تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816826244




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت پول‌ها از پارکينگ بانک‌ها به سمت بورس رقم خورده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۶:۶ب.ظ)
معاون شرکت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي کشوري؛ حرکت پول‌ها از پارکينگ بانک‌ها به سمت بورس رقم خورده است موج - طي دو سه روز آينده فضاي نوساني در بازار وجود دارد و سهم‌ها بالا و پايين مي‌شوند اما برآيند کلي بنده اين است که پول‌ها در مسير خروج از بانک و ورود به بازار سرمايه قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد شيرزادي، معاون شرکت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي کشوري، با بيان اين مطلب گفت: وضعيت با توافق رو به بهبود مي‌رود اما سرمايه گذاران واقف باشند در همين شرايط خوش بيني، ممکن است اتفاقي در دقيقه 90 بيفتد که مذاکرات را به توافق نرساند پس سهامداران به سمت خريد سهم‌هايي با بنيادي قوي بروند که داراي EPS خوب چه در شرايط توافق چه در شرايط غير توافق باشد.
وي با اشاره به هيجان زدگي برخي سهامداران گفت: برخي در جو مثبت فعلي اقدام به خريد سهم‌هايي با نسبت درآمد بر عايدي 20 مرتبه يا حتي منفي مي‌کنند و اين به نظر هر کارشناس و سهامدار حرفه اي رفتار احساسي و نادرست است. بازار بايد به سمت سهم‌هاي بنيادي که به لحاظ ارزش اقتصادي سهم‌هاي خوبي هستند، حرکت کند.
اين کارشناس بازار سرمايه اظهار داشت: طي دو سه روز آينده فضاي نوساني در بازار وجود دارد و سهم‌ها بالا و پايين مي‌شوند اما برآيند کلي بنده اين است که پول‌ها در مسير خروج از بانک و ورود به بازار سرمايه قرار گرفتند.
شيرزادي درباره صنايع برتر با فرض توافق و رفع تحريم‌ها گفت: بايد به سمت صنايعي که مزيت رقابتي دارند، حرکت کرد. سهامداران نگاه به نوسان ارز نکنند که بالا و پايين مي‌رود. صنايع پتروشيمي به خصوص صنايع پايين دستي پتروشيمي جاي سرمايه گذاري دارد، بعضي از شرکت‌هاي نفتي شرکت‌هاي ارزشمندي هستند، بعضي از بانک‌ها که بتواند فعاليت ارزي سنگين انجام بدهند و بعد از توافق و بازگشايي سوئيفت معاملات بيشتري را انجام دهد مزيت لازم را براي سرمايه گذاري دارند.
معاون شرکت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي کشوري درباره ورود سرمايه گذاران خارجي پس از توافق گفت: سرمايه گذاران خارجي همين الان هم آمده‌اند و مي‌بينم که سرمايه گذاران خارجي زنبيل‌هايشان را پشت در شرکت‌ها و صندوق‌هاي سرمايه گذاري گذاشتند، فقط منتظر توافق براي تسهيل امور اجرايي و امکان ورود ارز و نقل و انتقال آن هستند.
به گفته شيرزادي اگر توافق هسته اي انجام بگيرد، به راحتي مي‌شود برخي از شرکت‌هاي بورسي را در ليست بورس‌هاي دنيا پذيرش کرد.
وي در ادامه افزود: در تمام دنيا اقتصادي مولد نخواهد بود مگر اقتصادي که مبتني بر بازار سرمايه باشد.
وي در اين باره ادامه داد: تجربه دنيا ثابت کرده اقتصادهاي بانک محور اقتصادهاي رو به رشدي نبودند و بانک‌ها فقط مي‌توانند بخش استارت را به عهده داشته باشند اما در حوزه نگهداري بنگاه‌هاي اقتصادي بازار سرمايه نقش کليدي دارد.
معاون شرکت سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي کشوري با اشاره به توسعه تنوع بخشي در ابزارهاي بازار سرمايه و توسعه نهادهاي مالي گفت: اين زيرساخت‌ها به درستي از سوي رييس جمهوري در نامه به دکتر جهانگيري مورد توجه قرار گرفته و در بازار سرمايه بايد به کمک اين زيرساخت‌ها تحول ايجاد شود و اميدواريم با توافقي که صورت مي‌پذيرد به سمت طراحي ابزارهاي بين المللي حرکت شود تا بورس ما بتواند در صف رنکينگ بورس‌هاي مطرح دنيا بايستد.
وي با اشاره به ظرفيت شرکت‌هاي بورسي براي جذب سرمايه گذار خارجي گفت: در بورس تهران، شرکت‌هاي سيماني وجود دارند که با يک پنجم ارزش جايگزيني معامله مي‌شوند يا شرکت‌هاي پتروشيمي نصف ارزش جايگزيني معامله مي‌شوند و حتي اگر ارزش بازار شرکت فولاد مبارکه را با ارزش ذاتي آن مقايسه کنيد، ارزش ذاتي آن چند برابر ارزش بازار آن است.
شيرزاري با تأکيد بر اين که براي راه اندازي يک شرکت فولادي مثل فولاد مبارکه با توليد 7 تا 9 ميليون توليد فولاد، دقيقاً دو سه برابر بيشتر از ارزش بازار آن بايد سرمايه گذاري کرد يا پتروشيمي مارون، جم و خارک به همين نسبت، گفت: تصور من اين است که اگر توافقي صورت بگيرد به سمت ورود سرمايه گذاري خارجي مي‌رويم و ارزش شرکت‌ها افزايش پيدا مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن