تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799177123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیک نیمه پخته توافق؛ مواد لازم برای پخت نهایی چیست؟/ مذاکره کنندگان 1+5 در مورد تیم ایرانی چه می‌گویند؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همراه با مذاکرات وین/199
کیک نیمه پخته توافق؛ مواد لازم برای پخت نهایی چیست؟/ مذاکره کنندگان 1+5 در مورد تیم ایرانی چه می‌گویند؟
جمهوری اسلامی ایران از ابتدای ورود به بحث مذاکرات در دولت جدید، اقدام به ارائه طرح‌های جدید کرد که تاکنون خیلی از آنها نه تنها پذیرفته شده بلکه پیشرفت‌های کنونی این روند را باید مدیون این اهتمام دانست.
به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران از وین، مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 با تمام فشردگی‌ها اکنون به مرحله حساس خود رسیده که نیازمند مولفه‌هایی است تا به بار بنشیند.


7فیفعلیت



1+5 و اجماع: یکی از این مولفه‌ها موضوع اجماع میان اعضای 1+5 است که میزان این اجماع را می‌توان در مواضع و اظهار نظرات مقامات آنان دریافت چرا که توافق جامع نیازمند اجمعا نظر طرفین خواهد بود و هرچقدر مواضع داخلی 1+5 به هم نزدیک باشد و بر اساس هدفی واحد به تلاش در این زمینه بپردازند.

ار هرکدام از اعضای 1+5 بخواهند بر اساس هم پیمانی های بیرون از این گروه مواضعی را در مذاکرا ترتیب دهند قطعا فضای مذاکراتی سمت و سویی دور از صداقت و واقعیت پیش خواهد رفت در همین راستا وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی ویدیویی به آمریکا و متحدین غربی آن در 1+5، اظهار داشت: اگر طرف‌های غربی و آمریکایی فاقد شجاعت برای مصالحه، خودباوری برای انعطاف، پختگی برای اتخاذ تصمیمات منطقی، خردمندی برای کنار گذاشتن توهمات و جسارت برای عبور از عادت‌های کهنه باشند، هیچ توافقی در کار نخواهد بود.بیشتر

اکنون به نظر می رسد عدم اجماع و تناقص میان طرف غربی وجود دارد و در اظهار نظرهای وزرای خارجه آنها نیز این امر کاملا مشهود است

یک تیم همه فن حریف: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای ورود به بحث مذاکرات در دولت جدید، اقدام به ارائه طرح‌های جدید کرد که تاکنون خیلی از آنها نه تنها پذیرفته شده بلکه پیشرفتهای کنونی این روند را باید مدیون این اهتمام دانست از سوی دیگر مذاکرات هسته‌ای کشورمان جنبه‌های حقوقی فراوانی دارد و در نتیجه رسیدن گفتگوهای به این مرحله خود نشان از  توانایی طرف ایرانی  در بحث حقوقی دارد که موجب شگفتی طرف غربی شده است و منابع غربی نیز  اعلام کردند مذاکره کنند گان 5+1 از طرح برخی مسایل از سوی کارشناسان حقوقی ایران شوکه می‌شوند.

همچنین سرعت عمل و دانش حقوقی طرف ایرانی به طوری موجب شگفتی شده که وزیر خارجه آلمان نیز در گفتگویی بر این مسئله تاکید کرد.

نکته دیگر اینکه مذاکره کنندگاه ایرانی با ورود به اتاق‌های مذاکره بر هه مسائل اشراف دارند به طوری که در چینش مذاکره کنندگاه طرف مقابل هنگامی که دقیق می‌شویم میبینیم که برای هر موضوعی کارشناس خود را به همراه آورده‌اند و مدام نیاز به هماهنگ کردن مواضع دارند اما چینش تیم ایرانی به گونه‌ای دیگر است.

تمرکز بر اقدامات متناظر: رایزنی های ایران و 1+5 علاوه بر مسلط بودن بر مباحث ریزه کاری هایی دارد که اگر طرفین به آن بی توجه باشند می تواند تفسیرهای غلطی را در توافق به وجود آوردن که توافق خوب را تحت شعاع قرار خواهد در نتیجه دقت در بکار گیری "کلمات" همه در راستای این است که بحث متناظر بودن اقدامات که مورد تاکید رهبری انقلاب است محقق شود.

مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی سران قوا و مسئولان و مدیران ارشد نظام درباره خطوط قرمز مذاکرات هسته ای افزودند: لغو تحریم ها نباید به اجرای تعهدات ایران منوط شود نگویند شما تعهدات را انجام دهید بعد آژانس گواهی دهد تا تحریم ها لغو شود ما این مسئله را مطلقاً قبول نداریم.

رهبر انقلاب افزودند: اجرائیات لغو تحریم ها نیز باید با اجرائیات تعهدات ایران متناظر باشد.بیشتر

دیپلماسی گفتمان و ابزار لازم برای آن: ورود بر عرصه دیپلماسی گفتمان نیز ابزارهای لازم خود را دارد که یکی از آنها شفافیت تسلط بر زبان است، تیم هسته‌ای کشورمان با عملکرد حرفه ای کارشناسان حقوقی همچنین تسلط بسیار عالی بر زبان، مبانی نظری حقوق بین‌الملل موجب شگفتی شده است.

کیک نیمه پخته توافق: با وجود این موارد این کیک توافق مراحل پختش تا حدود چشم‌گیری جلو آمده اما برای کامل شدن نیازمند اراده سیاسی از سوی طرف مقابل است تا تصمیم جدی را بگیرد که مذاکرات را برای نتیجه می‌خواهد یا خریدن زمان برای اهدافی دیگر.

انتهای پیام/





اخبار مرتبط

نشست معاونین از ساعت 9 صبح به وقت وین در جریان است
آمانو: PMD مهم‌ترین مسئله‌ای که 1+5 برای لغو تحریم‌ها به آن نیاز دارد/ آماده شدن گزارشی پیرامون PMD تا پایان سال
روز هفدهم مذاکرات؛ شمارش معکوس برای یک انتخاب از سوی غرب "فشار" یا "توافق"




۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن