروژه ها سرمایه گذاری شود که تا امروز نیمی از آن انجام شده و از همه منابع مالی اعم از اوراق مشارکت، اعتبارات صندوق توسعه ملی، فاینانس داخلی و خارجی و... برای سرعت بخشیدن به اجرای آن استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه بخش دوم این سامانه تا سال 96 به بهره برداری می رسد، افزود: یکی از مهمترین ابهامات موجود در احداث این سامانه، وجود چشمه بسیار پر آب و ارزشمند "بل" در کنار این سد بود، به طوری که کارشناسان و متخصصان امر را بر سر یک دو راهی انتخاب بین آنها قرار داده بود.
وی ادامه داد: بررسی های انجام شده نشان داد مسیر آب چشمه مسیر مشخصی است که ارتباطی با آب زیرزمینی ندارد و حتی به این منظور غواص برای شناسایی و فیلمبرداری از مسیر چشمه فرستاده شد که تا عمق 50 متری زیر رقوم رودخانه غواصی کرد و اقدامات شناسایی انجام داد که براین اساس ثابت شد آب چشمه می تواند روی پای خود بماند و تداوم داشته باشد.
رضازاده با اشاره به سایر فعالیت های پیش روی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در سال جاری، خاطرنشان کرد: آبگیری سد "رودبار" لرستان در پاییز با 155 متر ارتفاع و حجم مخزن 230 میلیون مترمکعب همراه با احداث نیروگاه 450 مگاواتی که با استفاده از فاینانس خارجی عملیاتی و اجرایی می شود و آبگیری سد "داریان" در پاییز امسال به همراه واحدهای نیروگاهی این طرح به ظرفیت 210 مگاوات که تا پایان نیمه نخست سال 95 وارد مدار بهره برداری می شود، از جمله این پروژه ها خواهند بود.
این گزارش حاکیست؛ توسعه نیروگاه های برق آبی براساس نیاز کشور، آخرین وضعیت سد گتوند، انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران، اعتبارات مورد نیاز برای پروژه های بخش آب در سطح کشور و مباحث زیست محیطی در اجرای طرح های سد سازی از دیگر مطالب مطروحه در این نشست خبری بود.
اقتصام (3)3065**1558



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن