تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803720363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستورالعمل واردات خودرو از حرف تا عمل


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
 واردات خودرو1 دستورالعمل واردات خودرو از حرف تا عمل

گزارش؛
دستورالعمل واردات خودرو از حرف تا عمل
در حالی که مسئولان در حال پاس‌کاری توپ واردات خودرو هستند شنیده‌ها حاکی از آن است که همین دستورالعمل نیز به درستی اجرا نمی‌شود.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، اسفند ماه سال گذشته بود که  دستورالعمل واردات خودرو  ابلاغ شد و بر اساس آن اشخاص حقیقی و شرکت‌های متفرقه، در صورت ارائه خدمات پس از فروش می‌توانند خودرو وارد کشور کنند.

بر این اساس اشخاص حقیقی یا خود باید نسبت به ارائه این خدمات اقدام کنند یا با مراجعه به نمایندگی‌های رسمی، با پرداخت ۳ درصد ارزش Cif امکانات لازم برای ارائه خدمات مربوطه به مشتریان ارائه دهند.

برخی از کارشناسان کاهش واردات خودرو در سه ماهه نخست سال جاری را ناشی از این تصمیم عنوان می‌کنند و برخی دیگر معتقدند که این تصمیم منجر به انحصاری شدن واردات خودرو می‌شود.

واردات خودرو با توجه به قیمت چند برابری آن در ایران در مقایسه با سایر کشورها همواره مورد توجه بوده و در سال‌های گذشته انتقادهای بسیاری را هم در پی داشته است.

برهمین اساس شورای رقابت به دلیل شکایت شرکت‌های متفرقه در جلسه‌ای با مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت قول مساعد مبنی بر بازنگری در دستورالعمل واردات خودرو را دریافت کرد و ضرب‌الاجل دو هفته‌ای برای تغییر این دستورالعمل را به وزارت صنعت داد.

این در حالی است که محسن صالحی نیا با اشاره به دستورالعمل واردات خودرو، گفت: وزارت صنعت برنامه‌ای برای بازنگری در دستور العمل واردات خودرو ندارد و همان دستورالعملی که تصویب شده مدنظر خواهد بود.

به گفته معاون وزیر صنعت طبق دستورالعمل واردات خودرو، شرکت‌های دارای خدمات پس از فروش به صورت رسمی می‌توانند خودرو وارد کنند و یا در صورت واردات توسط شرکت‌های دیگر باید تحت پوشش شرکت‌های دارای خدمات پس از فروش وارد شود.

وی با بیان اینکه نه شورای رقابت موضوعی در مورد دستورالعمل واردات خودرو به ما منعکس کرده و نه ما برنامه‌ای برای بازنگری در این دستورالعمل داریم، تصریح کرد: به اعتقاد ما انحصاری در واردات خودرو وجود ندارد و هر فرد حقیقی یا حقوقی با رعایت ضوابط می‌تواند برای واردات خودرو اقدام کند.

صالحی‌نیا تصریح کرد: قرارداد مربوطه مشخص است و در آیین نامه ابلاغی نیز آمده که واردکنندگان می‌توانند طبق آیین نامه ابلاغی با یکدیگر تفاهم کنند و برای خودرو وارداتی خدمات پس از فروش مناسب ارائه کنند.

در حالی که مسئولان در حال پاس‌کاری توپ واردات خودرو هستند شنیده‌ها حاکی از آن است که همین دستور العمل نیز به درستی اجرا نمی‌شود.

بر این اساس قاسمیان رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل گفت:در حال حاضر دستورالعمل واردات خودرو به درستی اجرا نمی‌شود و هر کسی می‌تواند بدون ارائه خدمات پس از فروش خودرو را به کشور وارد کند.

وی با اشاره به این که ایران در تحریم به سر می‌برد،گفت: این امر موجب شده تا هیچ نمایندگی رسمی در کشور وجود نداشته باشد و اکثر خوردروها از کشور امارات متحده و بندر دبی به ایران وارد می‌شود.

حال با جمع بندی مذاکرات و با توجه به این که درهای واردات به کشور باز شده و بسیاری از شرکت‌ها و خودروسازازن دنیا تمایل به حضور رسمی در ایران دارند  باید در شیوه واردات خودرو بازنگری شود چرا که با این اوصاف این طور که به نظر می‌‌‌رسد شرایط واردات خودرو تنها بر روی کاغذ تغییر کرده و همچنان برخی واردکنندگان خاص از این بازار در حال سود بردن هستند./باشگاه/110



۲۸/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن