تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812825994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجربه موفق شرکت فرانسوي در ساخت ايستگاه‌هاي چندمنظوره/استفاده بهينه از اعتبارات، دليل عقد قرارداد با شرکت فرانسوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۴۵ق.ظ)
تجربه موفق شرکت فرانسوي در ساخت ايستگاه‌هاي چندمنظوره/استفاده بهينه از اعتبارات، دليل عقد قرارداد با شرکت فرانسوي موج - مدير کل دفتر مهندسي و نظارت تأسيسات زيربنايي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران از تجربه موفق شرکت فرانسوي در ساخت ايستگاه‌هاي چندمنظوره براي مصر، هند، مراکش، فرانسه و ايتاليا خبر داد و گفت: تجربه‌هاي خارجي نشان مي‌دهد اين ايستگاه‌ها تبديل به منطقه‌اي بکر شهري براي سرمايه‌گذاري شدند.
به گزارش خبرگزاري موج، وحيد علي قارداشي، مدير کل دفتر مهندسي و نظارت تأسيسات زيربنايي راه‌آهن، با اشاره به قرارداد توسعه ايستگاه‌هاي اصلي ريلي کشور بين شرکت راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران و شرکت ارپ (AREP) فرانسه گفت: ۴ رويکرد اصلي توسعه ايستگاه‌هاي چندمنظوره، توسعه بر مبناي حمل‌ونقل همگاني، پوشش راه‌آهن‌هاي تندرو و پوشش راه‌آهن‌هاي حومه‌اي از جمله رويکردهاي اساسي در مطالعات صورت گرفته در اين زمينه بوده است که با انعقاد اين قرارداد براي اولين بار ايستگاه‌هاي چندمنظوره در کشور ايجاد مي‌شود و علاوه بر قطارهاي سنتي٬ قطارهاي حومه‌اي و قطارهاي تندرو در اين ايستگاه‌ها مي‌توانند تردد کنند.
مدير کل دفتر مهندسي و نظارت تأسيسات زيربنايي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران افزود: افزون بر انواع قطارها در ايستگاه‌هاي چندمنظوره امکان دسترسي مترو٬ ناوگان اتوبوس‌راني و تاکسي‌راني هم ايجاد مي‌شود تا دسترسي به اين ايستگاه‌ها هم از بيرون شهر و هم از داخل به آساني صورت بپذيرد.
وي با بيان اين که در قرارداد مذکور سه ايستگاه تهران٬ قم و مشهد به ايستگاه‌هاي چندمنظوره مبدل مي‌شوند، يادآور شد: برنامه داريم که با کسب تجربه از شرکت ارپ (AREP) فرانسه در اين سه ايستگاه، ساير ايستگاه‌ها را هم با استفاده از توان داخلي توسعه دهيم.
قارداشي ادامه داد: به اين دليل از تجربه خارجي استفاده شد که از اعتبارات بهره‌برداري بهينه شود. ايستگاه‌هاي راه‌آهن معمولا در مناطق محروم شهر ساخته مي‌شوند و با اجراي اين قرارداد توسعه‌اي اين ايستگاه‌ها مورد بازآفريني قرار مي‌گيرند؛ در تجربه‌هاي خارجي ايستگاه‌ها پس از اجراي طرح تبديل به منطقه‌اي بکر شهري براي سرمايه‌گذاري شدند و بعد از آن با حضور فعال بخش خصوصي رونق گرفتند.
وي وجود فضاي پياده‌روي و تفريحي را در ايستگاه‌هاي چندمنظوره ضروري برشمرد و ادامه داد: به اين دليل که جمعيت بسيار بالايي در اين مناطق تردد دارند ارزش تجاري ايستگاه‌ها نيز ارتقا مي‌يابد که تمامي اين موارد در راستاي بهينه کردن فضا است و شرکت ارپ (AREP) فرانسه تجربيات خود را در اين جهت به ما منتقل مي‌کند.
اين مقام مسوول در شرکت راه‌آهن با بيان اينکه ايستگاه‌هاي اصلي راه‌آهن ۲۰ ماهه توسعه مي‌يابد و ارزش اين قرارداد ۷ ميليون يورو است، گفت: در اين قرارداد تصميم گرفته شد که به‌جاي مطالعه کوتاه و اجراي طولاني مدت طرح از پکيج موفق شرکت‌هاي اروپايي استفاده کنيم تا اين مشاوره بتواند همه جنبه‌هاي يک پروژه را در نظر داشته باشد و پيمانکاران داخلي در کوتاه‌مدت‌ترين زمان ممکن اگر مشکل نقدينگي وجود نداشته باشد، اين پروژه را اجرايي کنند.
وي با بيان اين که يکي از اهداف دعوت از اين شرکت فرانسوي انتقال دانش است، اظهار کرد: اميدواريم اين پروژه الگوي مناسب براي ساير پروژه‌ها و طرح‌ها در حوزه حمل‌ونقل باشد چراکه در اين پروژه سعي شده به انحاي مختلف از توان و ظرفيت داخلي استفاده شود؛ ضمن اينکه به اين دليل با شرکت ارپ (AREP) فرانسه قرارداد امضا شد که اين شرکت توانسته در کشورهاي مختلف با فرهنگ‌هاي متفاوت مثل مصر، هند، مراکش، فرانسه و ايتاليا پروژه‌هاي مشابه را با موفقيت اجرا کند و استفاده از تجربه اين شرکت براي ما امتياز بسيار خوبي است.
مدير کل دفتر مهندسي و نظارت تأسيسات زيربنايي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران افزود: شايد اين پروژه را مي‌توانستيم در سطح پايين‌تر و ضعيف‌تر با تحقيقات فني اجرايي کنيم ولي با اين کار هيچ‌گاه دانش آن به داخل کشور منتقل نمي‌شد و اين قرارداد نخستين قرارداد با يک شرکت خارجي در زمينه ساخت ايستگاه‌هاي چندمنظوره به شمار مي‌آيد.
وي با بيان اين که طراحي ايستگاه چندمنظوره مشهد با هدف دسترسي آسان بين انواع مدل‌هاي حمل‌ونقل درون شهري و برون شهري و ايجاد امکان پذيرش قطارهاي برقي تهران- مشهد است، گفت: بهينه‌سازي طرح جامع محوطه ايستگاه راه‌آهن مشهد با رويکرد توسعه سايت اين ايستگاه و بررسي و طراحي ترمينال ۲ آن پس از طراحي ايستگاه راه‌آهن تهران مدنظر است.
قارداشي يادآور شد: بهينه‌سازي محوطه ايستگاه راه‌آهن قم با رويکرد توسعه سايت اين ايستگاه و اتصال مستقيم به حرم حضرت معصومه (س) و ارتقاي ايستگاه کنوني قم براي پذيرش قطارهاي حومه‌اي تهران و قطارهاي تندروي تهران- قم- اصفهان از سرفصل‌هاي ديگر قرارداد راه‌آهن ايران و طراح فرانسوي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن