تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815511830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشانه شناسی سینما و قرآن کتاب شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نشانه شناسی سینما و قرآن کتاب شد تهران - ایرنا - کتاب کاریزسینما که به موضوعاتی چون نشانه شناسی سینما و قرآن همچنین سیر تطور تصویر روحانیت در سینمای ایران می پردازد، به قلم محمدرضا محقق منتشر شد.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، کتاب کاریزسینما که مجموعا در برگیرنده 12مقاله و یادداشت و گفت وگو با نویسنده در حوزه سینماست، موضوعات متنوعی در حوزه سینما و دین، فلسفه فیلم، مفهوم عشق در ادبیات و سینما را به رشته تحریر درآورده است.
از جمله ویژگی های مقالات این کتاب، واکاوی و نقد مفاهیم مندرج در بطن هویت سینمای ایران همچون معناگرایی، معنویت پردازی و نیز ردیابی و پی چویی تعامل میان هنر سینما و سایر هنرها، خاصه ادبیات و شعر است.
گرچه این نوشتارها به جهت قالب ارائه شان در مطبوعات از حس و حال ژورنالیستی خالی نیست، در عین بار معنایی و فکری، از بیان و مصادیق ژورنالیستی هم بهره مند است.
از جمله عناوین مقالات و مطالب کتاب می توان به تحقیقی درباره تصویرسازی سینمایی شعر معاصر، نقد و تحلیل فیلم سینمایی «شب های روشن»، بزرگداشتی برای علی حاتمی، تأملاتی در باب زیرساخت های مبانی فکری آوینی و هیچکاک، درآمدی بر جلوه های دراماتیک عاشورا در سینما، تأملاتی در مواجهه سینمای ایران و آرمان های ملی، درنگی در مقوله بازآفرینی هنر ورزانه مفاهیم و معارف معنوی و متون دینی، تاملاتی درنشانه شناسی سینما و قرآن، بازاندیشی مبادی و اصول سینما در بستر تجربه دینی، درنگی در سیر تطور تصویر روحانیت در سینمای ایران و... اشاره کرد.
کاریزسینما به قلم محمدرضا محقق متشکل از تعدادی از نقدها و یادداشت سینمایی اوست که مجموعا در حوزه های مهم و خطیری که هم بار اندیشگی دارد و هم هویت سینمایی و ادبی، طی سال های گذشته، شکل گرفته است و توسط انتشارات فتوح به زیور طبع اراسته شده است.
این یادداشت ها و نقدها با فواصل زمانی گوناگون و با موضوعات متنوعی به رشته تحریر درآمده، اما همگی دارای اشتراکاتی ساختاری و محتوایی است که انتشار آن ها را در یک کتاب، برای ما مطلوب و ارزشمند کرد.
غالب مضامین و مفاهیمی که در این نوشتارها مورد توجه نویسنده قرارگرفته در حوزه اندیشه و هویت دینی و ملی تعریف می شود و همگی نیز از بیانی جدی و محکم و واژگانی درخور برخوردار است.
از محقق تا کنون کتاب های در باغ ابسرواتوار (فیلمنامه بلند سینمایی)، آخرین روز عاشقی (فیلمنامه بلند سینمایی)، شرق صبح (مجموعه شعر)، دزیر این رواق مقرنس شور و شهود (بازآفرینی ادبی زندگینامه بیش از صد تن از علمای برجسته شیعی)، سلوک باران (شرحی بر دعاهای ماه مبارک رمضان)، سینما – فرم (متن مکتوب دوره آموزشی مبانی سینما) و بهشت (سفرنامه اصفهان) منتشر شده است.
فراهنگ**9246**1569



30/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن