تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در مسجد سهله دو ركعت نماز بخواند، خداوند، دو سال بر عمر او مى‏افزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819521551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارگلستان: احداث مسکن برای نیازمندان باحفظ منزلت اجتماعی آنان باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندارگلستان: احداث مسکن برای نیازمندان باحفظ منزلت اجتماعی آنان باشد گرگان - ایرنا - استاندار گلستان باتاکید برضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در احداث مسکن برای نیازمندان، گفت: در ساخت مسکن برای این قشر باید منزلت اجتماعی آنان حفظ شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن صادقلو روز شنبه درنشست اعضای هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان، اظهار داشت: احداث مسکن نباید تنها با هدف ایجاد سرپناه برای اقشار آسیب پذیر صورت گیرد، بلکه حفظ منزلت این قشر مهمتر از ساخت مسکن است.
وی، استفاده از ظرفیت همه خیرین را در پیشبرد مقوله مسکن نیازمندان ضروری دانست و گفت: دراین حوزه، ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد و نبایستی تنها سراغ تعدادی خاص از خیرین رفت.
صادقلو با تاکید بر ایجاد نوعی تحرک بخشی درحوزه خیرین استان، اضافه کرد: علما و روحانیون از بزرگترین ظرفیت های فرهنگی و تبلیغی درجذب مشارکت های مردمی و خیرین هستند که باید از آنان بیشتر استفاده شود.
وی، فلسفه وجودی خیرین را کمک به دولت برای رفع مشکلات جامعه دانست و تصریح کرد: دولت در کنار خیرین ایستاده و با تسهیل برخی ظرفیت های قانونی به پیشبرد امور کمک می کند.
استاندار گلستان همچنین بر ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت انجمن خیرین مسکن ساز کشور در استان تاکید کرد و افزود: استفاده از زکات در تامین منابع مالی برای احداث مسکن نیازمندان می تواند کمک خوبی دراین حوزه باشد.
صادقلو گفت: استان گلستان باتولید سالانه بیش ازیک میلیون تن گندم، ظرفیت خوبی در جمع آوری زکات دارد که اگر بخشی از آن درجهت احداث مسکن نیازمندان یا تعمیر و مرمت مسکن این قشر هزینه شود، راهگشا خواهد بود.
وی، پیگیری اصلاح برخی قوانین و اعمال معافیت ها در حوزه مسکن محرومان را مهم دانست و اضافه کرد: تهیه طرح جامع در حوزه مسکن نیازمندان و شناسایی جامعه آماری این قشر با کمک دانشگاهیان می تواند به بهبود وضعیت و تشویق و ترغیب بیشتر خیرین جهت کمک به احداث مسکن نیازمندان موثر باشد.
در این جلسه مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور نیز بابیان اینکه این انجمن طی هفت سال شکل گیری حدود 30 هزار واحد مسکونی درحال احداث دارد که تاکنون 15 هزار واحد آن تحویل و پنج هزار واحد دیگر تا پایان امسال تحویل می شود، گفت: این واحدها با استفاده از تسهیلات بانکی، کمک حساب 100 امام، کمک های خیرین و سهم آورده متقاضی و بیشتر در متطق شهری احداث می شود.
کیومرث سلگی، گفت: طی تفاهمنامه ای با وزارت راه و شهرسازی، این وزارت خانه درتامین زمین و یا تحویل واحدهای نیمه تمام به انجمن های خیرین مسکن ساز کمک می کند ،ضمن اینکه تصویب و تامین تسهیلات با کارمزد پایین از عوامل اصلی در پیشبرد اهداف این انجمن ها می باشد.
وی بابیان اینکه هم اکنون این انجمن 150 شعبه در استان ها و شهرستان های کشور دارد، بر راه اندازی شعب این انجمن در شهرستان های دارای ظرفیت در استان گلستان برای جذب کمک های خیرین درحوزه مسکن نیازمندان تاکید کرد.
دراین جلسه رییس هیات مدیره انجمن خیرین مدرسه ساز گلستان و برخی اعضای آن نیز به بیان نقطه نظرات خویش پرداختند.
استان گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.
/3039/1648



03/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن