تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804615358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپايي نمايشگاه پيش از تاريخ ايران در آلمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۴ (۱۷:۴۵ب.ظ)
برپايي نمايشگاه "پيش از تاريخ ايران" در آلمان موج - توافق‌هاي دوجانبه در زمينه نمايشگاه‌هاي مشترک و همکاري‌هاي فرهنگي متقابل در برگزاري دوره‌هاي آموزشي متنوع ميان ايران و آلمان صورت گرفت که تا دو ماه آينده به امضا مي‌رسد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا کارگر، مدير کل موزه‌ها و اموال منقول تاريخي،با اشاره به مذاکرات انجام شده با راين ولفز، رئيس نمايشگاه‌هاي بين المللي آلمان، در شهر بن آلمان در زمينه همکاري‌هاي دوجانبه و برگزاري نمايشگاه‌هاي مشترک گفت: موزه‌ها تلاش مي‌کنند و اين رسالت را بر عهده دارند تا فرهنگ و هنر و سرزمينشان را به مردم خودشان و به مردم جهان معرفي کنند. قطعاً اين امکان که همه مردم دنيا بتوانند به همه کشورها سفرکنند وجود ندارد، لذا رسالت ديگر موزه‌ها اين است که فرهنگ هنر و تمدن سرزمين‌هاي مختلف را به مردم خود که امکان سفر به ديگر کشورها را ندارند فراهم کنند.
وي افزود: بر اين اساس سازمان ميراث فرهنگي از سال 2001 فعاليت‌هاي بين المللي خود را در قالب نمايشگاه‌هاي متعدد که مجري آن موزه ملي ايران بود آغاز کرد و نمايشگاه‌هاي متنوعي را در خارج از ايران به نمايش گذاشت که از مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به نمايشگاه 7000 سال هنر ايران، امپراطوري فراموش شده هخامنشي و شکوه ايران و نيز نمايشگاه فرهنگ و تمدن ايران در دوره صفوي اشاره کرد.
کارگر تاکيد کرد: اين نمايشگاه‌ها در 16 کشور دنيا برگزار شد که نتايج بسيار خوب و رضايت بخشي به همراه داشت، اين نمايشگاه‌ها تلاش کردند تا پنجره جديدي رو به جهانيان به سوي ايران باز کند و ايران را از منظر تاريخ و فرهنگ و در مجموع ميراث فرهنگي معرفي کند. که متاسفانه اين فعاليت در دولت قبل با رکود همراه شد که به حمد الهي مجدداً اين فعاليت در حال حاضر آغاز شده است.
وي در ادامه تصريح کرد: از اين رو قرار است ما هم ميزبان نمايشگاه‌هاي خارجي باشيم و هم ارسال کننده نمايشگاه، همچنين در همين راستا نمايشگاهي در سال آينده ميلادي در موزه ملي ايران به نمايش در مي‌آيد.
وي با اشاره به مذاکره با طرف آلماني گفت: در مذاکراتي که با راين ولفز، رئيس نمايشگاه‌هاي بين المللي آلمان، صورت گرفت مقرر شد نمايشگاهي در اوايل سال ميلادي 2017 در زمينه "پيش از تاريخ ايران" در اين کشور برگزار شود و در مقابل نيز نمايشگاهي از آلمان در کشور ما برگزار شود، در حال حاضر اين مذاکرات در حال انجام بوده و موافقت شفاهي حاصل شده که تا دو ماه آينده به امضا مي‌رسد.
مدير کل موزه‌ها و اموال منقول تاريخي تصريح کرد: اين نوع همکاري‌ها موجب همکاري‌هاي گسترده ترمي شود که از آن جمله مي‌توان به برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي موزه داران، دوره‌هاي تخصصي مانند نورپردازي و نيز برگزاري نمايشگاه مديريت نوين موزه داري به صورت تئوري و عملي اشاره کرد.
وي در زمينه علاقه طرف الماني در زمينه ايجاد همکاري‌هاي دو جانبه گفت: طرف آلماني آمادگي خود را براي در اختيار گذاشتن تجارب خود و ايجاد زمينه‌هاي همکاري مشترک اعلام کرده است.
کارگر در پايان با اشاره بر اين مطلب که اين نمايشگاه فتح بابي در راستاي برگزاري نمايشگاه‌هاي بعدي است گفت: اين نمايشگاه با توجه به تمي که انتخاب شده تا پيش از دوره هخامنشي را در بر مي‌گيرد همچنين محتواي دوره‌هاي بعدي نمايشگاه در آينده مشخص و اعلام مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن