تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819194959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابلاغ تدوين دستورالعمل تسهيلات سنديکايي به بانک ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۹ب.ظ)
ابلاغ تدوين دستورالعمل تسهيلات سنديکايي به بانک ها موج - بانک مرکزي تهيه دستورالعمل اجرايي تسهيلات و تعهدات سنديکايي را به مديران عامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباري ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران اطلاعيه‌اي را درباره دستورالعمل اجرايي تسهيلات و تعهدات سنديکايي براي مديران عامل کليه بانک‌هاي دولتي، غيردولتي، شرکت دولتي پست بانک و مؤسسات اعتباري غيربانکي ارسال کرد.
به موجب تبصره ذيل ماده (۱۰) دستورالعمل مورد اشاره مقرر شد رويه‌هاي حسابداري مربوط به عمليات سنديکايي توسط بانک مرکزي تدوين شود، لذا در راستاي تکليف ياد شده و با هدف ايجاد وحدت رويه، شناسايي و ثبت دقيق رويدادهاي مالي مربوط به تسهيلات و تعهدات سنديکايي در مؤسسات اعتباري و نيز ارتقاي شفافيت صورت‌هاي مالي آن‌ها، مستند به ماده (۸۶) آيين‌نامه نحوه تأسيس و اداره مؤسسات اعتباري غيردولتي و نيز مصوبات پانصد و سي و يکمين جلسه مورخ ۱۳۶۳/۴/۳ شوراي محترم پول و اعتبار، نسبت به تهيه و تدوين «دستورالعمل حسابداري تسهيلات و تعهدات سنديکايي» به شرح پيوست اقدام شد.
در تهيه «دستورالعمل حسابداري تسهيلات و تعهدات سنديکايي» تلاش شده همانند «دستورالعمل اجرايي تسهيلات و تعهدات سنديکايي» رويکردي فرايندي اتخاذ و رويدادهاي مالي مربوط به عمليات سنديکايي، به ترتيب وقوع در قالب ثبت‌هاي حسابداري در دفاتر مالي اعضاي سنديکا به تصويب کشده شود.
همچنين با هدف تبيين هرچه بهتر و مطلوب‌تر در مفاد دستورالعمل، انواع رويدادهاي مالي مذکور در آن، در قالب جداول مقايسه‌اي حاوي ثبت‌هاي حسابداري در دفاتر موسسه اعتباري عامل و ثبت‌هاي حسابداري در دفاتر ساير اعضاي سنديکا دستورالعمل ابلاغي ارائه شده است.
شايان ذکر است؛ با عنايت به تنوع انواع و اقسام تسهيلات و تعهدات موضوع عمليات سنديکايي، نسخه پيوست «دستورالعمل حسابداري تسهيلات و تعهدات سنديکايي» با رويکرد ارائه نمونه ثبت‌هاي حسابداري رويدادهاي مالي مرتبط با عمليات سنديکايي، در دو بخش عمليات حسابداري تسهيلات سنديکايي با فرض اعضاي تسهيلات سنديکايي در قالب عقد مرابحه و نيز عمليات حسابداري تعهدات سنديکايي با فرض ايجاد تعهدات سنديکايي در قالب ضمانت‌نامه تهيه و روابط مالي في ما بين اعضاي سنديکا در هر يک به طور مجزا تبيين شده است. بنابراين در صورت اعطا / ايجاد ساير انواع تسهيلات و تعهدات سنديکايي، آن بانک / موسسه اعتباري غيربانکي موظف است در چارچوب دستورالعمل حسابداري تسهيلات يا تعهدات مزبور و با نظرداشت به چارچوب و رويه‌هاي حسابداري اعلامي در دستورالعمل پيوست، نسبت به ثبت و ضبط رويدادهاي مالي مربوط در دفاتر خود اقدام نمايد.
با توجه به فراز پاياني «دستورالعمل حسابداري تسهيلات و تعهدات سنديکايي» مبني بر لازم‌الاجرا بودن مفاد آن در خصوص تسهيلات و تعهدات سنديکايي که از تاريخ ۱۳۹۳/۱۱/۴ به بعد اعطاء / ايجاد گرديده‌اند، آن بانک / موسسه اعتباري غيربانکي موظف است؛ در چارچوب مفاد بندهاي (۳۹) و (۴۰) استاندارد حسابداري شماره (۶) با عنوان «گزارش عملکرد مالي»، ثبت‌هاي حسابداري اصلاحي لازم را وفق مفاد دستورالعمل ابلاغي، در دفاتر خود اعمال نمايد.
با عنايت به موارد فوق، ضمن ارسال يک نسخه از «دستورالعمل حسابداري تسهيلات و تعهدات سنديکايي»، خواهنشمند است دستور فرمايند، مقدمات اجراي موارد مطروحه تمهيد و مراتب به قيد تسريع، به تمامي واحدهاي ذيربط آن بانک / موسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ و بر حسن اجراي آن تاکيد و نظارت دقيق شود. همچنين مقتضي است نسخه‌اي از بخشنامه ابلاغي به واحدهاي ذيربط، به مديريت کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباري اين بانک ارسال شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن