تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797571654




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیاسری: مصوبه ممنوع‌التصویری بازیگران واکنش به میهمان «ماه عسل» بود/ مصوبه‌های سخت‌تری در راه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کیاسری: مصوبه ممنوع‌التصویری بازیگران واکنش به میهمان «ماه عسل» بود/ مصوبه‌های سخت‌تری در راه است فرهنگ > تلویزیون - شرق نوشت:

خبرسازشدن صداوسیما شكل دیگری گرفته است. اگر تا پیش از این كیفیت سریال‌ها، كمبود بودجه، تبلیغات گل‌درشت در یك برنامه، نوع مهمان یا انتخاب سوژه‌ها مورد بحث قرار می‌گرفت، این‌بار كنش و واكنش این رسانه و شورای نظارت بر صداوسیما مورد توجه قرار گرفته‌اند. هفته گذشته در خبری كه در برخی  سایت‌ها منتشر شد، آمده بود كه حضور هنرمندان صداوسیما در شبكه‌های اجتماعی ممنوع شده است اما انتشار این خبر باعث شد روابط عمومی صداوسیما، ١٧ تیر به كذب‌بودن آن اشاره كند و تنها یك روز بعد از این ماجرا، شورای نظارت برصداوسیما شامل سیدرمضان شجاعی‌كیاسری و مفید کیایی‌نژاد به‌عنوان نمایندگان قوه مققنه و رئیسی و محمدجواد لاریجانی به‌عنوان نمایندگان قوه قضائیه و حسام‌الدین آشنا و عبدالرضا رحمانی‌فضلی نمایندگان قوه مجریه، در مصوبه‌ای كه بر سایت خود قرار داد، موضع رسمی خود را درباره حضور هنرمندان در شبكه‌های اجتماعی اعلام كرد؛ البته این خبر با اندكی تأخیر ٢٠ تیر در خبرگزاری‌ها منتشر شد و حالا چند روز بعد از این ماجرا به‌نظر می‌رسد واكنش‌ها به مصوبه شورای نظارت بر صداوسیما مبنی بر «قطع همکاری با هنرمندان هنجارشکن در فضای اجتماعی» آغاز شده است. سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس روز گذشته، ٢٢ تیر به ایسنا گفت كه كمیسیون فرهنگی مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما خواستار اجرایی‌شدن مصوبه شورای نظارت بر این سازمان شده‌ است. رسول نجفیان، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در گفت‌وگو با همین خبرگزاری در مورد تصویب چنین مصوبه‌ای گفته است هنرمندان را در شبکه‌های اجتماعی آزاد بگذارند. آنچه در مصوبه شورای نظارت برصداوسیما آمده است، بسیار كلی است و در مورد نوع و موارد هنجارشكنی جزئیات بیشتری ارائه نشده است. برای پیگیری این موضوع به سراغ رمضان شجاعی‌كیاسری، یكی از اعضای این شورا رفتیم.    در این مصوبه آمده است، صداوسیما موظف به قطع همكاری با هنرمندان هنجارشكن است اما در مورد هنجارشكنی و جزئیاتی كه مشمول این مورد می‌شود، توضیحات بیشتری داده نشده است. هدف از تدوین این مصوبه چه بود و جزئیات آن چه مواردی را شامل می‌شود؟
رسانه‌های جمهوری اسلامی، در كاركرد خود تعریفی دارند. آنها كه در رسانه‌ها فعالیت می‌كنند، می‌توانند به چهره‌هایی تبدیل شوند كه در میان مردم و جامعه تاثیرگذار باشند و از این قابلیت برای اهداف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بهره‌برداری كنند. چهره‌ها در سراسر دنیا، محدودیت‌هایی دارند كه در راستای منافع شخصی و گروهی اعمال شده تا منجر به بهره‌برداری‌های سیاسی و اجتماعی از این موقعیت نشود. رسانه جمهوری اسلامی هم در این زمینه مستأصل نیست. تا به حال حساب و كتابی نداشته‌ایم تا بدانیم آنها كه با رسانه جمهوری اسلامی همكاری می‌كنند، باید چگونه فعالیت كنند و... بنابراین هر چهره‌ای كه به بركت رسانه جمهوری اسلامی به جایگاهی می‌رسید، می‌توانست به راحتی موقعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به‌دست بیاورد و نظارتی هم در این زمینه نبود. یكی از دلایل تصویب این مصوبه، همین مورد بود و مورد دوم اینكه رسانه جمهوری اسلامی، تعریفی دارد و مردم از این رسانه انتظار دارند؛ اما شاهد هستیم برخی از هنرمندان و چهره‌ها در شبكه‌های مجازی جوری ظاهر می‌شوند كه خلاف شئون رسانه ملی، شرع و قانون است. چرا كسانی در این رسانه‌ها فعالیت می‌كنند كه به قوانین جمهوری اسلامی التزام ندارند؟ این مصوبه تصویب شد تا افرادی كه شئون و رفتار اجتماعی را رعایت نمی‌كنند، با رسانه ملی همكاری نكنند هرچند این مصوبه هیچ منافاتی با حضور هنرمندان و اشخاص در فضای مجازی ندارد. عكس‌ها و فیلم‌هایی خلاف شئون و اظهارنظرهایی خلاف واقع، از سوی برخی هنرمندان در فضای مجازی مشاهده می‌شود و خیلی از آنها در شبكه‌های اجتماعی علیه رسانه ملی حرف زده‌اند. متأسفانه در همین ایام، روابط عمومی صداو‌سیما تكذیبیه‌ای صادر كرد و این درحالی است كه در چنین جایگاهی قرار ندارد. این تكذیبیه نشان می‌دهد رئیس سازمان صداوسیما، اصل ١٧٥ قانون اساسی را كه در مورد شورای نظارت بر صداوسیماست، قبول ندارد و اگر به موقعیت شورا باور داشت، اجازه نمی‌داد روابط عمومی صداوسیما تكذیبیه بفرستد، این كار خلاف قانون است. ما اعتقاد داریم مصوبه شورا، جدی است و رئیس صداوسیما ملزم به اجرای آن است. اگر این مصوبه اجرا نشود، مصوبات سخت‌تری تصویب می‌كنیم.
 با نمونه و مصداقی در مورد هنجارشكنی هنرمندان روبه‌رو بوده‌اید؟
بله. برخی از هنرمندانی كه همین روزها در بسیاری از سریال‌های ماه مبارك رمضان همكاری می‌كنند، عكس‌هایی خلاف شئونات در شبكه‌های مجازی منتشر كرده‌اند. حتی یكی از اعضای كمیسیون فرهنگی مجلس در صحبتی كه روز یكشنبه با او داشتم، به این موضوع اشاره كرد كه در سایت صداوسیما هم نمونه‌هایی از این عكس‌ها موجود است.
 در روزهای اخیر حواشی زیادی برای صداوسیما ایجاد شده است كه یكی از آنها مربوط به یكی از مهمان‌های برنامه «ماه عسل» بود. تصویب این مصوبه می‌تواند در واكنش به چنین حواشی باشد؟
بله. اصلا این مصوبه در راستای حاشیه‌هایی بود كه در این برنامه اتفاق افتاد.
  شما گفتید در صورتی كه صداوسیما، مصوبه شورای نظارت را اجرا نكند، مصوبه‌های سخت‌تری تصویب می‌كنید. سختی مصوبه‌های بعدی شامل چه موضوع‌هایی خواهد شد؟
به هرحال اگر این مصوبه اجرا نشود، ما هم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و مصوبه‌های دیگری تصویب خواهیم كرد. همان‌طور كه گفتم مصوبه‌ها سخت‌تر خواهند شد. ۵۷۲۴۴

کلید واژه ها: سازمان صدا و سیما - تلویزیون -




سه شنبه 23 تیر 1394 - 09:46:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن