تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802694706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبارات بخش آب و خاک خراسان شمالی تنها پاسخگوی 20 درصد نیاز استان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اعتبارات بخش آب و خاک خراسان شمالی تنها پاسخگوی 20 درصد نیاز استان است بجنورد - ایرنا - مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به تخصیص قطره چکانی اعتبارات بخش آب و خاک این استان گفت: این اعتبارات تنها قادر است 20 درصد از نیاز استان را پاسخ دهد.


عبدالله یوسفی در گفت و گو با ایرنا بروز خشکسالی و کمبود آب در بخش کشاورزی را از چالش های عمده این منطقه برشمرد و افزود: باید با اجرای طرح های مختلف از جمله کانال کشی و لوله گذاری و اجرای سامانه های نوین آبیاری، این حوزه را مدیریت کرد.
وی بر ساماندهی این بخش تاکید و اظهار کرد: در صورت تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز، ساماندهی انهار سنتی این استان بیش از 30 سال طول می کشد.
وی اولویت طرح های آب و خاک را اجرای طرح های کانال کشی و لوله گذاری دانست و گفت: برنامه ریزی شده است تا امسال 59 کیلومتر از انهار سنتی استان کانال کشی و 24 کیلومتر نیز لوله گذاری شود.
یوسفی، نیاز اجرای هر کیلومتر کانال کشی را 800 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: برای اجرای طرح های کانال کشی در سال جاری 63 میلیارد ریال مصوب شد اما تنها 47 میلیارد ریال تخصیص داده شد.
وی گفت: همچنین برای اجرای طرح های لوله گذاری 26 میلیارد ریال مصوب شد اما متاسفانه رقمی در حدود 19 میلیارد ریال تخصیص داده شد.
یوسفی کل اعتبار مصوب بخش آب و خاک این استان در سال گذشته را 613 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از این میزان 307 میلیارد ریال، یعنی چیزی در حدود نصف آن تخصیص داده شده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: باید تمام برنامه ریزی های این حوزه بر اساس تغییرات اقلیم و خشکسالی تنظیم شده و الگوی کشت، با توجه به شرایط و ظرفیت منطقه و وضعیت آب و خاک استان تعیین شود.
وی با انتقاد از کشت شالی در این استان گفت: برنج باید در مناطق پر آب مانند مازندران و گیلان کشت شود اما متاسفانه کشاورزان برخی مناطق این استان نیز به کشت برنج روی آورده اند که باید این رویکرد اصلاح شده و گندم جایگزین آن شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر استفاده از یافته ها و نتایج تحقیقات بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: اگر کارها بر اساس تحقیق پیش برود نتیجه مطلوبتری خواهد داشت و ما به این منظور با مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی نیز وارد همکاری شده ایم.
یوسفی طول انهار خراسان شمالی را 11 هزار و 500 کیلومتر ذکر کرد و گفت: تنها چهار هزار و 500 کیلومتر از این انهار کانال کشی و لوله گذاری شده و مابقی سنتی است.
وی افزود: با اجرای طرح های ساماندهی به ازای هر کیلومتر کانال کشی و لوله گذاری 50 هزار متر مکعب آب صرفه جویی می شود که این می تواند موجب افزایش سطح زیر کشت و افزایش تولید در واحد سطح شود.
125 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خراسان شمالی آبی و 180 هزار هکتار دیم است که برای بخش کشاورزی 59 درصد از آب های سطحی و 49 درصد از منابع آب های زیرزمینی مصرف می شود.
استان 900 هزار نفری خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که سالانه یک میلیون تن محصول از این سطح برداشت می شود. ک/2
3007/5132



20/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن