تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):حريص از دو خصلت محروم شده و در نتيجه دو خصلت را با خود دارد: از قناعت محروم است و در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821070163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فریاد وحدت بخش امت اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: به بهانه ی روز جهانی قدس؛ فریاد وحدت بخش امت اسلام تهران- ایرنا- اینک روز اتحاد و همدلی مسلمانان جهان فرا رسیده است، روزی که برپایه ی تدبیر خردمندانه ی امام خمینی(ره) روز جهانی قدس نام گرفت تا مسلمانان سراسر دنیا یکصدا فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین سر دهند و خشم و انزجار خود را از صهیونیسم غاصب و هم پیمانانش اعلام کنند.


صهیونیست ها مال و ثروت را ابزار مهمی برای تسلط بر جهان می دانند، آنان اکنون با ثروت های اندوخته، سکان دولت های بزرگ را با تحرک اقتصادی خود به دست گرفته اند و از این راه بر سیاست مداران آن کشورها تاثیر می گذارند تا به این وسیله به هدف های خود در ظلم به مردم مسلمان و ثروت اندوزی بیشتر دست یابند. صهیونیزم سیاسی نیرنگ صلح خاورمیانه‏ را بهانه قرار داد و در تلاش است با دادن امتیازهایی کوچک، پیمان‏های اقتصادی بزرگی با کشورهای منطقه امضا کند و ثروت ‏های بی‏ پایان خاورمیانه را مورد نفوذ و سلطه قرار دهد.
پس از تشکیل دولت نامشروع اسراییل و ظلم و ستم و کشتارهایی که آنان نزدیک به هفت دهه بر مردم مظلوم فلسطین روا داشتند، عده ی زیادی از این مردمان ستمدیده از 10 ها سال پیش آواره شدند و تعداد دیگری نیز در سرزمین های خود که زیر اشغال این رژیم غاصب درآمده بود، ماندند. اما با وجود تمام تلاش های این رژیم عنوان کشور هیچ گاه بر اسراییل صدق نمی کند چرا که برپایه ی حقوق بین الملل هر دولت دارای سه ویژگی مردم، سرزمین مشخص و حکومت است که این رژیم دارای هیچ یک از این خصوصیات نیست.
مردم فلسطین که از اقدام های دیپلماتیک کشورهای عربی و گروه‏های سازشکاری نا امید شده بودند، از سال ها پیش انتفاضه خود را که همان پرتاب سنگ به طرف سربازان دشمن بود، آغاز کردند. این ستمدیدگان سال هاست با دست های خالی و بدون اسلحه در برابر دشمن ایستادگی می کنند تا روزی سرزمین خود را از بیگانگان باز پس گیرند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) با تدبیر و دوراندیشی در شانزدهم مرداد 1358 هجری خورشیدی از مسلمانان جهان خواستند تا آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برگزینند و در این روز یکصدا در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین فریاد برآورند.
رژیم غاصب صهیونیسم و هم پیمانانش در تلاشند با در دست داشتن رسانه های مختلف و انجام تبلیغات گمراه کننده حضور مردم مسلمان را در راهپیمایی روز قدس کمرنگ کنند اما غافل از آنکه هر سال با برملا شدن توطئه های بیشتری از آنان، چهره ی این رژِیم بیش از پیش بر همگان افشا می شود و مردم با حضور پرشورتری در مراسم این روز شرکت می کنند.
مسلمانان ایران و جهان هیچ گاه جنایت، تجاوز، کشتارهای جمعی و آوارگی هایی را که صهیونیست ها بیش از نیم قرن است بر مردم مظلوم فلسطین روا می دارند، فراموش نخواهند کرد و در روز جهانی قدس همبستگی خود را در حمایت از این ستمدیدگان به نمایش خواهند گذاشت. امروز مسلمانان سراسر جهان در آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان به خیابان ها می آیند تا صدای خواهران و برادران ستمدیده ی فلسطینی شوند.
ستاد انتفاضه و قدس شعار «روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن» را برای این روز برگزید.
** پژوهشگر گروه اطلاع رسانی ایرنا به بهانه ی روزجهانی قدس و اهمیت برگزاری راهپیمایی و حضور مردم در این آیین با «حجت الاسلام مهدی اصلانی» استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسایل دینی به گفت و گو پرداخته است.
حجت الاسلام مهدی اصلانی درباره ی دشمنی دیرینه ی صهیونیست ها با مردم مسلمان گفت: مسلمانان هنگامه ای که خداوند در آیه 82 سوره ی مائده آورد که در سخت ترین دشمنی ها علیه اسلام و مسلمانان یهودیان را خواهی یافت، منظور از این آیه را درک نکردند اما در گذر زمان و پس از گذشت چندین قرن از تاریخ اسلام مشاهده می شود که اصلی ترین و کاری ترین ضربه ها را صهیونیسم به مسلمانان وارد می کنند. امام علی(ع) نیز در تعبیر این آیه فرموده است: بزرگترین و خطرناکترین دشمن تو آن کسی است که مکر و کید او مخفیانه صورت می گیرد.
وی با اشاره به شکل گیری و برگزاری آیین روز جهانی قدس تصریح کرد: امام خمینی (ره) از ابتدای شکل گیری حکومت اسلامی در ایران، مساله ی فلسطین و غده ی سرطانی بودن اسراییل را مطرح کردند، بنابراین برپایی مراسم روز جهانی قدس از تار و پود و ذات انقلاب اسلامی ریشه گرفته است. بنیان گذار جمهوری اسلامی با تاکید بر حضور مردم در مخالفت با اقدام های رژیم صهیونیستی هدف های مختلفی از جمله سرنگونی حکومت شاهنشاهی و مبارزه با استکبار جهانی را دنبال می کردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها در سخنان خود به مساله ی اسراییل ستیزی و رویارویی با رژیم صهیونیستی پرداخته اند.
این استاد معارف حوزه و دانشگاه با اشاره به این سخن امام خمینی(ره)که هر وقتی حرکتی کردید و داد دشمن درآمد، بدانید که آن کار درستی بوده است، اظهار داشت: یکی از موردهایی که دشمنان اسلام را عصبانی می کند، حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس است. دشمن به راهپیمایی های پرشور مردم ایران در روز جهانی قدس و بیست و دوم بهمن نگاه هراس آمیزی دارد و تمام کوشش خود را برای ایجاد کاستی در این روز، انجام می دهد.
حجت الاسلام مهدی اصلانی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی هنگامی ماندگاری دارد که از مظلومان و مستضعفان حمایت کند. شرکت مردم در این راهپیمایی ها نشان از استقرار و عمق یافتن حقیقت نظام اسلامی ما خواهد داشت. این حضورها و اعلام مخالفت ها با اقدام های رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه معیاری برای سنجش میزان پایبندی ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی است، برای این مرز و بوم امنیت آور خواهد بود. رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقد هستند، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در اراده مردم استوار خواهد بود، چرا که متشکل از جمهوریت و اسلامیت است و شرکت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بر اسلامی بودن این نظام تاکید می کند. وی همچنین حضور مردم در راهپیمایی با شکوه روز قدس را سبب حمایت معنوی از مذاکره کنندگان و تقویت کننده میز مذاکره در برابر 1+5 دانست.
وی افزود: حضور مردم در این آیین، جریان مقاومت را مدیریت خواهد کرد. نیروهای مقاومت فلسطین نیز بارها تاکید کرده اند، هنگامی که مردم ایران در حمایت از ما به خیابان ها می آیند، ما در برابر دشمن از استقامت بیشتری برخوردار می شویم. جریان مقاومت در خاورمیانه مهم ترین چالش استکبار جهانی به شمار می رود، اگر این جریان در برابر جنگ نیابتی که داعش، کفار آل سعود و جبهه النصر سوریه به راه انداخته است، ادامه یابد و به اندازه ای باشد که این گروه ها را به زمین بنشاند، جریان تکفیری نابود می شود و نقطه ی عطفی در تحولات منطقه ای ایجاد خواهد شد.
حجت الاسلام مهدی اصلانی در پایان سخنانش با اشاره به وسعت برگزاری راهپیمایی روز قدس در دنیا گفت: در این روز مسلمانان در سراسر جهان همصدا به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی بر می خیزند. رسانه و مبلغان 2 رکن اساسی برای آشنایی نسل جوان و مردم با عمق دشمنی های صهیونیسم نسبت به مسلمانان هستند. رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید این رژیم و جریان هایی مانند فراماسون ها و شیطان پرستی را که ریشه در آن دارد، به مردم بشناسانند. مبلغان نیز وظیفه دارند در تمام سخنرانی های خود به دشمن شناسی و راه های رویارویی با دشمنان اسلام و مسلمانان اشاره کنند.
گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9165**9131



19/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن