محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829664402
صنوف سینما بهجای کفِ دستمزد سقف تعیین کنند/ رسیدگی به یک چالش
واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گفتگوی مهر با رییس انجمن مدیران تولید-۱
صنوف سینما بهجای کفِ دستمزد سقف تعیین کنند/ رسیدگی به یک چالش
شناسهٔ خبر: 2852119 - سهشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
هنر > سینمای ایران
رییس انجمن مدیران تولید از صنوف زیرمجموعه خانه سینما درباره تفاهمنامههایی که برای ارتقای امنیت شغلی در سینما بین صنوف منعقد میشود و بحث کف و سقف دستمزدها توضیح داد. خبرگزاری مهر-گروه هنر: یکی از مهمترین مشکلاتی که این روزها صنوف مختلف خانه سینما با آن دست به گریبان هستند، مساله امنیت شغلی است. با توجه به اینکه تعدادی از اعضای صنوف سینمای ایران بنا به دلایل مختلف در پروژه های سینمایی حضور ندارند و گاه دو تا سه سال موقعیت شغلی در حوزه سینما پیدا نمی کنند، بسیاری از صنوف مختلف در حوزه سینما، دست به کار شدهاند تا بتوانند شرایطی را فراهم کنند تا اعضای خانه سینما بتوانند در پروژه های سینمایی مشغول به کار شوند. از جمله کارهایی که در این زمینه انجام شده امضای تفاهمنامه میان صنوف مختلف خانه سینما است که بر اساس آن سینماگران موظف می شوند برای پروژه های سینمایی خود از اعضای مختلف صنوف خانه سینما استفاده کنند. در این راستا انجمن مدیران تولید پیشگام بوده و با تعدادی از صنوف خانه سینما این تفاهمنامه ها را امضا کرده است. به همین منظور با یونس صباحی رییس انجمن مدیران تولید که معمولا یک سر امضای تفاهمنامه های امنیت شغلی بین صنوف است گفتگو کردیم.یونس صباحی رییس انجمن مدیران تولید معتقد است برای اینکه معضل امنیت شغلی را در سینمای ایران برطرف کنیم، همه اهالی سینما باید دست به دست هم بدهند و برای حراست امنیت شغلی تلاش کنند. در این میان انجمن مدیران تولید با توجه به اینکه به عنوان مدیرانی که پیوند دهنده واحدهای مختلف صنعت سینما هستند، قدم پیش گذاشتهاند تا با ایجاد هماهنگی میان صنوف، تفاهمنامه هایی را برای ایجاد امنیت شغلی امضا کنند.صباحی معتقد است خانه سینما برای اینکه بتواند چنین تفاهمنامه ای را به مرحله اجرایی رساند، نیازمند حمایت شورای عالی تهیه کنندگان و در واقع تهیه کنندگان سینمایی است و در صورت حمایت تهیه کنندگان از تفاهمنامه های سینمایی، می توان امیدوار بود که در پروژه های سینمایی اعضای صنوف مختلف خانه سینما حضور پیدا کنند تا مشکل امنیت شغلی برطرف شود.در بخش اول این مصاحبه با ما همراه شوید:*انجمن مدیران تولید سینمای ایران طی ماه های گذشته با تعدادی از صنوف سینمایی تفاهمنامه هایی را امضا کرده که برمبنای آنها سینماگران موظف میشوند در پروژه های سینمایی از اعضای صنوف خانه سینما استفاده کنند. چرا انجمن مدیران تولید از بین ۳۲ صنف دیگر خانه سینما اولین قدم را در این زمینه برداشته است؟ - عامل اصلی پیوند بین رشته های سینماییU مدیران تولید هستند که قرارداد مورد نظر برای حضور در هر پروژه را با سایر اعضا منعقد می کنند. مدیران تولید افرادی هستند که پیوند بین واحدهای مختلف صنعت سینما را برقرار و مدیریت می کنند. این مساله در بحث صنفی هم تسری پیدا می کند و این به آن معنا است که مدیران تولید بتوانند در حوزه صنفی عامل ارتباط بین صنوف مختلف سینمایی باشند.
یک مدیرتولید به دلیل ارتباطی که با سایر صنف ها دارد می تواند در ایجاد هماهنگی با دیگر صنوف برای حراست از امنیت شغلی اقدام کند. به همین دلیل انجمن مدیران تولید با مدیران دیگر صنوف گفتگو می کند و با آنها به تفاهم می رسد و شرایط حفظ امنیت شغلی را برای خود و صنوف دیگر فراهم می کند.در همین راستا تا امروز با تعداد بسیاری از صنوف این تفاهمنامه ها بسته شده و قرار است در گام بعدی به یک توافق جمعی برسیم. البته این به آن معنا نیست که مدیران تولید با تعدادی از صنوف به توافق جمعی برسند بلکه سایر صنوف هم به شکل زنجیروار این تعهد را نسبت به هم ایجاد می کنند.این موضوع می تواند در ماموریت خانه سینما هم تعریف شود، البته این را می دانم که خانه سینما سال ها است به دنبال انجام چنین کاری است اما هنوز به نتیجه نرسیده است به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در ابتدا صنف ها با یکدیگر تفاهمنامه امضا کنند و به یک توافق جمعی برسیم و در نهایت خانه سینما و بخش های سیاست گذار این نهاد صنفی به این مساله ورود پیدا کنند.*در حال حاضر چند صنف با انجمن مدیران تولید تفاهمنامه امضا کرده اند؟ - تا امروز با ۷ صنف به توافق رسیده ایم و صنوف دیگر نیز از چنین تفاهمنامه ای استقبال کرده اند، چرا که این مساله یک امر حیاتی برای سینمای ایران است. انجمن فیلمبرداران، انجمن صدابرداران، انجمن صداگذاران، انجمن طراحان صحنه و لباس، انجمن عکاسان و انجمن منشی های صحنه، دستیاران کارگردان و برنامه ریز و دستیاران فیلمبرداری از جمله این صنوف هستند.البته این اتفاق به این معنا نیست که ما راه را برای ورود افراد جدید به سینما ببندیم و اصلا قصد چنین کاری را نداریم بلکه با این طرح افراد را در مسیری قرار داده ایم که وارد صنف مربوطه شوند و به طور صنفی در حوزه سینما فعالیت کنند.*عقد چنین تفاهمنامه ای می تواند در ایجاد امنیت شغلی برای اهالی سینما موثر باشد، اما مساله مهم این است که چنین تفاهم نامه هایی اجرایی می شوند یا خیر؟ و آیا تهیه کنندگان از چنین تفاهمنامه هایی حمایت می کنند؟ -در برنامه های طراحی شده یکی از صنوفی که باید به این تفاهم تن دهند تهیه کنندگان هستند. با تهیه کنندگان نیز گفتگو کردیم و از این پیشنهاد استقبال شده است، اما به دلیل پراکندگی صنف تهیه کنندگان که چند گروه بودند، امیدواریم بتوانیم این تفاهمنامه را با تهیه کنندگان به انجام برسانیم. البته به تازگی شرایط برای یکپارچگی جامعه تهیه کنندگان در حال فراهم شدن است.تهیه کنندگان از جمله صنوف کلیدی در سینمای ایران هستند، یعنی این صنف هم مانند صنف مدیران تولید، عاملی است که با دیگر رشته های سینمایی ارتباط دارد و اگر بتوانیم با تهیه کنندگان به توافق برسیم مسیری که طی میکنیم هموارتر خواهد بود.
برخی از صنوف نقش کمرنگتری در ایجاد امنیت شغلی دارند به عنوان مثال صنف کارگردانان ممکن است آن نقشی که تهیه کنندگان و مدیران تولید در ایجاد امنیت شغلی دارند، کمتر داشته باشد.اگر بتوانیم با تهیه کنندگان در این زمینه به توافق برسیم، می توانیم امیدوار باشیم که در هنگام عقد قرارداد، تهیه کننده می تواند از طرفی که می خواهد با آن قرارداد ببندد، بپرسد که عضو صنوف خانه سینما است یا خیر. حتی اگر فرد مورد نظر عضو صنفی نباشد، تهیه کننده و مدیرتولید می تواند فرد را برای عضویت به صنف مورد نظر راهنمایی کند.*و ایجاد چنین نظامی تا چه اندازه می تواند برای تهیه کننده مفید باشد؟ -یکی از معضلاتی که سینمای ایران با آن مواجه است، مقوله ورود تهیه کنندگان جدید به این عرصه است. درواقع بحث امنیت شغلی در بین صنف تهیه کنندگان نیز وجود دارد و با ایجاد این طرح تهیه کنندگان هم می توانند ورود افراد جدید در حوزه تهیه کنندگی را ساماندهی کنند. البته باز هم تاکید میکنم این به آن معنا نیست که راه را برای ورود افراد جدید ببندند بلکه باید نظام یافته این کار را انجام دهند. امیدوارم با این یکپارچگی که در بین تهیه کنندگان در حال اتفاق است، کمکی به ایجاد تفاهم بین اهالی سینما شود.*این تفاهمنامه می تواند به نفع عدهای از تهیه کننده ها نباشد؛ چراکه اکثر صنوف برای خود کف دستمزدی را در نظر گرفته اند و با توجه به اینکه برخی تهیه کنندگان تلاش می کند تا هزینه تولید کاهش پیدا کند، ترجیح می دهند از اعضای صنوف خانه سینما استفاده نکنند.-از نظر من این مساله یک فرضیه غلط است. تعریفی که قرار است صنوف از خود ارائه دهند باید یک تعریف جامع باشد و صنف نمی تواند برای خود به شکل مستقل تعریفی قائل باشد و این تعریف در مجموعه سینما و در ارتباط با سایر صنوف نباشد. اگر هر صنف برای خود تعریف جداگانه ای ارائه کند این مساله با توجه به اینکه همه صنوف به صورت زنجیروار به هم متصل هستند، ایجاد مشکل و اختلال میکند.اینکه بگویم منافع صنوف با منافع تهیه کننده در تضاد است اصلا درست نیست. این تعریف غلطی است که وارد سینما شده و عده ای آن را دنبال می کنند.
به نظر من برای اینکه صنوف و در کنار آن سینما به حیات خود ادامه دهد باید سقف دستمزد در نظر گرفت نه کف.ظاهرا این امکان وجود دارد وقتی که صنف برای خود کف دستمزد در نظر می گیرد، تهیه کننده بعد از ارزیابی به این نتیجه برسد که از یک صنف برای فیلم خود استفاده نکند و افرادی را برای کار انتخاب کند که دستمزد کمتری دریافت کنند. اما اگر یک سقف برای دستمزدها در نظر گرفته شود، دستورالعملی برای همه صنوف می شود که دیگر از آن سقف برای دستمزد سرپیچی نکنند و در چنین شرایطی تهیه کننده بر اساس سقف دستمزدی که هر صنف برای خود در نظر گرفته است، می تواند افراد را برای کار انتخاب کند.این را هم باید مورد توجه قرار داد که وقتی که یک سقف برای دستمزد در نظر می گیرید، هر صنفی درجه بندی را برای اعضای خود در نظر دارد، یعنی کسی که تازه وارد صنف شده است نمی تواند دستمزدی بگیرد که برابر با سقف دستمزد در نظر گرفته شده در صنف باشد. زمانی که سقف دستمزد در نظر گرفته شود هرکس براساس مراتب خود دستمزد می گیرد. در واقع کسانی که کف دستمزد در نظر می گیرند سنگی جلوی پای نیروهای تازه نفس می اندازند و به نوعی خود باعث ایجاد خلل در امنیت شغلی می شوند.*مساله در نظر گرفتن سقف دستمزد بیشتر می تواند برای صنف بازیگران تعریف شود، چرا که اعضای این صنف معمولا دستمزدهای بالایی را برای حضور در یک فیلم درخواست می کنند.-بله حتما همینطور است. زمانی که سقف دستمزد در نظر گرفته شود، بازیگران هم موظف می شوند از یک حدی بیشتر دستمزد خود را بالا نبرند.، به نظر من صنوف سینمای ایران باید یک نظام دستمزدی ایجاد کنند. نظام دستمزدی تعریفی دارد و براساس آن با توجه به مختصات و جایگاه اندام وارانه ای که هر کدام از رشته های سینمایی دارند، یک نظام دستمزدی را طراحی می کنیم، طبیعی است که در این نظام اندام واره ای جایگاه ها هم مشخص است. نظام دستمزدی براساس امنیت رشته هنری باید طراحی شود، یعنی یک کارگردان نمی تواند دستمزد پایین تر از یک رشته دیگر بگیرد.ادامه دارد...
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]
صفحات پیشنهادی
گفتوگویی متفاوت با جعفریجوزانی سیاستزدگی در سینما/پلتیک یا پِلو تیک یا پولِ تیک/دولت بهجای دخالت در
گفتوگویی متفاوت با جعفریجوزانیسیاستزدگی در سینما پلتیک یا پِلو تیک یا پولِ تیک دولت بهجای دخالت در دعوای سینما زیرساختها را توسعه بدهدجعفری جوزانی میگوید متأسفانه سیاستزدگی بهمرور در سینما نفوذ کرد و همین جناحهایی که در ایرانبرگر دلخوریام را از آنها ابراز میکنم و بهکاستا: سقفی برای تعداد گلهایم در این فصل تعیین نمیکنم
یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۵ مهاجم گلزن آبیهای لندن میگوید چلسی این فصل باید به حضور در فینال لیگ قهرمانان و تکرار قهرمانی در لیگ برتر فکر کند به گزارش ایسنا دیگو کاستا میگوید که چلسی در فصل آینده باید برای قهرمانی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا بجنگد و امیدوار است که با گلزتعیین شعبه ویژه دادیاری برای رسیدگی به پرونده های محیط زیست در اصفهان
تعیین شعبه ویژه دادیاری برای رسیدگی به پرونده های محیط زیست در اصفهان اصفهان - ایرنا - دادستان اصفهان اعلام کرد شعبه 14 دادیاری اصفهان بصورت ویژه برای رسیدگی به پرونده های قضایی محیط زیست این شهرستان انتخاب شده است به گزارش ایرنا روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان اصفهان روزتعيين مزد کارگران امسال سختتر از سال گذشته خواهد بود/فرار کارگران از محيطهاي صنعتي به دليل پايين بودن دستمزد
۲۰ تير ۱۳۹۴ ۱۰ ۵۸ق ظ تعيين مزد کارگران امسال سختتر از سال گذشته خواهد بود فرار کارگران از محيطهاي صنعتي به دليل پايين بودن دستمزدها موج - مشاور کانون عالي شوراهاي اسلامي کار کشور با بيان اين که تعيين مزد امسال سختتر از سال گذشته خواهد بود گفت تا زماني که حداقلهاي زندگي کاعلام آخرین مهلت ارسال آثار بخش عکس جشن خانه سینما
یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۳۵ دبیر مسابقه عکس هفدهمین جشن خانه سینما آخرین زمان ارائه آثار بخش مسابقه عکس جشن خانه سینما را آخر تیر ماه اعلام کرد به گزارش ایسنا محمد علیقلیزاده - عکاس و دبیر مسابقه عکس هفدهمین جشن خانه سینما - درباره چگونگی برگزاری این دوره از مسابقه عکاسی جشن خاعمر شریف از «لارنس عربستان» تا جایزه سینمایی فیلم وین
عمر شریف از لارنس عربستان تا جایزه سینمایی فیلم وین عمر شریف بازیگر سرشناس سینمای جهان که در سن ۸۳ سالگی درگذشت با فیلم لارنس عربستان به سینمای جهان معرفی شد و در سالهای پایانی عمر خود جایزه سینمایی وین در سال ۲۰۱۳ را دریافت کرد خبرگزاری مهر عمر شریف بازیگر سرشناس سینمایچالش «سطل خون و خاک» در هالیوود +کلیپ ویدئو
در حمایت از مردم فلسطین صورت گرفت چالش سطل خون و خاک در هالیوود کلیپ ویدئو خون غزه و چالش سطل خاک عنوان یک پرفورمنس است که در پیادهروی مشاهیر هالیوود اجرا شد اجرایی که روایتگر خاطرات تلخ سال گذشته نوار غزه است به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز ماجرای «چالش سطل«ماهی و گربه» رکورددار طولانیترین اکران در تاریخ سینمای ایران
ماهی و گربه رکورددار طولانیترین اکران در تاریخ سینمای ایران شناسهٔ خبر 2857221 - یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵ ۲۷ هنر > سینمای ایران استقبال از فیلم ماهی و گربه در گروه هنر و تجربه باعث شد رکورد طولانی ترین زمان نمایش یک فیلم در تاریخ سینمای ایران شکسته شود به گزارش خبرگزا«منطق الطیر» مدرن نوشته شد/ چالشهای انسان معنوی در جهان امروز
منطق الطیر مدرن نوشته شد چالشهای انسان معنوی در جهان امروز شناسهٔ خبر 2856247 - یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۱ هنر > تئاتر میلاد اکبرنژاد با اشاره به پژوهش درباره منطق الطیر عطار و نگارش نمایشنامه ای بر این اساس عنوان کرد در این اثر نمایشی نحوه زندگی یک انسان معنوی در جهانآموزش تخصصی نقد فیلم در بنیاد سینمایی فارابی
آموزش تخصصی نقد فیلم در بنیاد سینمایی فارابی تهران - ایرنا - پس از برگزاری پنج دوره کلاس های آموزش تخصصی نقد فیلم ششمین دوره این کلاس ها با حضور 65 هنرجو از اوایل مردادماه سال جاری در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل می شود به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا مدیر مرکز آموزش بنیاد سنشست خبری هفدهمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار میشود
نشست خبری هفدهمین جشن بزرگ سینمای ایران برگزار میشود نخستین نشست مطبوعاتی و رسانهای هفدهمین جشن بزرگ سینمای ایران صبح روز دوشنبه 22 تیر ماه در تالار سیفاله داد خانه سینما برگزار میشود به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان نخستین نشست مطبوعاتی ونخستین نشست مطبوعاتی و رسانهای هفدهمین جشن بزرگ سینمای ایران
نخستین نشست مطبوعاتی و رسانهای هفدهمین جشن بزرگ سینمای ایران نخستین نشست مطبوعاتی و رسانهای هفدهمین جشن بزرگ سینمای ایران صبح روز دوشنبه 22 تیر ماه در تالار سیفاله داد خانه سینما برگزار میشود به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان نخستین نغیبت عجیب وزیر ارشاد و ایوبی در دیدار هنرمندان با رئیس جمهور/کدام سینماگران با روحانی دیدار کردند؟
غیبت عجیب وزیر ارشاد و ایوبی در دیدار هنرمندان با رئیس جمهور کدام سینماگران با روحانی دیدار کردند در حالی روز گذشته همه معاونین مرتبط با هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار رئیس جمهور با هنرمندان حضور داشتند غیبت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد و حجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایسینما فقط ژست روشنفکری نیست/ هدفم این نبود که بگویند نابغهام
گفتگوی مهر با عوامل فیلم ۳۱۶ سینما فقط ژست روشنفکری نیست هدفم این نبود که بگویند نابغهام شناسهٔ خبر 2852354 - یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۳ هنر > سینمای ایران پیمان حقانی و حمیدرضا کشانی از اینکه در ساخت فیلم خود بیشتر از منتقدان به لذت بردن مخاطب عام توجه کرده اند و اینکهمشکلات «جلوه های ویژه میدانی» در خانه سینما بررسی شد
مشکلات جلوه های ویژه میدانی در خانه سینما بررسی شد شناسهٔ خبر 2856899 - یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۲۲ هنر > سینمای ایران طی نشستی در خانه سینما مشکلات حرفه جلوه های ویژه میدانی بررسی شد به گزارش خبرنگار مهر صبح امروز یکشنبه ۲۱ تیر ماه نشستی با حضور ناصر عنصری قائم مقام مدنخستین اکران فیلم «ممیرو» در سینماتک خانه هنرمندان
نخستین اکران فیلم ممیرو در سینماتک خانه هنرمندان شناسهٔ خبر 2856879 - یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲ ۰۶ هنر > سینمای ایران فیلم ممیرو در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید به گزارش خبرگزاری مهر یکصد و دوازدهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه ۲۲ تیر به نخبا 9 ماه اکران مداوم رکورد طولانی ترین اکران تاریخ سینمای ایران برای «ماهی و گربه»
با 9 ماه اکران مداومرکورد طولانی ترین اکران تاریخ سینمای ایران برای ماهی و گربهاستقبال از فیلمهای ماهی و گربه و پرویز در گروه هنر و تجربه باعث شد رکورد طولانیترین زمان نمایش یک فیلم در تاریخ سینمای ایران شکسته شود به گزارش خبرگزاری فارس فیلمهای «ماهی و گربه» و &laqu-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها