تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820281847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهیدمحمدحسین اثنی عشری نخستین مبارز راه قدس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهیدمحمدحسین اثنی عشری نخستین مبارز راه قدس دزفول - ایرنا - محمدحسین اثنی عشری از مبارزان انقلابی دزفول یکی از نخستین شهدای انتفاضه فلسطین در راه آزادی قدس شریف می باشد که در آذرماه سال 1359 در دفاع از آرمان های بلند مردم فلسطین به شهادت رسید.


به گزارش ایرنا این شهید والا مقام در سال 1337در خانواده ای مذهبی در دزفول چشم به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی خود را در همان شهر به پایان رساند.
شهید اثنی عشری که خود طعم تلخ فقر را چشیده بود از همان دوران کودکی عشق و علاقه فراوانی به خدمت به محرومان و فقرا داشت.
در زمان اوج گیری انقلاب اسلامی از جمله جوانانی بود که در صف مقدم مبارزه با رژیم ستم شاهی قرار داشت و چندین بار هنگام شرکت در تظاهرات مجروح گردید.
این شهید والا مقام که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول خدمت شده بود برای کمک به آزادی فلسطین و مبارزه با غاصبان قبله اول مسلمین به همراه گروهی از سپاهیان به سرپرستی شهید محمد منتظری عازم جنوب لبنان شود.
وی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین رشادت های زیادی از خود نشان داد و به دلیل دانش فنی وسیله ای برای حمل توپ های سنگین نظامی طراحی کرد و این امر نقش مهمی در پیروزی رزمندگان فلسطینی علیه ارتش رژیم غاصب اسرائیل داشت.
محمد حسین اثنی عشری که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شناسایی شده بود سرانجام در عملیاتی که در دهم آذرماه سال 1359 در جنوب لبنان تحت فرماندهی وی انجام شد با اصابت خمپاره به شهادت رسید و پیکر مطهرش در جنوب لبنان به خاک سپرده شد.
یاد و خاطره این شهید والا مقام از سوی مردم شهید پرور دزفول در راهپیمایی روز جهانی قدس گرامی داشته شد.
6068



19/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن