محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826234497
حجتالاسلام اکبری در گفتوگو با فارس چرا جوانان مخاطبان اصلی نامه رهبری هستند/ هراس غرب از اسلام در پیچ تاریخی
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجتالاسلام اکبری در گفتوگو با فارس
چرا جوانان مخاطبان اصلی نامه رهبری هستند/ هراس غرب از اسلام در پیچ تاریخی
مشاور پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: هراس غرب از اسلام در واقع ناتوانی از درک منطق و تمدن نهفته در آن است. ترسی که رسانهها، احزاب سیاسی بیگانه ستیز و برخی از سیاستمداران تندرو و اندیشمندان فکری در اروپا آن را بازتولید کردهاند.
خبرگزاری فارس، زهره سعیدی: چندی پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیتالله سیدعلی خامنهای با اهداف مشخص نامهای برای عموم جوانان در اروپا و آمریکای شمالی نگاشتند که تحلیلهای مختلفی از این نامه تاکنون از سوی تحلیلگران خارجی و ایرانی صورت گرفته و البته انعکاس زیادی نیز در دنیا داشته است. به منظور تحلیل گفتمان نامه رهبری گفتوگویی با حجتالاسلام بهمن اکبری، مشاور معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس پیشین مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی صورت دادیم. در این مصاحبه این مباحث را میخوانیم: -واکاوی مفهوم کانونی نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی -ارزیابی گفتمان آزادی و آگاهی در نامه رهبری -خطوط کلی نامه براساس تراز تعامل اسلام و غرب -چرا جوانان مخاطبان این نامه هستند؟ -دلیل دشمنی غرب با اسلام چیست؟ -انعکاس نامه رهبری در دنیا
*به عنوان سؤال نخست درباره مفهوم کانونی این نامه توضیحاتی ارائه بفرمایید؟ -نخست اینکه «معنا کاوی» نامه خواه با رویکرد «تحلیل متن» و «گفتمانیابی» و یا «تبیین و تأویل معانی آشکار و پنهان» و یا «مراکز ثقل» معنایی و یا «دال مرکزی» گفتمانی آن و نیز زوایای سیاسی و فرهنگی و البته با تحلیلهای فرا متنی آن؛ به عنوان یک راهبرد استراتژیک در دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی ایران بسیار ضروری است. در واقع این نامه، تحکیم رویکرد عقلانی به مفاهیم دینی و کشیدن خط بطلان بر «خرافهپنداری دین» است. این نامه بر الگوی تضارب آراء و «اهمیت گفتگو» و بیان «ضرورت مفاهمه» و دعوت به اندیشیدن و تفکر آزاد در موضوعات دینی معاصر استوار شده است که در چارچوب «الگوی اسلامی دیپلماسی فرهنگی» با دو هدف اصلی شکل گرفته است: نخست تعارف، تفاهم و تعامل با جوانان آمریکایی و اروپایی به قصد نفوذ در عمق استراتژیک غرب و دوم تمرکز بر کانون مفهومی اسلام (برای زدودن تصاویر مخدوش از اسلام در غرب مبتنی بر اسلام هراسی و تصویرسازی غلط از اسلام در جوامع غربی) در این زمینه گفتگوهای مستقیم با جوانان مسلمان و غیرمسلمان اروپایی به منظور تعارف(شناخت متقابل)، تفاهم و تعامل سازنده انجام میگیرد که این سه گام به همگرایی منتهی خواهد شد. لذا باید به دو پیش فرض توجه کرد: مفاهیم اسلامی برای ارائه به جامعه جوان غرب باید از چهار ویژگی عقل پذیری، عدل پذیری، فطرت پذیری و عمل پذیری برخوردار باشند البته ویژگی عقل پذیری در برخورداری این نظریهها از پشتوانه خرد جمعی عموم انسانی و بناء عقلاء تحقق مییابد. دوم آنکه اهداف دیپلماسی فرهنگی ما برقرارى صلح و امنیت و عدالت در سطح بینالملل در پرتو تعالیم الاهیاتی و همچنین فراخواندن جوانان برای پذیرش و گزینشی «آزادانه» است که بر سه الگوی «حکمت» و «موعظه نیک» و حتی در گام آخر «جدال أحسن» و البته متکی بر رویکرد اعتدال بنا نهاده است.
موضوع اصلی این نامه بررسی علتهای تصویر سازی مخدوش از اسلام است. رهبری مینویسند: «سخن من با شما درباره اسلام است و به طور خاص، درباره تصویر و چهرهای که از اسلام به شما ارائه میشود.» *با توجه به اینکه در این نامه با گفتمانی در قالب آزادی و آگاهی مواجه هستیم شما چطور این امر را ارزیابی میکنید و در واقع روح حاکم بر این نامه را در چه چارچوبی تحلیل میکنید؟ -صحیح است، در این نامه ما با گفتمان آزادی و آگاهی مواجهیم؛ به نحوی که با توجه به عقلانیت و دوری از جزمیت و با برانگیختن حس مسئولیّتپذیری جوانان در قبال حقیقت، سدهای عاطفی نتواند مانعی برای درک درست اسلام شود و گامهای اساسی برای تعامل منطقی با غرب و به ویژه افکار عمومی جوانان برداشته شود. گفتمان تاکید بر تفکر آزاد و حق انتخاب در سراسر نامه جریان دارد؛ در متن نامه تصریح میشود: منطق سلیم اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد و یا تاکید میشود: «من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم: اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریستهای تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (ص) آشنا شوید. پیشتر از مفهوم هراس غرب از اسلام سخن گفتیم؛ با تحلیل روانکاوانه میتوان این ترس را حضور حالت «آشنا غریبگی» نسبت به اسلام دانست؛ به قول فروید یکی از علائم مهم حضور ناآگاهی در پدیدهها، حضور حالت «آشنا غریبگی» است. عنصر ناآگاه برای انسان هم به نوعی آشناست و هم همزمان عنصر خطرناک و غریبه است. پدیدههایی که برای ما انسانها این حالت «غریبهآشنایی» جذاب و خطرناک را نمایان میکنند، در واقع محل فرافکنی تمناها و یا هراسهای ناآگاه ما انسانهاست. از جمله اهداف نامه زدودن سدّ عاطفی و احساسی میان جوانان و واقعیّت آموزههای دینی و تعامل غرب با اسلام در دوره معاصر است برخلاف کسانی نظیر فوکویاما که پایان تاریخ را پایان تعارض ایدئولوژیک و تسلط لیبرالیسم میداند و برخلاف نظریه تعارض و تخاصم تمدنها
از این رو؛ در نامه دو موضوع درخواست میشود: ـبررسی انگیزههای سیاهنمایی گسترده علیه اسلام
ـ شناخت مستقیم و بیواسطه دین *خطوط کلی نامه که ترسیم کننده تراز تعامل اسلام و غرب است، چیست؟ -در نامه با دو روش نخست؛ مسئولیّتپذیری غرب در قبال حقیقت و ندادن نمایندگی اسلام به تروریستهای حرفهای خطوط کلان تعامل اسلام و غرب ترسیم میشود: نخست مسئولیّتپذیری شما در قبال حقیقت: بنابراین، این فرصت را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن مسئولیّتپذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسودهتر به نگارش درآورند. و دوم پرسش از غرب که در این نامه برای برانگیختن حس مسئولیّتپذیری جوانان در قبال حقیقت چهار پرسش تاریخی از غرب مطرح شده است: چرایی تشدید هراس علیه اسلام، چرا سیاست قدیمی هراسافکنی و نفرتپراکنی، اینبار با شدّتی بیسابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟، چرایی منزوی ساختن اندیشه اسلامی و چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ همچنین ایشان درباره ندادن نمایندگی اسلام به تروریستهای حرفهای بیان کردند که اجازه ندهید ریاکارانه، تروریستهای تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. *چرا جوانان به عنوان مخاطب این نامه در نظر گرفته شدهاند؟ در واقع در جهان فرهنگی سه دسته کنشگر متصور است؛ نخست سیاستمداران دوم نخبگان و سوم افکار عمومی. مخاطب این نامه سیاستمداران نیستند زیرا آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کردهاند. همچنین نخبگان نیز مخاطب نامه نیستند زیرا دامنه تاثیر آنها خیلی گسترده نیست بلکه مخاطب نامه افکار عمومی و بویژه جوانان است، جوانان نیز به اروپایی اصیل و مهاجر تقسیم میشوند که هر دو دسته میتوانند مسلمان و یا غیرمسلمان باشند. پس 4 دسته جوان مخاطب نامه هستند: جوانان مسلمان اروپایی اصیل، جوانان غیرمسلمان اروپایی اصیل، جوانان مسلمان اروپایی مهاجر(نظیر مسلمانان الجزایری در فرانسه و یا مسلمانان ترک در آلمان) و جوانان غیرمسلمان اروپایی مهاجر
*آیا این نامه صرفاً معطوف به جوانان خارج از ایران است؟ -اصول کلی این نامه میتواند خطاب به عموم جوانان باشد اما اختصاصا جوانان اروپا مورد نظر نامه است. زیرا در این نامه جایگاه نگارنده، جایگاه رسمی و رهبری سیاسی کشور اسلامی نیست بلکه معظم له از جایگاه عالمی دینی و رهبری معنوی و الهی و با بینش و منش برگرفته از پیمان پیامبران که متعهدند به ستیز علیه ظلم و جهل و نفرت؛ سخن گفتهاند و حوادث زمانه ایشان را بر انجام این مهم متقاعد ساخته است. با توجه به ادبیات مصطلح دینی، هدف نگارش نامه را میتوان با عنوان احیای امر اهل بیت(ع) معرفی کرد؛ این احیاگری امر(موضوع مورد اهتمام اسلام ناب) برابر حدیث امام رضا(ع) سه فرآیند را طی میکند و به پیروی عالمانه از حقیقت خواهد انجامید: آموختن دانشهای اهل البیت(ع)، آموزاندن دانشهای اهل البیت(ع) و تسهیل درک زیباییها(محاسن) کلام اهل البیت(ع) که پذیرش و پیروی را در پی دارد. از این رو نخستین هدف در این نامه بیداری عقلی و هوشیاری معرفتی و بازتولید معارف والاى اسلامى است که به اصطلاح تصویر مخدوش از اسلام منتهی شود و دومین هدف هوشیاری عرفانی است برای برداشتن سدهای عاطفی فهم و پذیرش مکارم اخلاق نبوی و تسهیل در تغییر اخلاق در غرب. این اصول میتواند خطاب به عموم جوانان در سراسر جهان باشد. *چرا غربیها همواره سعی کردهاند چهرهایی خشن از اسلام نشان دهند؟ دلیل دشمنی غرب با اسلام چیست؟ هراس غرب یک پدیده عینی محض و یا ذهنی محض نیست بلکه در واقع یک پدیده عینی ـ ذهنی است که با سه مفهوم تحقیر، نفرت و ترس موهوم از «دیگری: اسلام و مسلمانان» شکل گرفته است و زمینه مشترک سیاه نمایی برای سودجوییهای ستمگرانه بوده است و اینک این پدیده را میتوان در گفتمان مسلط غرب با عنوان پروژه «جنگ رسانهای غرب در ایجاد اسلام هراسی» شناسایی کرد؛ در این پدیده انسان غربی در واقع با ناآگاهی، با سناریوهای درونی و با هراسها و تمتعهای ناآگاهانه خویش روبرو است که هم او را به سوی اسلام جذب میکند و هم او را بشدت هراسان میکند. هراس غرب از اسلام در واقع ناتوانی از درک منطق و تمدن نهفته در عنصر متفاوت است. ترسی که رسانهها، احزاب سیاسی بیگانه ستیز و برخی از سیاستمداران تندرو و نیز برخی از اندیشمندان و نخبگان فکری در اروپا بازتولید کردهاند.
در نامه تصریح شده است: شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه مشترک تمام آن سودجوییهای ستمگرانه بوده است. در حالی که از تفکر امثال داعش در اروپا استقبال می شود، نگارش چنین نامهای چگونه ارزیابی میشود؟ این نامه در فضایی شکل گرفته است که از یک سو ما شاهد تغییرات پارادایمیک در سطح بینالملل هستیم و از سوی دیگر؛ جهان در کانون بحران قرار گرفته است. تاملی کوتاه بر روندها و فرایندهای جهان معاصر نشان میدهد اینک جهان در یک پیچ تاریخی است؛ بیداری اسلامی در جهان اسلام و خیزشهای ناموفق غرب و افول هژمونی آمریکا و... از تغییرات اوضاع جهان و تشکل هندسه جدید حکایت میکند. وضعیتی که رهبری در تحلیل جامع سالهای نه چندان دور آن را ترسیم کرده بودند و بزرگترین تحول «محور شدن اسلام» در کانون تحولات جهانی است. تغییرات پارادایمیک در حوزه روابط فرهنگی بینالملل نیز نشان میدهد که توسعه مفهوم صلح و امنیت به خواهشی جدید در جهان در قالب معنویت خواهی و حقیقت طلبی تبدیل شده است. همچنان که غرب به جد با «بحران معنویت» روبرو است. به تعبیر نیچه، انسان غربی به محض ورود به قرن بیستم، خدا را از زندگی خود حذف میکند و به نوعی به «کشتن خدا» و یا «مرگ خدا» تن میدهد و جنازه خدا را تشییع میکند. به تعبیر فرانسیس بیکن «بشر پس از رنسانس، بشری است که ملکوت آن زمین و ابزار رسیدن به آن ملکوت، تنها علم جدید است. از این رو، غرب با وجود پیشرفت در حوزه تمدن و تکنولوژی، عمیقاً با بحران معنا و پارادوکس ملک و ملکوت، آسمان و زمین و... مواجهه است و میتوان از به بنبست رسیدن انسان غربی در حوزه «نظریات ماتریالیستی» سخن گفت. زیرا، فکر عقلانی و ریاضی صرف، فکری که در آن عواطف تقریباً در حال فروپاشی است، راه به جایی نبرده است و در عرصه منطِق هویتی هم این تمدن و پاسداران این تمدن شکست خوردهاند. *انعکاس و تأثیرات این نامه را چگونه میبینید؟ از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و نفرت و بهرهگیری از آن، متأسّفانه سابقهای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراسهای» گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، میبینید که در تاریخنگاریهای جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانه دولتهای غربی با دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از بردهداری شرمسار است، از دوره استعمار سرافکنده است، از ستم بر رنگینپوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین شما از خونریزیهایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز سرافکندگی میکنند.
البته هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود بپرسید. چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی چند صد سالهبیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به گذشتههای دور باشد نه مسائل روز؟
چرا در موضوع مهمّی نظیر شیوه برخورد با فرهنگ و اندیشه اسلامی، از شکلگیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟ چه اتفاقی میان ادیان به وقوع پیوسته است که سبب دوری آنها از یکدیگر و ناشناخته بودن آنها در میان پیروان دیگر ادیان شده است؟ انتهای پیام/ک
94/03/27 - 08:50
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]
صفحات پیشنهادی
حجتالاسلام حیدری در گفتوگو با فارس بسیاری از آثار مکتوب مهدوی برای جوانان ملموس نیست
حجتالاسلام حیدری در گفتوگو با فارسبسیاری از آثار مکتوب مهدوی برای جوانان ملموس نیستنویسنده کتابهای مذهبی گفت جوانان نمیتوانند با بسیاری از آثار مکتوب در حوزه مهدویت ارتباط صحیح برقرار کنند چرا که آنها را ملموس نمیبینند حجتالاسلام غلامرضا حیدری ابهری نویسنده و کارشنپایان چهارمین اجلاس اتحادیه اروپایی علمای شیعه در هامبورگ صدور بیانیهای در محکومیت افراطیگری/علمایی که علیه
پایان چهارمین اجلاس اتحادیه اروپایی علمای شیعه در هامبورگصدور بیانیهای در محکومیت افراطیگری علمایی که علیه اسلامهراسی سخن نگفتند اشاره کوتاه به نامه رهبری به جوانان اروپاییچهارمین اجلاس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگهای شیعه در حالی با بیانیهای ده بندی پایان یافت که علیرغم مححجتالاسلام حشمتی در گفتوگو با فارس: همایش بینالمللی قرآن و امامخمینی(ره) 8 آبانماه برگزار میشود
حجتالاسلام حشمتی در گفتوگو با فارس همایش بینالمللی قرآن و امامخمینی ره 8 آبانماه برگزار میشودمعاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به دلایل به تعویق افتادن زمان برگزاری همایش بینالمللی قرآن و امام خمینی ره از برپایی این همایش در 8 آبانماه سال جاری خبر داد حجتالاسلام &حجتالاسلام ناصر پناهی در گفتوگوی مشروح با فارس: مدارس علمیه مسجدداری را به طلبهها آموزش دهند/ دلایل انتخاب
حجتالاسلام ناصر پناهی در گفتوگوی مشروح با فارس مدارس علمیه مسجدداری را به طلبهها آموزش دهند دلایل انتخاب به عنوان امام جماعت برتردبیر شورای راهبردی حوزههای علمیه تهران گفت حوزهها کم و بیش افرادی را که فارغالتحصیل شدهاند و با آنها در ارتباط هستند تحت پوشش قرار میدهند احجتالاسلام حاج علیاکبری در همایش یاوران محراب: نقشه تحول مساجد استان تهران مورد تأیید رهبری قرار گرفت/مساجد
حجتالاسلام حاج علیاکبری در همایش یاوران محراب نقشه تحول مساجد استان تهران مورد تأیید رهبری قرار گرفت مساجد آباد شد جامعه آباد میشودرئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای ساماندهی مساجد استان تهران نقشهای را برای احیا و تحول مساجد تهیه کردندحجتالاسلام دلیر در گفتوگو با فارس: علت محبوبیت امام خمینی(ره) در دلها چه بود
حجتالاسلام دلیر در گفتوگو با فارس علت محبوبیت امام خمینی ره در دلها چه بودعضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت حضرت امام ره برای محبوبیت خود گامی برنداشت از نیروهای دور و بر خود هم برای محبوبیت خویش کار نکشید ایشان دنبال محبوب کردن دین محمدی بود که بدین جایگاه دست یافتنحجتالاسلام رهدار در گفتوگو با فارس تشریح کرد تعبیر آیتالله العظمی جوادی آملی درباره «عرفان، فقه، فلسفه» در
حجتالاسلام رهدار در گفتوگو با فارس تشریح کردتعبیر آیتالله العظمی جوادی آملی درباره عرفان فقه فلسفه در اندیشه امامرئیس مؤسسه فتوح اندیشه گفت به تعبیر آیتالله العظمی جوادی آملی عرفان فقه و فلسفه در شخصیت حضرت امام خمینی ره به وحدت رسیده بود حجت الاسلام رهدار رئیس موسسهمجری برنامه ثریا در گفتوگو با فارس عنوان کرد عدهای میخواهند فضای کشور را تکصدایی کنند/ فضای بسته دهه ۷۰ نب
مجری برنامه ثریا در گفتوگو با فارس عنوان کردعدهای میخواهند فضای کشور را تکصدایی کنند فضای بسته دهه ۷۰ نباید تکرار شودتهیهکننده و مجری برنامه تلویزیونی ثریا درباره عدم بازپخش مستند سکوت استقلال فریاد پیروزی در شب گذشته گفت به رغم پخش مکرر تیزرهای بازپخش مستند ساعاتی قمحسن علیاکبری در گفتوگو با فارس خبر داد آغاز اکران «یاسین» با شروع ماه مبارک رمضان/اکران در رمضان
محسن علیاکبری در گفتوگو با فارس خبر دادآغاز اکران یاسین با شروع ماه مبارک رمضان اکران در رمضان پیشنهاد مدیران سینمایی بودتهیه کننده فیلم سینمایی یاسین با اشاره به مضمون قرآنی فیلم گفت به پیشنهاد مدیران سازمان سینمایی فیلم یاسین از روز چهارشنبه به مناسبت ماه مبارک رمضان اکرانشمدیرمسئول روزنامه ایران در گفتوگو با فارس: پرونده روزنامه ایران هفته آینده در دادگاه مطبوعات بررسی میشود
مدیرمسئول روزنامه ایران در گفتوگو با فارس پرونده روزنامه ایران هفته آینده در دادگاه مطبوعات بررسی میشودمدیر مسئول روزنامه ایران از بررسی پرونده این روزنامه در جلسه هفته آینده دادگاه مطبوعات خبر داد محمدتقی روغنیها در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت یکشنروح الله سهرابی در گفتوگو با فارس مطرح کرد زمان نشان خواهد داد که فارابی و انجمن دفاع مقدس به دنبال بیلان کار
روح الله سهرابی در گفتوگو با فارس مطرح کردزمان نشان خواهد داد که فارابی و انجمن دفاع مقدس به دنبال بیلان کاری هستند یا خیر فعلاً برای ساخت چهار فیلمنامه توافق کردهایمقائم مقام انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت زمان نشان خواهد داد که آیا فارابی و یا انجمن سینمای انقلاب دفاع مضیا هاشمی در گفتوگو با فارس خبر داد برنامههای دانشگاهها در آستانه انتخابات مجلس/زمان آغاز برنامهها برعهده
ضیا هاشمی در گفتوگو با فارس خبر دادبرنامههای دانشگاهها در آستانه انتخابات مجلس زمان آغاز برنامهها برعهده برگزار کنندگان استمعاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه وزارت علوم برنامه خاصی برای دانشگاهها در زمان انتخابات مجلس ندارد گفت تشکلهای دانشجویی و اساتید دانشگاسخنگوی انجمن روزنامهنگاران مسلمان در گفتوگو با فارس خبر داد دور جدید پرداخت وام قرضالحسنه به اعضای انجمن رو
سخنگوی انجمن روزنامهنگاران مسلمان در گفتوگو با فارس خبر داددور جدید پرداخت وام قرضالحسنه به اعضای انجمن روزنامهنگاران مسلمانسخنگوی انجمن روزنامهنگاران مسلمان با اعلام آغاز پرداخت دور جدید وام قرض الحسنه به اعضای انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت در این مرحله آن دسته از اعضاییاحمدپور در گفتوگو با فارس: روند فعلی فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها در سطح انتظارات رهبری و مردم نیست
احمدپور در گفتوگو با فارس روند فعلی فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها در سطح انتظارات رهبری و مردم نیستعضو شورای مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان مستقل گفت متاسقانه روند فعلی فعالیتهای فرهنگی در دانشگاهها در سطح انتظارات رهبری مردم و نخبگان علمی نیست پریناز احمدحجتالاسلام حسین اشرفی اصفهانی در گفتوگو با فارس: حسادت به امام باعث انحراف شریعتمداری شد/ماجرای ضبط صوت دفتر
حجتالاسلام حسین اشرفی اصفهانی در گفتوگو با فارس حسادت به امام باعث انحراف شریعتمداری شد ماجرای ضبط صوت دفتر امام شهید محراب به رهبری گفت رای به شما رای به رسولالله است ایام طلبگی هاشمی بیشتر در کار تجارت بودآیتالله اشرفی اصفهانی که پیرمرد 80 سالهای بودند و بعد هم شهید محرابکریمی اصفهانی در گفتوگو با فارس مطرح کرد سه پیشنهاد جبهه پیروان خط امام و رهبری برای تغییر اساسنامه خانه احزا
کریمی اصفهانی در گفتوگو با فارس مطرح کردسه پیشنهاد جبهه پیروان خط امام و رهبری برای تغییر اساسنامه خانه احزاب رأیگیری باید از دورن هر جناح صورت گیردعضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت ما معتقدیم اگر قرار است به یک کاندیدای اصولگرا رای داده شود این رایگیری باید از همان جناح صوحجتالاسلام اکرمی در گفتوگو با فارس: برای شناخت امام(ره) باید به صحیفه و وصیتنامه امام رجوع کرد/تأکید ویژه ا
حجتالاسلام اکرمی در گفتوگو با فارس برای شناخت امام ره باید به صحیفه و وصیتنامه امام رجوع کرد تأکید ویژه امام خمینی بر استکبارستیزیرئیس شورای فرهنگی نهاد ریاستجمهوری گفت هرکه اهل مطالعه و ارادت به امام است باید صحیفه امام را به درستی مطالعه و وصیتنامه امام ره را بخواند تا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها