تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806857138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمکي که تعاوني ها به بيکاران مي کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۳۱ب.ظ)
کمکي که تعاوني ها به بيکاران مي کنند موج - تعاوني‌ها اگر گسترش پيدا کنند با ساده‌ترين امکانات مي‌توانند به ايجاد اشتغال پايدار کمک کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، خود اشتغالي و اشتغال زايي از جمله سياست هاي دولتي است که بيشتر در کشورهاي در حال توسعه دنبال مي شود؛ چرا که به واسطه شيوع فقر و بيکاري سرمايه گذاري دولت براي باز گذاشتن دست تشکل هاي غيردولتي براي ايجاد فرصت هاي شغلي و افزايش روحيه کار و رونق اقتصادي بيشتر مي شود.
شرکت هاي تعاوني از آن دسته از تشکل هاي غير دولتي هستند که اتفاقا با ساماندهي بهتر و بيشتر دولت و همياري اعضا و همکاري آنان مي توانند در کاهش فقر و افزايش اشتغال در کشور نقش داشته باشند. به خصوص در چند سال اخير که آمار بيکاري روز افزون شده است، تعاوني ها مي توانند نقش کاهنده اي در اين آمار داشته باشند.
تعاوني ها از اين جهت که يک گروه همسو با وجه اشتراکات زياد به دنبال کسب سود و درآمد هستند بهتر مي توانند زمينه رونق اقتصادي در صنف خود را ايجاد کنند. به خصوص اينکه مدير قوي و کارآزموده اي داشته باشند. در ايران بيشتر تعاوني هاي به ثبت رسيده در حوزه هاي کشاورزي و صنعت است.
طبق آمار گفته شده تعاوني هاي صنعت با ۹۳۴، ساختمان با ۸۲۲ و کشاورزي با ۷۹۶ نفر داراي بيشترين اعضا هستند. بيشترين فرصت شغلي ايجاد شده مربوط به تعاوني هاي صنعت و کشاورزي با ۷۹۰ و ۵۱۵ نفر است.
رئيس اتاق تعاون ايران هم گفته است: «تعاوني‌هاي سراسر کشور در 120 رشته فعاليت دارند که امسال به دنبال تقويت، اثرگذاري و کارآمدي بيشتر تعاوني‌هاي توليدي هستيم.»
معاون وزير تعاون هم سال گذشته با اشاره به جايگاه تعاوني ها در افزايش اشتغال گفته است: «تعاوني‌ها اگر گسترش پيدا کنند با ساده‌ترين امکانات مي‌توانند اشتغال ايجاد کنند. همچنين وقتي تعاوني‌ها فاصله بين توليد و مصرف را پر کنند به نفع همه کار مي‌شود و با حذف واسطه عدالت در جامعه رشد پيدا خواهد کرد.»
وي در سال جديد هم گفته است: «تعاوني ها در کشور ما يک ميليون و ۵۰۰ هزار شغل ايجاد کرده اند.»
علاوه بر آن وقتي بر توليد ملي و اصل اقتصاد مقاومتي تاکيد مي شود جايگاه ايجاد تشکل هاي اقتصادي و تعاوني جديد بيشتر بروز مي کند. با اين حال مهم ترين مسأله در مورد تعاوني ها اين است که بايد ساماندهي شوند. اين امر بايد تا آنجا گسترده شود که تعاوني‌ها به سمت خودمحوري، ايده پروري و برندسازي بروند و منتظر حمايت دولت نباشند؛ چرا که حمايت دولت از بخش تعاون محدود است.
با اين حساب اولين اصل در گسترش و بالندگي تعاوني ها اعتماد به نفس و روحيه تعاون و همکاري است؛ چرا که اگر قرار است تشکل هايي جدا از دولت يا در زير کنترل غير مستقيم دولت باشند اين اصل بايد در آنها تقويت شود. در اين صورت مي توان اميدوار بود که اشتغال پايدار در کشور صرفا شعار توخالي نيست. از آن گذشته بيکاران و مقرري بگيران بيمه بيکاري با معرفي به تعاوني ها از سوي دولت هم بار اضافي هزينه را از دوش دولت بر مي دارند. همچنين با ايجاد انگيزه در آنان از حجم بيکاران پنهان هم کم مي شود. اين نکته را در نظر داشته باشيم که تعاوني ها در اکثر کشورها وجود دارند و البته تجربه ايجاد اين تشکل هاي غيردولتي در کشورهاي در حال توسعه به کاهش فقر و ايجاد اشتغال پايدار کمک کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن