تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804064536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه وزارت‌کشور به‌شورای‌نگهبان درباره انتخابات


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: سخنگوی شورای نگهبان گفت: در تاریخ ۲۴ خردادماه یعنی روز گذشته نامه‌ای به دبیرخانه شورای نگهبان واصل شده که به امضای وزیر محترم کشور رسیده است.

به گزارش تراز ، نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سؤال "یکی از مسئولان وزارت کشور اعلام کرده نامه این وزارتخانه درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی در تاریخ ۱۹ خردادماه به شورای نگهبان ارسال شده است، آیا شورای نگهبان این نامه را دریافت کرده است؟" گفت: در تاریخ ۲۴ خردادماه یعنی روز گذشته نامه‌ای به دبیرخانه شورای نگهبان واصل شده که به امضای وزیر محترم کشور رسیده است.

وی افزود: این نامه خطاب به دبیر محترم شورای نگهبان است. در این نامه مقدمه‌ای درباره تاریخچه برگزاری انتخابات و مزایای برگزاری انتخابات الکترونیکی مطرح شده است.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: در این نامه اعلام شده «با عنایت به تمهیدات صورت گرفته جهت برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و با توجه به هماهنگی و همکاری بین وزارت کشور و شورای نگهبان و همچنین مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تأمین اعتبار برگزاری مکانیزه ۳۰ درصد شعب اخذ رای (۹ کلان‌شهر) لطفاً دستور فرمایید با توجه به ضیق وقت نظریه شورای نگهبان اعلام شود».

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: تاریخ مندرج در این نامه ۲۱ خردادماه بوده نه ۱۹ خردادماه و بنابراین تاریخ نامه وزیر محترم کشور ۲۱ خردادماه است و در تاریخ ۲۴ خردادماه به دست دبیرخانه شورای نگهبان رسیده است.

وی افزود: در همان تاریخ ۲۴ خردادماه یعنی روز گذشته نامه‌ای از سوی دبیر محترم شورای نگهبان خطاب به وزیر محترم کشور تنظیم شده است.

ابراهیمیان تأکید کرد: در نامه دبیر محترم شورای نگهبان به وزیر محترم کشور اعلام شده «با توجه به محدودیت زمانی تا انتخابات هفتم اسفندماه لازم است جزئیات طرح برگزاری انتخابات الکترونیکی یعنی حوزه‌های انتخابیه موردنظر، تعداد صندوق‌های رأی، امنیت نرم‌افزار و سخت‌افزار، شبکه و زیرساخت‌ها و ... با توجه به امکانات واقعی و مشکلات دوره گذشته و شرایط جدید به‌صورت رسمی در اختیار این شورا قرار داده شود تا پس از بررسی جوانب مختلف طرح نسبت به برگزاری انتخابات الکترونیکی و کیفیت آن اظهار نظر لازم صورت گیرد».

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت: در نامه اخیر وزیر محترم کشور به ذکر کلیات اکتفا شده است. اینکه در ۳۰ درصد شعب اخذ رای (۹ کلان‌شهر) قرار است انتخابات الکترونیکی برگزار شود، شورای نگهبان حرفی ندارد، اما برای اینکه شورای نگهبان در این باره اظهار نظر داشته باشد که آیا امنیت دارد یا ندارد و یا امکان نظارت وجود دارد یا خیر، باید به‌صورت دقیق و با ذکر جزئیات و اعلام تعداد صندوق‌های اخذ رأی اعلام شود، اما متأسفانه هنوز هم این جزئیات اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: اگر بنا بر اعلام کلیات باشد، ما با کلیات مسئله‌ای نداریم. همه می‌دانیم که برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی مطلوب است و شورای نگهبان با این امر مشکلی ندارد، اما چون شورای نگهبان یک نهاد نظارتی است و باید امور مربوط به برگزاری انتخابات را کنترل کند، لازم است جزئیات به اطلاع شورای نگهبان برسد.

ابراهیمیان در پایان گفت: علی‌رغم نامه واصله در تاریخ ۲۴ خردادماه هنوز جزئیات مورد نیاز برای اظهار نظر شورای نگهبان اعلام نشده است.





دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 15:05





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن