تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب سينمايي وارد بازار نشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۴۵ب.ظ)
کتاب سينمايي وارد بازار نشر شد موج- کتاب «کاريزسينما» مجموعه مقالات و نقدهاي سينمايي محمدرضا محقق نويسنده و منتقد سينمايي منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري موج،کتاب «کاريزسينما» مجموعه مقالات و نقدهاي سينمايي محمدرضا محقق نويسنده و منتقد سينمايي منتشر شد.
در اين کتاب که در بردارنده ۱۲ مقاله و يادداشت و گفت‌وگو با نويسنده در حوزه سينماست، موضوعات متنوعي در حوزه سينما و دين، فلسفه فيلم، مفهوم عشق در ادبيات و سينما، تجلي امر قدسي در ميدان تصوير، بازآفريني متون مقدس در حوزه هنر هفتم و… را مي‌توان شاهد بود.
از جمله ويژگي‌هاي مقالات اين کتاب، واکاوي و نقد مفاهيم مندرج در بطن هويت سينماي ايران همچون معناگرايي، معنويت پردازي و نيز رديابي و پي‌چويي تعامل ميان هنر سينما و ساير هنرها، خاصه ادبيات و شعر است. نقدهاي سينمايي نيز علاوه بر زبان معيار خاص خود، بعضاً به آثار مهم تاريخ سينماي ايران (همچون «شب‌هاي روشن») اشاره دارند و خود رهيافتي بر ارزش‌هاي سخت افزارانه و نرم‌افزارانه اين آثارند. گرچه اين نوشتارها به جهت قالب ارائه‌شان در مطبوعات از حس و حال ژورناليستي خالي نيست، در عين بار معنايي و فکري، از بيان و مصاديق ژورناليستي هم بهره‌مند است.
از جمله عناوين مقالات و مطالب کتاب مي‌توان به تحقيقي درباره تصويرسازي سينمايي شعر معاصر، نقد و تحليل فيلم سينمايي «شب‌هاي روشن»، بزرگداشتي براي علي حاتمي، تأملاتي در باب زيرساخت‌هاي مباني فکري آويني و هيچکاک، درآمدي بر جلوه‌هاي دراماتيک عاشورا در سينما، تأملاتي در مواجهه سينماي ايران و آرمان‌هاي ملي، درنگي در مقوله بازآفريني هنرورزانه مفاهيم و معارف معنوي و متون ديني، تاملاتي درنشانه شناسي سينما و قرآن، بازانديشي مبادي و اصول سينما در بستر تجربه ديني، درنگي در سير تطور تصوير روحانيت در سينماي ايران و…اشاره کرد.
کتاب «کاريزسينما» چهارمين اثر محقق پس از کتاب‌هاي «هنر معنا»، «آسماني‌ها» و «نسل نميران» است. از اين نويسنده جوان کتاب‌هاي در باغ ابسرواتوار (فيلم‌نامه بلند سينمايي)، آخرين روز عاشقي (فيلم‌نامه بلند سينمايي)، شرق صبح(مجموعه شعر)، دزير اين رواق مقرنس شور و شهود (بازآفريني ادبي زندگينامه بيش از صد تن از علماي برجسته شيعي)، سلوک باران (شرحي بر دعاهاي ماه مبارک رمضان)، سينما–فرم(متن مکتوب دوره آموزشي مباني سينما)، بهشت (سفرنامه اصفهان) در انتظار نشر است.
«کاريزسينما» در ۲۳۵ صفحه و با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به قيمت 12 هزار تومان توسط انتشارات فتوح منتشر شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن