تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805256062




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق خوب تنها گزينه مورد قبول ايران از مذاكرات وين


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: توافق خوب تنها گزينه مورد قبول ايران از مذاكرات وين
مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس با بيان اينكه انتظار مردم اين است كه تيم مذاكره‌كننده توافق بد را به تهران نياورد، گفت: به هيچ عنوان صلاح نيست كه ما زير بار توافق بد برويم.
مشاور امور بين‌الملل رئيس مجلس با بيان اينكه انتظار مردم اين است كه تيم مذاكره‌كننده توافق بد را به تهران نياورد، گفت: به هيچ عنوان صلاح نيست كه ما زير بار توافق بد برويم.
حسين شيخ‌الاسلام در گفت‌وگو با تسنيم با اشاره به روند مذاكرات هسته‌اي در وين، گفت: با روند موفقيت آميزي كه جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات پيش گرفته، در هر صورتي پيروزي و موفقيت با ملت ايران خواهد بود؛ اگر توافق بشود يعني آنكه شروط و خطوط قرمز ما در نظر گرفته شده كه اين پيروزي بين‌المللي است. وي افزود: البته اگر هم توافق نشود، بازهم پيروزي از آن ماست چراكه ما حسن نيت خود را به جهانيان ثابت كرده و اعلام كرديم در چارچوب منافع ملي خود، اهل تعامل هستيم و منطقي عمل مي‌كنيم. شيخ‌الاسلام با بيان اينكه براي مؤمنين، عزت اصل قابل حذف نيست، تأكيد كرد: در هر شرايطي بايد عزت ملت ايران حفظ شود؛ البته آنجا كه مصلحت اقتضا مي‌كند بايد مصالح را در نظر گرفت مثلاً ما تا زماني كه با روس‌ها قرارداد داريم نيازمند سوخت براي تأمين سوخت نيروگاه بوشهر نيستيم و اشكالي ندارد در اين حوزه بخواهيم مصلحت‌انديشي كنيم. سفير اسبق ايران در سوريه با بيان اينكه انتظار مردم اين است كه تيم مذاكره‌كننده توافق بد را به تهران نياورد، تأكيد كرد: به هيچ عنوان صلاح نيست كه ما زير بار توافق بد برويم؛ همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند هيچ كس در ايران مخالف توافق نيست منتها اين توافق بايد مصالح و منافع ما را تأمين كند. لذا انتظار داريم تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي در صورت مواجهه با توافق بد، آن را در همان وين رد كرده و به تهران نياورد.

   قرار نيست تيم مذاكره «توافق بد» را از وين بياورد
اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به مذاكرات هسته‌اي ايران با گروه 5+1 در وين گفت: با توجه به اينكه مذاكرات به روزهاي پاياني خود نزديك مي‌شود، مي‌طلبد كه تيم هسته‌اي كشورمان مراقب خدعه‌هاي امريكايي‌ها بوده و هيچ عجله‌اي را در كار خود نداشته باشند. وي افزود: قرار نيست تيم مذاكره‌كننده كشورمان دنبال توافق بد در وين باشند و يك توافق بد را به تهران بياورند. قرار بر اين است كه تيم هسته‌اي يك توافق خوب را امضا كنند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه تيم هسته‌اي كشورمان اساساً حق اين را ندارند كه يك توافق بد را امضا كنند، تصريح كرد: امريكايي‌ها دنبال خدعه هستند، تيم هسته‌اي هم به اين موضوع آگاه باشند. آنها مي‌خواهند كه با تحميل يك توافق بد به تيم مذاكره‌كننده و ارسال آن به تهران مسئولان ارشد جمهوري اسلامي ايران را مقصر شكست در مذاكرات اعلام كنند. كوثري خاطرنشان كرد: كار عاقلانه اين است كه تيم هسته‌اي اگر ديدند 5+1 و خصوصاً امريكا به دنبال تحميل خواسته‌هاي خود در يك توافق بد هستند، همانجا هيچ توافقي را نپذيرند.

   تيم مذاكره‌كننده ايران از اختيار كامل براي رد «توافق بد» برخوردار است
سيدحسين نقوي‌حسيني عضو هيئت‌رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مذاكرات هسته‌‌اي ايران با 5+1 گفت: امريكايي‌ها سعي مي‌كنند با مكر و حيله‌گري در مذاكرات هسته‌اي اهداف خودشان را دنبال كنند. وي با بيان اينكه براساس فرمايش امام خميني(ره) كه فرمودند:«امريكا شيطان بزرگ است»، ما هيچ‌گاه به امريكا اعتماد نداريم و دولتمردان اين كشور را مكار مي‌دانيم، افزود: اين لقب به درستي از سوي امام خميني(ره) براي دولتمردان امريكايي قرار داده شده است. عضو هيئت‌رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس در همين زمينه به رفتار موذيانه امريكايي‌ها در روند مذاكرات هسته‌اي طي دو سال گذشته اشاره و تصريح كرد: امريكايي‌‌ها وقتي ديدند كه بعضي از خطوط قرمز نظام غيرقابل عبور است و جمهوري اسلامي هم از اين خطوط قرمز عبور نخواهد كرد، بازي و حيله جديدي را به نام «تهيه متن بدون امضا» در پيش گرفتند.
نقوي‌حسيني «تهيه متن بدون امضا» را حيله امريكايي دانست و گفت: تيم مذاكره‌كننده ما نبايد به هيچ‌وجه زير بار چنين چيزي بروند، زيرا هدف امريكايي‌ها از طرح «متن بدون امضا» اين است كه مي‌خواهند عواقب آن را متوجه ايران كنند و در دنيا هم سر و صدا راه بيندازند و بگويند كه ايران باعث شكست مذاكرات شده و به توافق لوزان عمل نكرده است.
وي در ادامه، اظهار داشت: بنده معتقدم كه تيم مذاكره‌كننده نبايد زير بار پذيرش «متن بدون امضا» بروند و با اختياراتي كه براي مذاكره دارند كار به نتيجه رسيده و پايان يابد. عضو هيئت‌رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس با تأكيد بر اينكه تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ما دستورالعمل دارد و اصلاً نيازي به اين ندارد كه براي تأييد نهايي نتيجه مذاكرات به ايران بيايد، افزود: خطوط قرمز هسته‌اي كاملاً براي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي تعريف شده است و آنها از اختيار كامل براي رد توافق بد برخوردارند.
نقوي‌حسيني با تأكيد بر اينكه تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران نبايد به هيچ عنوان تحت تأثير ضرب‌الاجل و زمان قرار بگيرد، اضافه كرد: ما براي هر نوع توافقي مذاكره نمي‌كنيم، بلكه ما براي توافق خوب مذاكره مي‌كنيم و زمان و ضرب‌الاجل زماني نبايد ما را تحت تأثير قرار دهد. وي در پايان خاطرنشان كرد: تيم مذاكره‌كننده ما بايد به اين نكته توجه داشته باشد كه براي رد توافق بد نيازي به كسب اجازه از افراد ديگر نيست و چارچوب‌ها برايشان مشخص است و دستورالعمل دارند، تيم مذاكره‌‌كننده اين اختيار را دارد كه در چارچوب و خطوط قرمزي كه به آنها اعلام شده است تصميم بگيرد و كار را نهايي كند.

   تهران در مذاكرات هسته‌اي تنها توافق خوب را مي‌پذيرد
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينكه مجلس از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي حمايت كرده و مي‌كند، گفت: البته تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كه مورد حمايت مردم و مجلس است، در مذاكرات به دنبال توافق خوب است.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات هسته‌اي به دنبال توافق خوب است، گفت: ما نشان داديم كه در مذاكرات جدي هستيم و اميدواريم ديگران هم توجه داشته باشند كه ما از اصول و خطوط قرمز خود در مذاكرات كوتاه نخواهيم آمد.
بروجردي در پاسخ به سؤالي درباره روند مذاكرات هسته‌اي نيز گفت: براي ما آنچه اهميت دارد، رسيدن به توافق خوب است؛ توافق خوب، يعني توافقي كه خطوط قرمز ما را محترم بشمارد و منافع ملي ايران را تأمين كند، زياده‌خواهي‌هاي طرف غربي هيچ وجاهتي ندارد. رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در پايان ابراز اميدواري كرد كه تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي با توافق خوب به تهران بازگردد.
 
  «توافق بد» بايد سر ميز مذاكره منكوب شود
همچنين عوض حيدر‌پور عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، درباره مذاكرات هسته‌اي و پيشگيري از يك توافق بد ميان ايران و كشورهاي 5+1 گفت: تمامي مسئولان نظام، توافق خوب را در قالب يك چارچوب تعريف كرده‌اند و اميدواريم كه توافق نهايي نيز در همين چارچوب حاصل شود.
تيم مذاكره‌كننده بايد هوشيار باشد زيرا طرف غربي، دست از زياده‌خواهي‌هاي خود بر نخواهد داشت. وي در ادامه گفت: ما بايد بتوانيم توسعه علمي و ابزاري خود را در جهت ارتقاي فناوري هسته‌اي ادامه دهيم و اين توافقات نبايد مانعي در مسير دستيابي ايران به فناوري باشد. تيم مذاكره‌كننده بايد توافق بد را سر ميز مذاكره منكوب كند و به هيچ عنوان نبايد اين جلسات پرتعداد به يك توافق بد در جهت محروم شدن ملت ايران از حقوق هسته‌اي خود منجر شود.
عضو كميسيون امنيت مجلس تصريح كرد: ايران هميشه به دنبال مذاكره و توافق خوب بوده و است، اما با زياده‌خواهي غرب بايد در خود مذاكرات برخورد شود زيرا غرب براي هر سرنوشتي در مذاكرات سناريويي را آماده كرده تا هزينه جديدي بر جمهوري اسلامي ايران تحميل كند، لذا نبايد در مسيري حركت كنيم كه طرف مقابل بتواند خدشه‌اي به صفوف منسجم مسئولان و ملت وارد كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن