تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806863314




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امنيت کشور حاصل مجاهدت‌هاي خاموش کارگزاران وزارت اطلاعات است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۴ (۱۶:۲۴ب.ظ)
وزير اطلاعات: امنيت کشور حاصل مجاهدت‌هاي خاموش کارگزاران وزارت اطلاعات است موج - وزير اطلاعات گفت: مادامي که وحدت و انسجام ملي در کشور وجود داشته باشند هيچ گزندي از تهديدات دشمن به ما نخواهد رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، يک‌صد و شصت و پنجمين جلسه شورا در حالي آغاز شد که سيد محمد علوي، وزير اطلاعات، در اين جلسه حضور داشت. در ابتداي اين جلسه علوي اقدامات و وظايف وزارت خانه اطلاعات را به استماع اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران رسانيد.
وزير اطلاعات در خلال سخنان خود گفت: اگر بخواهيم رويکردهاي اين وزارت خانه را دسته‌بندي کنيم، مي‌توانيم به نموداري از قبيل مسائل داخلي، خارجي، جريان‌هاي سياسي، مبارزه تهديدات خارجي و... اشاره کنيم.
سيد محمد علوي افزود: در زمينه مسائل داخلي بايد گفت کار وزارت اطلاعات ايجاد امنيت همراه با آرامش و شادابي و سرور است. نگاه اسلام نيز بر همين مبنا استوار است. از اين‌رو امنيتي که براي آحاد جامعه و براي مردم بايد به بار بيايد بايد همراه با شادابي و نشاط و نشاندن لبخند رضايت بر لبان آنان باشد که اگر غير از اين انجام گيرد امنيت برکات خود را نشان نمي‌دهد.
وي ادامه داد: ايجاد امنيت توأم با شادي و نشاط شرايط را براي نوآوري و ابداع و رشد و ترقي فراهم مي‌کند از اين‌رو يکي از رويکردهاي وزارت اطلاعات ايجاد امنيت در سايه آرامش براي مردم است. از اين‌رو بايد گفت هدف ما در ارتباط با توده‌هاي مردم ايجاد امنيت همراه با شادابي و نشاط است.
علوي در ادامه به موضوع صيانت از مديران و مسوولان اشاره کرد و گفت: يکي ديگر از وظايف وزارت خانه اطلاعات صيانت از مسوولان و مديراني است که امور جامعه را سامان مي‌بخشند. همگان مي‌دانيم همواره پيرامون اين اشخاص سخنان زيادي گفته مي‌شود و مسووليت وزارت اطلاعات اين است که صحت‌وسقم اين گفته‌ها را مشخص کند.
وي اظهار داشت: هر جا که مجالي براي خدمتگزاري باشد احتمال لغزش نيز وجود دارد و سياست وزارت اطلاعات هم اين است که دست اين افراد را قبل از آن که به زمين بخورند، بگيرد؛ چراکه يک مدير و آبروي او سرمايه يک جامعه است.
وزير اطلاعات اضافه کرد: اين در شرايطي است که در دين مبين اسلام دفاع از آبروي مؤمن بسيار مورد تأکيد قرار گرفته و پاداشي بس عظيم براي آن در نظر گرفته شده است. از اين‌رو وزارت اطلاعات حفظ آبروي انسان‌ها به صورت عمومي و نيز مديران جامعه به عنوان خواص را براي خود يک وظيفه مي‌داند. اين در حالي است که اين وزارت خانه به هيچ عنوان به خود اجازه ورود به مسائل شخصي افراد را نمي‌دهد.
وزارت اطلاعات به صرف يک گزارش قضاوت نمي‌کند و تنها زماني مي‌توانيم قضاوت کنيم که حجت شرعي داشته باشيم.
علوي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع تعيين صلاحيت‌هاي نامزدهاي انتخاباتي اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاه وزارت اطلاعات وابسته به هيچ جريان سياسي نيست، بلکه تنها يک‌نهاد حاکميتي و در اختيار کليت نظام است. از اين‌رو اساس کار خود را در تعيين صلاحيت‌هاي نامزدهاي انتخاباتي در اختيار يک شوراي تعيين صلاحيت قرار داده‌ايم. تعيين صلاحيت يک تيغ دو دم است، چراکه؛ از يک‌طرف منفعت عمومي و از جهت ديگر موضوع حيثيت و جايگاه افراد دران مطرح است. بنابراين اين وزارت خانه نه مسامحه‌اي در اين زمينه با افراد دارد تا مبادا مسووليت به دست نا اهلان بي افتد و نه اينکه آبروي افراد را به خطر مي‌اندازد.
وزير اطلاعات همچنين خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات کارنامه‌اي پر باري دارد که در سايه مجاهدت خاموش و اقدامات ناملموس و تحسين‌برانگيز کارگزاران آن به دست آمده است. بي‌شک امنيت و آرامش امروز کشور ما در اين منطقه آشوب‌زده حاصل همين مجاهدت‌هاي خاموش است.
وي گفت: همه مي‌دانيم که اين‌گونه نيست که کسي نخواهد به امنيت ايران دست‌درازي کند، اما؛ قدرت و اقتدار و امنيت جمهوري اسلامي در سايه همين مجاهدت خاموش است که اجازه چنين دست‌درازي‌هايي نمي‌دهد. جمهوري اسلامي عرصه جولان جريان‌هاي بي‌هويت نيست.
علوي تصريح کرد: تهديد جدي زماني است که وحدت و انسجام ملي آسيب ببيند، هر جا که تفرقه و تعارضات شعله‌ور شود از همان‌جا لانه دشمن شکل مي‌گيرد. مادامي که جريان‌هاي سياسي با حفظ وحدت ملي حواشي امنيتي نداشته باشند و نيز عناصر مذهبي به مقدسات ديگران توهين نکنند هيچ آسيبي نخواهيم ديد. اگر اختلافات دروني وجود داشته باشد دشمن ضعيف هم مي‌تواند به ما ضربه بزند.
وي افزود: وقتي برادران اهل سنت مانند همه شهروندان احساس آرامش کنند، وقتي علماي اهل سنت شرکت در راهپيمايي 22 بهمن را يک وظيفه شرعي مي‌دانند يعني به نقطه‌اي رسيده‌ايم که انسجام ملي شکل‌گرفته و بايد توان خود را در تحکيم آن به کار بنديم.
وزير اطلاعات همچنين از اقدامات فرهنگي اين وزارت خانه سخن به ميان آورد و گفت: در راستاي ارتقاي سطح آگاهي آحاد جامعه فعاليت‌هاي فرهنگي وسيعي ترتيب داده‌ايم که ساخت فيلم و سريال از اين قبيل است. همچنين استفاده از ظرفيت‌هاي هنري براي آگاهي‌هاي جامعه نيز در اين راستا بوده است.
علوي با اشاره به اهميت اين وزارتخانه براي امنيت اقتصادي گفت: بخش امنيت اقتصادي يکي ديگر از رويکردهاي وزارت اطلاعات است چراکه کما معتقديم علاوه بر مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد امنيت اقتصادي را نيز ايجاد کرد، وزارت اطلاعات مدافع جدي سرمايه‌گذاري و توليد ملي است.
علوي در بخش دوم سخنان خود که پاسخگوي سؤالات و نقطه نظرات اعضاي شوراي بود.
وي در اين بخش گفت: وزارت اطلاعات يک سري وظايف ذاتي دارد که پرداختن به مسائل جانبي ما از عمل به وظايف ذاتي باز مي‌دارد.
وي ادامه داد: مسائل و موضوعات مختلف بالطبع متوليان خاص خود را دارند و نبايد هر امري را امنيتي کنيم. اين در حالي است که وزارت اطلاعات تنها وظيفه اطلاع‌رساني به حوزه عمل مربوطه را دارد. يعني اگر کتابي خلاف موازين نظام جمهوري اسلامي در يک انتشاراتي چاپ مي‌شود وزارت اطلاعات تنها اين امر را به وزارت ارشاد اطلاع‌رساني مي‌کند و اين وزارت ارشاد است که متولي تصميم‌گيري است.
وي با اشاره به موضوع بوستان ياس و آزادسازي آن اظهار داشت: قبل از فرمايش مقام معظم رهبري وزارت اطلاعات بخشي از اين زمين‌ها را به منابع طبيعي واگذار کرده بود و همين‌که ايشان فرمودند که باقي اين اراضي نيز واگذار شود فورا اين اقدام را انجام داديم. چراکه به اين امر معتقديم که در سازمان فکري حکومت اسلامي مشروعيت هر تصرفي با امام مسلمين يا ولي‌فقيه است. پس وقتي ايشان (مقام معظم رهبري) در تصرف مکاني ولو در اختيار يک سازمان حکومتي باشد، ناراضي باشند حتي نمازخواندن در آن مکان نيز اشکال دارد.
وي همچنين از حضور کارشناسان اين وزارت خانه در جلسات کارشناسي شوراي اسلامي شهر تهران استقبال کرد و گفت: کارشناسان اين وزارت خانه اطلاعات خوبي دارند که مي‌تواند به حل مشکلات و معضلات شهري بي انجامد از اين‌ور آمادگي خود را براي اين مهم اعلام مي‌کنيم.
علوي همچنين با اشاره به موضوع زمين‌خواري افزود: وزارت اطلاعات در مبارزه با زمين‌خواري و تصرف منابع طبيعي اقدامات وسيعي انجام داده همچنان که چندين ميليون هکتار از زمين‌هاي منابع طبيعي که تصرف عدواني شده بود را شناسايي و به دستگاه قضايي معرفي کرده‌ايم.
پس از سخنان مقدماتي وزير اطلاعات 19 نفر از اعضا سؤالات و اظهارنظرهاي خود را بيان داشته و وزير اطلاعات نيز به آن‌ها پاسخ داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن