تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798534790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از پشت صحنه برنامه «جشن رمضان» جشن رمضان امسال با فرمی متفاوت/ مهمان امشب ما شمائید!


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از پشت صحنه برنامه «جشن رمضان»
جشن رمضان امسال با فرمی متفاوت/ مهمان امشب ما شمائید!
برنامه «شب‌های رمضان» در طول ماه مبارک رمضان تلاش کرده گره‌هایی ولو کوچک را از زندگی مردم باز کند. مردمی که در کنار ما زندگی می‌کنند و در زندگی روزمره گم شده و به فراموشی سپرده شده‌اند.

خبرگزاری فارس: جشن رمضان امسال با فرمی متفاوت/ مهمان امشب ما شمائید!



خبرگزاری فارس-گروه رادیو و تلویزیون: شبهای پایانی ماه مبارک رمضان طبق هماهنگی‌های صورت گرفته به محل پخش این برنامه دعوت شدیم. برنامه‌ای که حدود هجده سال از ظهورش در شبکه پنج سیما می‌گذرد و امسال با فرمی جدید روانه آنتن شده است. قرار بر این بود تا یکساعت قبل از اذان مغرب و افطار در سالن آوینی فرهنگسرای بهمن حاضر شویم تا علاوه بر گزارش پشت صحنه با عوامل نیز گفت‌وگویی داشته باشیم، اما از آنجایی که همیشه بدقولی و البته ترافیک گریبان‌گیر همه قول و قرارها است این اتفاق درست یک ساعت بعد از موعد مقرر به تحقق پیوست. مردم برای افطار به پارک فرهنگسرا آمده‌اند جلوی درب ورود سه نفر از کارمندان فرهنگسرا دیده می‌شوند که مشغول تصویربرداری هستند. کمی جلوتر سالن آوینی دیده می‌شود که از صف‌های مردم در سمت راست و چپ می‌توان به راحتی متوجه شد که برای ورود به سالن و شرکت در برنامه جشن رمضان به اینجا آمده‌اند. حضار یکساعت قبل از اذان مغرب به اینجا آمده‌اند تا راحت تر بتوانند وارد سالن شوند. برخی دیگر که مشخص است برای تفریح به فرهنگسرا و استفاده کردن از فضای پارک و محوطه به اینجا آمده‌اند، سبدهای افطاری به دست در حال گردش در پارک و همراهی کودکانشان برای بازی کردن در پارک هستند. از درب اصلی فرهنگسرا که وارد می‌شوید تا رسیدن به سالن شهید آوینی مسیر نسبتا کوتاهی را پیش رو خواهید داشت که آن هم بواسطه بازارچه خیریه کمیته امداد امام خمینی (ره)، باعث می‌شود یکساعت تاخیر برایتان کمی راحت تر بگذرد. از آنجایی که برای دفعه اول پا به این فرهنگسرا می‌گذاریم و هنوز هم هیچ کدام از عوامل نیامده‌اند، می‌بایست از کارمندان فرهنگسرا سراغ درب ورود عوامل را گرفت، مسئول روابط عمومی فرهنگسرا می‌گوید که ابتدای بازارچه دقیقا قبل از درب ورود عوامل به پشت صحنه استیج و سالن است.

  پوشش دور تا دور سالن برای جلوگیری از ازدحام دور تا دور سالن آوینی را با داربست و پارچه‌های مخصوص پوشانده‌اند تا امکان دسترسی برای مردم از این طریق فراهم نباشد و علاوه بر جلوگیری از ازدحام، آنها به روش معمول گذراندن صف وارد سالن شوند. کمی آنطرف تر از شروع بازارچه همان درب ورود عوامل است که هر چه به زمان اذان و شروع برنامه نزدیک‌تر می‌شویم، ورود از آن درب سخت‌تر می‌شود. اولین اتاقی که توجهم را به خود جلب می‌کند، نمازخانه است که دو سفره بزرگ افطار در آن پهن شده است تا عوامل فرهنگسرا پای سفره‌ها روزه خود را باز کنند. تدارکات مشغول چیدن میز افطار از درب پشتی باید وارد پشت صحنه برنامه شد، عوامل اصلی هنوز نیامده‌اند و تدارکات و مسئولین پذیرایی افطار مشغول آوردن بسته‌های افطاری مهمان و عوامل هستند. چند نفر این کار را به عهده گرفته‌اند تا سریع‌تر آن را به انجام برسانند. راهرویی نسبتا طویل روبروست که دو سمت انتهایی چپ و راست آن دربهای دو طرف چپ و راست پشت استیج است. از این فاصله پشت استیج کاملا پیداست، صندلی‌های قرمز حضار و زمین آبی رنگ و گره بزرگی که کلیت دکور را مشخص می‌کند، همه و همه از این پشت دیده می‌شود. توسط مدیر صحنه به داخل سالن هدایت می‌شویم تا آمدن کاظم احمدزاده که اجرا و تهیه کننده این برنامه هست.

  سالن خالی از مردم قبل از شروع برنامه نشستن در فضای سالنی خالی که هر شب حدود 1500 نفر از مردم از آنجا پا به پای برنامه می‌نشینند  به نوبه خود جالب است و این فرصت را در اختیار قرار می‌دهد که بتوانید به دقت دکور و اطراف صحنه را از نزدیک ببینید. رنگ زمینه دکور جشن رمضان از نزدیک چیزی بین آبی و سبز است که البته با نور به رنگ آبی درمی‌آید. سه مبل در وسط دکور و سی صندوق در نیم دایره پشت مبل‌ها روی پایه‌ای قرار دارند. بیش از نیمی از این صندوق‌ها توسط مهمان‌هایی که به برنامه آمده‌اند، باز شده و گره آنها در پشت صندوق‌ها قرار گرفته است. سمت راست و چپ دکور نیز دو ال ای دی بزرگ دیده می‌شود و گره بزرگ سفید رنگ دقیقا وسط دکور قرار دارد. فلسفه انتخاب گره در این دکور به دلیل این است که فرم جشن رمضان امسال به نسبت سالهای گذشته کمی تغییر کرده، آنهم به این صورت که در هر شب از این برنامه یکی از چهره‌های هنری، ورزشی و ... که مردم آنها را به خوبی می‌شناسند پا به جشن رمضان گذاشته و مسئولیت یکی از صندوق‌ها به آنها سپرده می‌شود که در نهایت رسیدگی به زندگی مستمندان و محرومین است. در حقیقت هنرمندان عهده‌دار رسیدگی به زندگی این افراد که دچار عدم حمایت کننده هستند، خواهند شد.

  سرو افطاری با عوامل جشن رمضان حدود پانزده دققیه به اذان مغرب مانده است که کاظم احمدزاده وارد سالن شده و از بالای سالن به سمت پشت صحنه می‌رود. او آنقدر درگیر صحبت با تلفن درباره سوژه جدید برنامه است که نمی‌تواند به راحتی با همکارانش سلام و احوالپرسی کند و این را به بعد از اتمام مکالمه‌اش موکول می‌کند. به دعوت احمدزاده که پدرانه از ما دعوت به افطار می‌کند، پا به اتاق عوامل می‌گذاریم و دور میزی که برای افطار چیده شده است می‌نشینیم. افطار را همراه با عوامل هستیم.هر کدام از آنها خاطره‌ای از تماس‎‌های بی ربطی که به خاطر جشن رمضان با آنها گرفته شده به احمدزاده می‌گویند که سیل این تماس‌ها آنها را خسته کرده است. بعد از افطار به همراه احمدزاده به اتاق مهمان‌ها که دو اتاق تو در تو است می‌رویم.  داخل این اتاق چهار صندلی دور یک میز چیده شده و یک تلویزیون روبروی این صندلی هاست که مهمان‌ها بتوانند به راحتی تصاویری از برنامه را از این طریق تماشا کنند. با احمدزاده گفت‌وگویی درباره «جشن رمضان» انجام می‌دهم. حین گفت‌وگو عوامل برای نوشتن کنداکتور از احمدزاده سوال می‌پرسند و او هم با صبر و حوصله به همه آنها پاسخ می‌دهد. احمدزاده: استقبال هنرمندان از جشن رمضان بی نظیر است کاظم احمدزاده درباره تغییر فرم برنامه امسال خود به خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: امسال تغییری در فرم برنامه ایجاد کردیم و آن هم حضور چهره‌های معروف در هنر، ورزش و ... هستند که در برنامه امسال جمع آوری هزینه‌های مربوط به یک نیازمند را به عهده یک چهره معروف می‌گذاریم. وی درباره بازخوردهایی که از سمت هنرمندان داشته اند، نیز گفت: خداراشکر تا الان بازخوردهای خوبی از سمت هنرمندان و ورزشکاران داشتیم که حتی برخی ها خودشان برای حضور در برنامه با عوامل تماس می‌گیرند و زمانیکه خودمان با آنها تماس می‌گیریم نیز استقبال شایان توجهی از ما می‌کنند.  بعد از اتمام گفت‌وگویمان احمدزاده راهی اتاق گریم و لباس می‌شود که درست در کنار اتاقی است که برای پذیرایی از مهمان‌ها در نظر گرفته شده است. اتاق گریم به نسبت سایر اتاق‌ها فضای بزرگتری دارد و سه آیینه و صندلی درست در روبروی درب ورودی آن قرار گرفته است. علاوه بر احمدزاده، احسان جوادی خواننده تیتراژ آیتم‌ها دیده می‌شود که قرار است امشب برای مردم این تراک را بازخوانی کند.

  مهمان امشب ما شمائید! ساعت حدود 21:45 است و برنامه آغاز می‌شود. برای اینکه از نزدیک برنامه را ببینیم از پشت استیج به داخل سالن هدایت شده و روی یکی از صندلی‌های ردیف سوم می‌نشینیم. طبق معمول هر شبه بعد از سلام و خوشامدگویی مجری با مهمان‌ها همگی به صورت دسته جمعی صلوات خاصه امام رضا (ع) را در سالن همسرایی می‌کنند. بعد از خواندن دعا مجری و تهیه کننده جشن رمضان اعلام می‌کند که امشب مهمان نداریم و با اشاره به حضار در سالن می‌گوید مهمان امشب ما شما هستید. کلیپی با حضور اغلب هنرمندانی که تا به حال به این برنامه آمده‌اند پخش می‌شود که از میان همه آنها جمشید مشایخی برجسته‌تر از سایرین نشان داده شده است. بعد از این کلیپ، آیتمی پخش می‌شود که مربوط به زن و شهر نابینا و سفر آنها به همراه احمدزاده به مشهد مقدس است. پرویز طاهری یکی از افرادی است که بعد از دیداری کوتاه با اهالی جشن رمضان و پخش ترانه قدیمی او که در سالها پیش خوانده بود، از حضار خداحافظی می‌کند. پایان بخش برنامه امشب جشن رمضان نیز آیتمی مربوط به خانمی بود که با وجود مریضی بسیار، به تنهایی سرپرست خانوار بود. کمی به اتمام برنامه مانده بود که از عوامل خداحافظی کرده و سالن آوینی و فرهنگسرا که حالا عده بیشتری از مردم بعد از افطار به آنجا آمده بودند، را ترک کردیم. انتهای پیام/  

94/04/24 - 12:56





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن