تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819201838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمایه میلیاردی که یک شبه خاکستر شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
آتش سرمایه میلیاردی که یک شبه خاکستر شد

ناخدای یکی از 18 لنج سوخته: خانه نشین شدم؛
سرمایه میلیاردی که یک شبه خاکستر شد
اسکله صیادی بندر دیر 12 ساعت پس از اطفای حریق گسترده دوباره آتش گرفت و عملیات دلهره‌آور دیگری را کلید زد.



به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از ایران، در آتش‌سوزی‌ای که عصر جمعه در این بندر رخ داد، 18 لنج صیادی و باری کاملاً خاکستر شدند و خسارتی میلیاردی برجای ماند.   جزئیات عملیات آتش‌نشانی
«یوسف رنجبر» مسئول آتش‌نشانی بندر دیر استان بوشهر در این‌باره گفت: «از عصر جمعه 5 تیرماه با توجه به شدت آتش و غیر‌قابل مهار بودن آن، تیم‌های عملیاتی دیر و 8 شهرستان اطراف به محل اعزام شدند. با وجودی که آتش اصلی در ساعت 8 جمعه شب خاموش شد اما با توجه به وجود مخازن گازوئیل در زیر لنج‌ها صبح شنبه 6 تیر نیز آتش دیگری در اسکله اتفاق افتاد که با حضور نیروهای آتش‌نشانی این آتش نیز مهار شد.»
وی درخصوص جزئیات عملیات دلهره‌آور در بندر آتشین گفت: «با گزارش آتش‌سوزی گسترده اسکله، 16 واحد آتش‌نشانی از دیر، عسلویه، خرموج، کنگان، بنک، بردستان، آبدون، دشتی و بردخون در محل حاضر شدند و در نخستین اقدام با اطفای حریق لنج‌های نزدیک پمپ بنزین از سرایت آتش به این جایگاه خودداری کردند. با توجه به شدت آتش، عملیات اولیه با همکاری 60 نیروی آتش‌نشانی پس از چهار ساعت با موفقیت به پایان رسید. در این آتش‌سوزی 12 لنج صیادی و 6 لنج سفاری باربری کاملاً سوختند اما خوشبختانه هیچ تلفات جانی‌ای نداشته است.»
«حمزه اعتماد» فرماندار بندر دیر نیز گفت: «این آتش‌سوزی با شعله گرفتن یک لنج سفاری باربری آغاز شد و از آنجا که دمای هوا در زمان این حادثه 43 درجه سانتیگراد و سرعت باد بین 36-32 کیلومتر بر ساعت بوده، لنج شعله‌ور در آب به حرکت درآمده و باعث سرایت آتش به پست شماره 4 شیلات و سوختن چند لنج صیادی متصل به هم می‌شود. این آتش در ادامه بسرعت 12 لنج صیادی و 6 لنج سفاری را دربرگرفته که همه آنها کاملاً سوختند.»
فرماندار بندر دیر ادامه داد: «برای کاهش خسارت تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم تخلیه لنج‌ها و خارج کردن بیش از 70 قایق و لنج از اسکله بود. پس از آن آتش‌نشانان شعله‌های نزدیک جایگاه بنزین را مهار کردند و در عملیاتی نفسگیر از سرایت آتش جلوگیری و 18 لنج شعله‌ور را نیز خاموش کردند.»
حمزه اعتماد فرماندار دیر درباره میزان خسارات وارده و علت این حادثه گفت: «طبق آخرین بررسی‌ها 12 لنج صیادی و 6 لنج سفاری کاملاً سوخته‌اند که در حال برآورد میزان خسارات هستیم. طبق بررسی‌های اولیه میزان خسارت 12 لنج صیادی هر کدام 400 تا 450 میلیون تومان است اما لنج‌های سفاری با توجه به نوع لنج و قدرت موتور و... باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرند.» وی افزود:« علت این حادثه هنوز مشخص نیست و نمی‌توان درباره عمدی یا غیر‌عمدی بودن این حریق صحبتی کرد. در حال حاضر دستگاه‌های اطلاعاتی - امنیتی در محل حاضر شده و در حال بررسی علت این آتش‌سوزی هستند.»
وی ادامه داد:« این 18 لنج آسیب جدی دیده‌اند اما با توجه به اینکه چند لنج دیگر نیز خسارت جزئی برداشته‌اند، تعداد لنج‌های سوخته 22 لنج گزارش شده است.»
بنابر این گزارش، گفته می‌شود تنها یکی از لنج‌ها بیمه بوده است و بقیه لنج‌ها تحت حمایت هیچ بیمه‌ای نبوده‌اند.   گفت‌وگو با ناخدای لنج
«احمد بردستانی» ناخدا و مالک یکی از لنج‌های صیادی که هنوز از اتفاق رخ داده شوکه است و در خانه مانده درباره این اتفاق گفت: جمعه ظهر در خانه خواب بودم که تلفنم زنگ زد و گفتند به اسکله بروم. لنج من نخستین از سمت دریا بود و آتش از لنج‌های باری ابتدا به لنج من سرایت کرده و به ترتیب 11 لنج دیگر نیز در آتش سوخته بودند.   وی ادامه داد: ازدحام جمعیت بقدری بود که هیچ‌کس نمی‌توانست درست پاسخگوی ما باشد و تنها چیزی که می‌دانیم این است که آتش از یک لنج باری شروع شده است. ناخدا بردستانی گفت: لنج من بیمه نشده بود. در این حادثه خسارت زیادی دیدیم.   قیمت لنج حدود 800 تا 900 میلیون تومان است و با توجه به اینکه تورهای میگو و موتور نیز در داخل لنج بود نزدیک به یک میلیارد خسارت دیده‌ام. هنوز هیچ‌کس جوابگوی ما نبوده و از دیروز خانه‌نشین شده‌ام.   منتظریم تا ارگان‌های مربوطه مثل شیلات،‌ فرمانداری و... به ما خبر بدهند. وی درخصوص علت بیمه نکردن لنجش گفت: با توجه به قیمت بالای لنج، بیمه سالانه 20 میلیون تومان هزینه دارد.   درآمد ما طوری نیست که بتوانیم این هزینه سالیانه را پرداخت کنیم. من همه سرمایه چند ساله زندگی‌ام را در این حادثه از دست داده‌ام و امیدوارم مسئولان این موضوع را در نظر گرفته و مورد توجه قرار دهند تا ما خانه‌نشین نشویم.

  2007  



۰۷/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


حوادث

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن