تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804153568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با برداشت تحريم‌ها ايران بازار جذابي براي شرکت‌هاي هواپيماي خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۲۴ق.ظ)
با برداشت تحريم‌ها ايران بازار جذابي براي شرکت‌هاي هواپيماي خواهد بود موج - ساير رسانه‌ها؛ هواپيماهاي زيادي در ناوگان هواپيمايي ايران وجود دارند که واقعا به پايان عمرشان رسيده‌اند از اين‌رو زماني که تحريم‌ها برداشته شوند ايران واقعا بازار جذابي خواهد شد.
ايسنا نوشت:
شرکت‌هاي هواپيماسازي خارجي در صورت حصول توافق هسته‌اي ميان ايران و گروه 1+5 که نويد گشوده شدن يکي از بازارهاي هواپيمايي موفق جهان را مي‌دهد، قراردادهايي به ارزش ميلياردها دلار به دست خواهند آورد.
رويترز با اين مقدمه نوشت: ايران و شش قدرت جهان در حال حاضر سرگرم مذاکره در وين براي رفع آخرين موانع توافق تاريخي هستند که به اختلاف 12 ساله بر سربرنامه هسته‌اي تهران پايان خواهد داد.
دورنماي برداشته شدن تحريم‌هاي اقتصادي و تحريم تجاري طولاني‌مدت آمريکا، اين فرصت را براي تهران فراهم خواهد کرد تا به نوسازي ناوگان هواپيمايي فرسوده خود بپردازد که متوسط عمر آن 23 سال؛ يعني دو برابر متوسط بين‌المللي است و مي‌تواند پس از سال‌ها که لوازم مورد نيازش را در بازار سياه باقيمت بالايي تهيه‌کرده است، اين نوسازي را باقيمت پايين‌تري انجام دهد.
براي ايرباس، بوئينگ و توليدکنندگان ديگر چشم‌انداز مذکور به معناي فرصت امضاي قراردادهايي به ارزش 20 ميليارد دلار است که البته با موضع‌گيري طرفين مختلف در مذاکرات هسته‌اي اخير شکل‌گرفته است و براي هواپيماي 38 ساله بوئينگ 747SP ايران اير که آخرين دستگاه از نوع خود است، به معناي يک بازنشستگي شايسته خواهد بود.
به گفته ماکسيمو گينزا، مشاور ارشد شرکت انگليسي «اسند فلايت گلوبال»، هواپيماهاي زيادي در ناوگان هواپيمايي ايران وجود دارند که واقعا به پايان عمرشان رسيده‌اند از اين‌رو زماني که تحريم‌ها برداشته شوند ايران واقعا بازار جذابي خواهد شد.
فرهاد پرورش، مدير عامل ايران اير، سال گذشته در مصاحبه‌اي به رويترز گفت: به‌ محض اين که تحريم‌ها برداشته شوند، ايران درصدد خريد حداقل 100 دستگاه هواپيماي جت پهن‌پيکر و کوچک خواهد بود، اما؛ اگر مذاکرات به نتيجه نرسد به روسيه و چين روي خواهد آورد.
طبق برآورد مقامات ايران و غربي، ايران که کشوري با 80 ميليون نفر جمعيت است در يک دهه آينده مجموعا به 400 فروند هواپيما نياز خواهد داشت که نشان مي‌دهد به دليل انتظار طولاني‌مدت، براي هر دو غول هواپيماسازي غربي بازار خوبي وجود خواهد داشت.
مقامات از هواپيماهاي سبک بوئينگ 787 و ايرباس A350 تا بوئينگ 737 و 777 يا ايرباس A320 و A330 و حتي بوئينگ 8-747 به عنوان مدل‌هايي نام برده‌اند که فهرست خريد احتمالي قرار دارند.
به گفته منابع صنعتي، به نظر مي‌رسد بوئينگ در نخستين موج از فروش هواپيما در موقعيت بهتري از ايرباس قرار دارد که تا حدودي به دليل مواضع سخت‌گيرانه‌تر دولت فرانسه در مذاکرات هسته‌اي با ايران است. دولت فرانسه 11 درصد سهم در هواپيماسازي اروپايي ايرباس دارد.
پاريس در سال‌هاي اخير که با کشورهاي عربي منطقه خليج‌فارس نظير قطر و عربستان سعودي روابط نزديک‌تري برقرار کرده و در مقابل، موضع سخت‌گيرانه‌تري در قبال ايران اتخاذ کرده است.
يک منبع هواپيمايي اروپايي که نخواست نامش فاش شود به رويترز گفت: موضع‌گيري فرانسه به‌ويژه لوران فابيوس، وزير خارجه اين کشور اوضاع را براي ايرباس دشوار کرده است.
عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي ايران، ماه گذشته به فرانسه هشدار داد اگر مواضعش را در قبال تهران تغيير ندهد، در خطر از دست دادن بازار هواپيمايي به ارزش 80 ميليارد دلار خواهد بود.
يک کميته سناي فرانسه اخيرا ابراز نگراني کرده است که شرکت‌هاي فرانسوي ممکن است در رقابت براي بازگشت به ايران عقب بمانند.
مدير عامل ايران اير هم‌سال گذشته به رويترز گفته بود؛ ايران ترجيح مي‌دهد به تأمين‌کنندگاني اولويت دهد که در زمان تسهيل تحريم‌ها در سال 2014، با اين کشور همکاري کردند.
بوئينگ در اکتبر گذشته در نخستين قراردادش با ايران از سال 1979، به شرکت ايران اير راهنما، نقشه، چارت‌هاي ناوبري و ديتا فروخت.
اتحاديه اروپا تجارت هواپيمايي مسافري را با ايران ممنوع نکرده است، اما؛ در سال 2007 صادرات فناوري با استفاده دوگانه را ممنوع ساخت و از آن زمان به‌تدريج محدوديت‌هايش را تشديد کرد تا اين که فروش هواپيماهاي مسافري و موتورهاي جت به‌ کلي ممنوع شد.
ايرباس اعلام کرده تحت تعليق موقت تحريم‌هاي ايران که فروش برخي از قطعات هواپيما را امکان‌پذير کرد، براي صادرات به ايران درخواست مجوز کرد، اما؛ درباره اين که کالا يا خدماتي فراهم کرده است حاضر به اظهارنظر نشد.
مقامات ايران مي‌گويند: مذاکرات متعددي با نمايندگان شرکت‌هاي هوافضاي غربي به‌منظور بررسي قراردادهاي آتي داشته‌اند که شامل ملاقات‌هايي در شهرهاي اروپايي متعدد بوده است.
دو مقام ارشد ايراني گفته‌اند؛ ايران به‌محض برداشته شدن تحريم‌ها، 100 فروند هواپيما از بوئينگ خريداري خواهد کرد، اما؛ مقامات صنعت آمريکا هرگونه توافقات غيررسمي با مذاکرات تجاري را تکذيب کرده‌اند.
ري کانر، مدير عامل هواپيماهاي تجاري بوئينگ، هفته گذشته در واشنگتن به رويترز گفت: قطعا فرصت مناسبي وجود دارد؛ به‌ ويژه با در نظر گرفتن هواپيماهاي زيادي که اين شرکت قبلا به ايران فروخته و اين ناوگان واقعا فرسوده شده است، اما؛ تا زماني که دولتمان موافقت نکند، ما همچنان کنار خواهيم ايستاد.
از سوي ديگر بعضي از تحليلگران صنعت هواپيمايي درباره تعداد هواپيماهايي که صنعت ايران سفارش خواهد داد، برآورد محتاطانه‌اي دارند؛ زيرا بر اين باورند که صنعت هواپيمايي ايران در ابتدا بايد کسب‌وکار سودآوري را با بناي يک بازار داخلي و يک‌قطب بين‌المللي جذاب ايجاد کند و بعضي از کارشناسان اظهار مي‌کنند ايران براي شروع بايد به سراغ بازار هواپيماهاي دست‌دوم و ليزينگ هواپيما برود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن