تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819735433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوران پيچيده بانک‌ها با شرايط رکودي کسب‌وکار/ تقسيم سود با دستور العمل جديد محدود شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۶ب.ظ)
پرويزيان: دوران پيچيده بانک‌ها با شرايط رکودي کسب‌وکار/ تقسيم سود با دستور العمل جديد محدود شد موج - مديرعامل بانک پارسيان گفت: بانک مرکزي با دستورالعمل جديد خود، تقسيم سود در مجامع بانکي به سهامداران را محدود کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، پرويزيان مديرعامل بانک پارسيان در مجمع عمومي عادي سالانه اين بانک در جمع سهامداران اظهار کرد: بانک پارسيان به‌عنوان سرمايه شما، به يک سرمايه ملي تبديل‌شده است و به لطف و حمايت بي‌دريغ شما خدمات ارزشمندي را در دوران تحريم‌ها و شرايط سخت اقتصادي به کشور ارائه کرده است.
وي ادامه داد: امروز بانک پارسيان تبديل به يک بانک پيشتاز در نظام بانکداري تبديل‌شده است که زنجيره متنوع کامل بانکداري را داراست و اميدواريم که در آينده‌اي نزديک در بعد بين‌المللي هم بتوانيم اين زنجيره را ارتقا دهيم و فعاليت‌هاي خود را ازنظر ارزش‌افزوده و سود با افزايش قابل‌توجهي مواجه سازيم.
وي با اشاره به شرايط عمومي اقتصادي، گفت: طي 3سال اخير شاهد شرايط اقتصادي کشور همراه با رکود تورمي بوده‌ايم و فشارهاي خارجي مضاعف و شرايط رکودي کسب‌وکار، وضعيت را براي بانکداري نسبت به گذشته سخت‌تر کرده است و طبيعتاً اين رکودها تأثيرات خود را بر اقتصادي گذاشته است.
وي افزود: نظام بانکداري نيز از اين افت شاخص‌ها بي‌تأثير نمانده است و تنها در يک دوره 3الي5 مي‌تواند از رکود فعلي خارج شود که متأسفانه وضعيت درآمد نفتي نيز اين قضيه را سخت کرده است.
پرويزيان با ارزيابي از صنعت بانکداري در اين اوضاع نيز اضافه کرد: شرايط بانکداري با توجه به محيط کسب‌وکار دوران پيچيده‌اي را سپري مي‌کند و باوجود چالش‌هاي فعلي انتظار اين راداريم که با بهبود شرايط اقتصادي، اوضاع بانکي نيز بهتر شود.
مديرعامل بانک پارسيان تصريح کرد: در دولت يازدهم نيز با توجه به مشکلات اقتصادي که درگذشته پيش‌آمده بود، سياست‌هاي جديدي را اتخاذ کرد که بر اين مبنا تلاش شد تا رشد نقدينگي و تورم کنترل شود و اين مؤلفه باعث شد تا صنعت بانکداري شاهد رشدي که در دوره‌هاي گذشته داشته است را در طي 3سال گذشته نداشته باشد.
وي افزود: همچنين کاهش نرخ سود تسهيلات ديگر مشکلات بانکي است زيرا حدود 90درصد نرخ تسهيلات را عقود مشارکت تشکيل مي‌دهد که از کاهش 28 به 24درصدي نرخ سود تسهيلات، عملاً يکدست انداز ديگر نيز براي بانک‌ها درست‌شده است.
پرويزيان به معوقات بانکي نيز اشاره و تاکيد کرد: بانک پارسيان علاوه بر شرايط سخت محيط کسب‌وکار، با شرايط ديگر ناشي از مطالبات معوق، کفالت سرمايه، نزولي شدن اسپرد بانکي و شکاف ميان سپرده‌ها و درآمده و خارج شدن بخشي از سپرده‌ها از سودآوري به‌عنوان يک موضوع روبه‌رو بوده و بانک با مشکل سودآوري در سال 93 و 94 مواجه شده است.
وي خاطرنشان کرد: اميدواريم با تدابيري که مديران بانکي اتخاذ کرده و با حمايت درست بانک مرکزي و بورس، شرايطي که اعلان شد تعديل شود تا بتوانيم زودتر از شرايطي که انتظار داريم، بانک به رشد سود دست يابد.
مديرعامل بانک پارسيان درباره فعاليت‌هاي سال گذشته بانک نيز گفت: سال گذشته اقدام بزرگي را براي شفاف‌سازي مطالبات معوق انجام شد که اين اقدامات در جهت صيانت از بانک انجام شد تا بار ديگر بانک از مخاطرات گذشته تا حدودي دور شود.
وي گفت: بانک‌ها بايد بتواند زمينه ارزش‌افزوده بالا را در شرايطي که محيط کسب‌وکار با تأثير فضاي سياسي بر آن گذاشته است، پيدا کند تا در فضاي رقابتي نظام بانکي با پيشرفت مواجه شوند.
مديرعامل بانک پارسيان همچنين در خصوص دستورات جديد بانک مرکزي اظهار کرد: اساس‌نامه‌اي که توسط شما سهامداران به تصويب رسيده است را اجرايي کرديم اما تصميماتي که راجع سياست‌هاي پولي اتخاذ از قبيل تصميم درباره تقسيم سود را محدود کرده است و ما نيز نسبت به افزايش سرمايه و ارائه جايزه اقدام کرده‌ايم.
پرويزيان درباره دشمني عده‌اي با اين بانک نيز اشاره داشت و تصريح کرد: متأسفانه عزيزان آگاه هستند که در سال‌هاي گذشته عده‌اي نا به‌جا دشمني‌هايي خاص را با بانک پارسيان داشته‌اند و فعاليت‌هاي تخريبي خارج از قاعده‌هاي اخلاقي را بر بانک تحميل کرده‌اند و اميدواريم با حمايت‌هاي شما سهامداران بار ديگر به حالت صحيح سابق بازگرديم.
وي تاکيد کرد: اعتقادداريم با توجه به گستردگي فضاي اقتصادي کشورمان قابليت گسترش و رشد نظام بانکداري وجود دارد و امروز 34بانک در اين کشور فعال‌اند و هيچ‌کدام زمينه حذف بانک ديگري را ايجاد نمي‌کنند زيرا جايي براي هيچ بانکي تنگ نشده است.
پرويزيان خاطرنشان کرد: بانک‌ها بايد به هم‌افزايي و رشد سازمان اقتصادي در کشور کمک شاياني بکنند و در اين راستا حرکت کنند.
همچنين مديرعامل بانک پارسيان با ارائه آمار نسبت به‌صورت هاي مالي روي آورد و در خصوص بهره‌وري نيروي انساني گفت: بانک پارسيان در شبکه بانکي ازلحاظ عملکردي در رده‌بالاي بانکي حضور دارد و هرسال نسبت به سال گذشته با رشد مواجه مي‌شود.
وي گفت: 84درصد ترکيب سهامداران بانک پارسيان در پايان سال 93 با تعداد 270 سهم با تعداد 11.121 ميليون سهم را اشخاص حقوقي به خود اختصاص داده‌اند و تعداد سهامداران اشخاص حقيقي با تعداد 72.939 با 2.079ميليون سهم تنها 16 درصد سهام نسبت را به خود اختصاص داده‌اند.
پرويزيان همچنين به توزيع ارزش ايجادشده بانک بين ذينفعان در سال گذشته نيز اشاره داشت که دراين‌بين سپرده‌گذاران 88.42 درصد، کارکنان 2.27درصد، ساير 2.18 درصد و سهامداران 7.13 درصد از اين توزيع بهره‌مند شده‌اند.
مديرعامل بانک پارسيان با اشاره به عملکرد و وضعيت مالي بانک پارسيان در سال‌هاي 92 و 93 نيز اشاره داشت و گفت: جمع درآمدهاي اين بانک در سال 93 به عدد 76.430.153 ميليون ريال مي‌رسد که اين عدد در سال گذشته آن «سال 92» به عدد 69.670.456 ميليون ريال مي‌رسيد.
وي گفت: همچنين سود پرداختي به سپرده‌گذاران نيز در سال 93 به عدد 66.851.468 ميليون ريال مي‌رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن