محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831270812
تصور می کردم در بخشی از تاریخ اسلام قدم می زنم/از ابتدا سراغ پشت صحنه رفتم
واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تصور می کردم در بخشی از تاریخ اسلام قدم می زنم/از ابتدا سراغ پشت صحنه رفتم
فیلم سینمایی «رستاخیز» به جهت تولید یکی از بزرگترینپروژه های تاریخی - مذهبی است که در ثبت صحنه های فیلم محسن سیدی و بابک برزویه به عنوان عکاس حضور داشتند و هر دو حضور در این پروژه سینمایی را از تجربه های متفاوت خود می دانند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی روزنامه جوان،محسن سیدی از عکاسان «رستاخیز» معتقد است فیلمنامه این اثر سینمایی به لحاظ پرداختن به جزئیات دقیق نوشته شده و درباره چگونگی پیوستن به تیم تولید این اثر سینمایی گفت: آشنایی من با احمدرضا درویش به سالهای دور برمی گردد و آقای درویش با شناخت کاملی که از کارم داشت مرا به عنوان یکی از عکاسان این پروژه سینمایی دعوت کرد و یکی از بهترین تجربه های کاری ام با «رستاخیز» رقم خورد. وی متذکر شد: علاوه بر فیلمنامه دقیق «رستاخیز»،احمدرضا درویش نیز در کارگردانی دقیق و میزانسن ها بی نقص و انرژی درویش از آغاز تا انتهای پروژه یکسان بود. سیدی با اشاره به فیلمنامه این فیلم سینمایی گفت: فیلمنامه «رستاخیز» به لحاظ پرداخت به جزئیات دقیق نوشته شده و به عنوان یک شیعه مسلمان آن را دوست دارم و در طول کار تصور می کردم که در بخشی از تاریخ اسلام قدم می زنم. عکاس فیلم سینمایی «رستاخیز» افزود: به عنوان یک عکاس همواره دوست دارم واقعیت موجود در صحنه را عکاسی کنمچراکه اعتقاد دارم طراحی میزانسن و چیدن بازیگران در صحنه برای عکاسی به نوعی دست کاری در واقعیت است و حقیقت صحنه را به مخاطب منتقل نمی کند. سیدی در پایان صحبت های خود به شرایط کار در این فیلم سینمایی اشاره کرد و گفت: فیلمبرداری «رستاخیز» در دشت های وسیع انجام شد و برای عکاسی از صحنه باید از زاویه نگاه فیلمبردار به صحنه نگاه می کردم؛ زاویه ای که همواره اصل مطلب را به مخاطب نشان می دهد و من به عنوان یکی از عکاسان فیلم«رستاخیز» باید در زاویه دوربین فیلمبرداری قرار می گرفتم و اساسا چنین شیوه عکاسی موردنظر من است. همچنین بابک برزویه یکی دیگر از عکاسان فیلم سینمایی«رستاخیز» جذابیت حضور در این فیلم سینمایی را ثبت لحظه و زندگی پشت صحنه «رستاخیز» عنوان کرد. این عکاس سینمای ایران با اشاره به حضور در یک فیلم تاریخی گفت: فیلم سینمایی «رستاخیز»یک اثر تاریخی و مذهبی با پروداکشن سنگین و گسترده بود در نتیجه شرایط کار در پروژه هایی از این دست با پروژه های معمول سینما متفاوت است. برزویه ادامه داد: آنچه برای من به عنوان عکاس این فیلم سینمایی مهم بود، جذابیت حضور در فیلم «رستاخیز» و ثبت لحظه ها و ماجراهای پشت صحنه این اثر سینمایی بود.اساسا عکاسی پشت صحنه برای من مهمتر از خود صحنه است و از همان پله نخست سراغ زندگی پشت صحنه «رستاخیز» رفتم. این عکاس سینمای ایران درباره شرایط کار در فیلم «رستاخیز» عنوان کرد: اغلب در فضای کویری کار می کردیم و شرایط تولید سنگین در روند کار موثر بود و عوامل هم بر اساس این شرایط کنار هم چیده شده بودند. ویمتذکر شد: من در فیلم ها و سریال های تاریخی و با تولید سنگین مانند «پهلوانان نمی میرند» و یا «ملاصدرا» حضور داشته ام و تجربه کار در پروژه های بزرگ با تولید سنگین و پر کاراکتر را داشته ام بنابراین با مشکل خاصی برای عکاسی فیلم «رستاخیز» مواجه نشدم. بابک برزویه در پایان صحبت های خود گفت: واقعیت این است وقتی آقای درویش اطمینان می کرد دیگر نگرانی از بابت نوع کاری که قرار است انجام شود نداشت و کار را تمام و کمال به فرد می سپرد و در ادامه کار به راحتی پیش می رفت. عوامل اصلی تولید فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: احمدرضا درویش، تهیه کننده: تقی علیقلی زاده، مدیر فیلمبرداری:حسین جعفریان، طراح صحنه و لباس:مجید میرفخرایی، طراح چهره پردازی:میرمحسن موسوی مدنی، مدیر تولید: علی قائم مقامی، صدابردار:یدالله نجفی، جلوه های ویژه میدانی: حمیدرضا سلیمانی، جلوه های بصری: سایمون فریم، تدوین: طریق انوار، موسیقی: استفان واربک، طراحی صدا، صداگذاری و میکس: جرمی پرایز، دان جانسون، امیرحسین قاسمی،ریچارد کانوی، فیلمبردار: علیرضا برازنده، برنامه ریز و دستیار کارگردان: دانش اقباشاوی، مدیر امور پس از فیلمبرداری:کامران سحرخیز، تهیه کننده جلوه های بصری: بهروز پاک نهاد، محسن هاشمی مدیر برنامه ریزی و طراحی آمیزه اطلاع رسانی و بازاریابی، نازنین دهقانی مسئول دبیرخانه ستاد کمپین اطلاع رسانی و بازاریابی، مدیر ستاد خبری: نغمه دانش آشتیانی، همکاران ستاد خبری: پریسا ساسانی و عطیه موذن. عکاسان: محسن سیدی و بابک برزویه. در این فیلم در کنار تعداد زیادی از بازیگران ایرانی از حضور ۷ هنرپیشه خارجی نیز بهره برده شده است. این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می شود. سایتفارسی فیلم«رستاخیز»بهآدرس www.rastakhizmovie.com و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com در دسترس علاقمندان است.
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]
صفحات پیشنهادی
دو غول بازیگری پشت صحنه فیلم ماندگار تاریخ سینما / عکس
دو غول بازیگری پشت صحنه فیلم ماندگار تاریخ سینما عکس فرهنگ > سینما - دو بازیگر بزرگ تاریخ سینما در کنار فرانسیس فوردکاپولا لحظاتی فراموشنشدنی را در فیلم پدرخوانده به وجود آوردند به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین «پدرخوانده» یکی از بزرگترین آثار تاریخ سینمجتبی رحماندوست: «فصل شیدایی» ظرفیت دراماتیک تاریخ اسلام را نشان میدهد
مجتبی رحماندوست فصل شیدایی ظرفیت دراماتیک تاریخ اسلام را نشان میدهدنماینده مردم تهران نمایش فصل شیدایی را نشاندهنده ظرفیت دراماتیک بسیار بالای تاریخ اسلام برای تولید محصولات گوناگون هنری دانست به گزارش خبرگزاری فارس مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظ«نگرش شناسی تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» منتشر شد
نگرش شناسی تاریخ نگاری انقلاب اسلامی منتشر شددفتر نشر معارف کتاب نگرش شناسی تاریخ نگاری انقلاب اسلامی اثر یعقوب توکلی را منتشر کرد به گزارش خبرگزاری فارس کتاب «نگرش شناسی تاریخ نگاری انقلاب اسلامی» نوشته یعقوب توکلی عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی از سوی دفتر نپاسخ مجیدپورولی کلشتری به نقدمنتشرشده در فارس «پسران دوزخ» بر مبنای تقریب و وحدت اسلامی نوشته شد/ای
پاسخ مجیدپورولی کلشتری به نقدمنتشرشده در فارسپسران دوزخ بر مبنای تقریب و وحدت اسلامی نوشته شد این کتاب نهایت برادری و دلسوزی ماستمجید پورولی کلشتری نویسنده رمان پسران دوزخ فرزندان قابیل نوشت کتاب پسران دوزخ بر مبنای تقریب و وحدت اسلامی با شاخصهای مورد نظر اهل البیت ع نوشته شد«فصل شیدایی» ظرفیت دراماتیک تاریخ اسلام را نشان میدهد
مجتبی رحماندوست فصل شیدایی ظرفیت دراماتیک تاریخ اسلام را نشان میدهد نماینده مردم تهران نمایش فصل شیدایی را نشاندهنده ظرفیت دراماتیک بسیار بالای تاریخ اسلام برای تولید محصولات گوناگون هنری دانست به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از&nbsحجتالاسلام اکبری در گفتوگو با فارس چرا جوانان مخاطبان اصلی نامه رهبری هستند/ هراس غرب از اسلام در پیچ تاریخی
حجتالاسلام اکبری در گفتوگو با فارسچرا جوانان مخاطبان اصلی نامه رهبری هستند هراس غرب از اسلام در پیچ تاریخیمشاور پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت هراس غرب از اسلام در واقع ناتوانی از درک منطق و تمدن نهفته در آن است ترسی که رسانهها احزاب سیاسی بیگانه ستیز و برخی ازرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد لزوم آگاهبخشی جوانان مهرانی با اجرای برنامههای فرهنگی
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کردلزوم آگاهبخشی جوانان مهرانی با اجرای برنامههای فرهنگیرئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم آگاهبخشی جوانان مهرانی با اجرای برنامههای فرهنگی آموزشی تاکید کرد به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام حسین احمدی ظهر امروز در آیین برگزاری نمایشحجتالاسلام کلانتری در گفتوگو با فارس: ایران محتاج هر توافقی نیست/ نقش تاریخی مجلس پیرامون مذاکرات هستهای
حجتالاسلام کلانتری در گفتوگو با فارس ایران محتاج هر توافقی نیست نقش تاریخی مجلس پیرامون مذاکرات هستهایمسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با بیان اینکه نباید به هر توافقی تن داد گفت اگر طرف مقابل ما در مذاکرات هستهای زیادهخواهی کند نباید تسلیم خواستههایدبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی: واژهسازی مکرر زیباکلام برای آمریکا خروجی اتاق فکر است / تاریخ مصرف ب
دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی واژهسازی مکرر زیباکلام برای آمریکا خروجی اتاق فکر است تاریخ مصرف برخی شعارها خرداد تا مرداد 92 بوددبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی گفت واژهسازیهای صادق زیباکلام در خصوص آمریکا خروجی یک اتاق فکر است احمد خورشیدیآزاد امروزایثار و معرفت خدیجه کبری؛ پشتوانه پیامبر(ص) در آغاز دعوت به اسلام
رجبی دوانی در گفتگو با مهر عنوان کرد ایثار و معرفت خدیجه کبری پشتوانه پیامبر ص در آغاز دعوت به اسلام شناسهٔ خبر 2787302 - شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸ ۰۹ دین و اندیشه > اندیشمندان رجبی دوانی گفت خدیجه س آنچه داشت به پیامبر بخشید تا در راه آرمان های مقدس خود از آنها بهره بگیرد اامام جمعه تکاب: خدمات دکتر بهشتی به اسلام در تاریخ ثبت شده است
امام جمعه تکاب خدمات دکتر بهشتی به اسلام در تاریخ ثبت شده استامام جمه تکاب گفت خدمات دکتر شهید بهشتی این عالم فرزانه برای همیشه در تاریخ ثبت شده است به گزارش خبرگزاری فارس از تکاب حجتالاسلام عبدالله محمدی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد ایراناحیای خانه هایی به قدمت تاریخ
احیای خانه هایی به قدمت تاریخ دانلود دولت به ویژه سازمان میراث فرهنگی سال هاست جذب گردشگر را برای رونق دادن به اقتصاد بدون نفت به عنوان یکی از اولویت های خود قرار داده است در این زمینه برخی نهادها از جمله شهرداری ها و بخش خصوصی نیز مشارکت فعال دارند در این میان خانه های تاریخیآشپرخانه شیخصفی یادگار بزرگترین نذورات تاریخ/روایت طبل صدر اسلام
مهر گزارش می دهد آشپرخانه شیخصفی یادگار بزرگترین نذورات تاریخ روایت طبل صدر اسلام شناسهٔ خبر 2783641 - یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۲ استانها > اردبیل اردبیل – در یکی از بخشهای کاوش شده بقعه شیخ صفیالدین اردبیلی آشپزخانهای وجود دارد که روزگاری بزرگترین نذورات تاریخ در آن صدکتر ظریف : مردم سردشت نام خود را در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ماندگار کردند.
دکتر ظریف مردم سردشت نام خود را در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی ماندگار کردند استانها > آذربایجان غربی - وزیر امور خارجه گفت گرامیداشت سالروز بمباران شیمیایی سردشت وقت مناسبی است تا ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهدای حمله شیمیایی سردشت مسئولیت جامعه بینالمللی را درحجتالاسلام رفیعی: قدمت عبادت روزه به آغاز آفرینش بر میگردد/ نعمت در دسترس بودن قرآن را قدر بدانیم
حجتالاسلام رفیعی قدمت عبادت روزه به آغاز آفرینش بر میگردد نعمت در دسترس بودن قرآن را قدر بدانیمعضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه روزه از عبادتهای کهن بوده و قدمت این عبادت به آغاز آفرینش بر میگردد گفت حضرت آدم بعد از رانده شدن از بهشت برای پذیرش توبه سه روز روزهبرنامهریزی برای نجاتبخشی چند خانه تاریخی در اهواز
دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳ ۴۸ رییس اداره میراث فرهنگی اهواز از برنامهریزی برای نجاتبخشی چند خانه تاریخی اهواز در سال جاری خبر داد غلامرضا جلیلینیا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه خوزستان اظهار کرد بر اساس برنامههای اداره میراث فرهنگی و گردشگری اهرهبری گفتند «تو را با اسم در نمازم دعا میکنم»/ تصور این همه تخریب را هم نمیکردم
ظریف در مصاحبه با هفته نامه طلوع رهبری گفتند تو را با اسم در نمازم دعا میکنم تصور این همه تخریب را هم نمیکردم محمدجواد ظریف از انتخاباتی بودن نیت دلواپسان تا خرج از بیت المال برای چاپ بنرهای ضددولتی در گفتوگو با هفته نامه طلوع پرده برداشت به گزارش خبرنگار سیاست خ-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها