تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805660092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جرايم کيفري، نقدي، حبس و محروميت هاي اجتماعي براي فرار مالياتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۳ب.ظ)
جرايم کيفري، نقدي، حبس و محروميت هاي اجتماعي براي فرار مالياتي موج - رئيس سازمان امور مالياتي کشور از جرايم کيفري، نقدي و حبس در اصلاحيه قانون ماليات ها براي کساني که فرار مالياتي دارند، خبر داد و گفت: علاوه بر اين، افراد با محروميت هاي اجتماعي هم مواجه خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري موج، علي عسکري در گفت و گويي تلويزيوني با بيان اين که، تا زماني که کشور برخي نظام مندي ها را در بحث ماليات فراهم نکند، فرار مالياتي همچنان رواج خواهد يافت، افزود: در دو ماه نخست سال جاري 8500 ميليارد تومان درآمد مالياتي محقق شد.
وي گفت: سال گذشته نيز 97 درصد پيش بيني هاي درآمدهاي مالياتي؛ يعني 57 هزار و 600 ميليارد تومان محقق شد و براي امسال نيز 75 هزار و 200 ميليارد تومان درآمد مالياتي پيش بيني کرديم که نسبت به سال 93 سي درصد رشد دارد.
وي ابراز اميدواري کرد که با برنامه ريزي هاي صورت گرفته امسال نيز بيش از 95 درصد معادل 75 هزار و 200 ميليارد تومان درآمد مالياتي محقق شود.
عسکري گفت: هم اکنون 20 تا 25 درصد از توليد ناخالص داخلي کشور ماليات پرداخت نمي کند که اين خود سالانه حدود 30 هزار ميليارد تومان است، از سوي ديگر 40 درصد توليد ناخالص ملي کشور نيز قانوني معاف از ماليات است.
رئيس سازمان امور مالياتي خاطرنشان کرد: هم اکنون زيرساخت هاي لازم را آماده و اطلاعات را از پايگاه هاي مختلف جمع آوري کرده ايم تا بتوانيم از فرارهاي مالياتي جلوگيري کنيم اما بعضي نهادها از ارائه اطلاعات خودداري مي کنند.
وي گفت: خوشبختانه در اصلاح قانون ماليات بخوبي وظايف دستگاه ها به ارائه اطلاعات به سازمان امور مالياتي مشخص شده است و ديگر جاي ابهامي باقي نمي ماند.
عسکري افزود: در طرح جامع قانون ماليات نيز اطلاعات مختلف را از گمرکات، بورس، بيمه ها، بانک ها، قراردادهاي تجارت و قسمت هاي مرتبط خواهيم گرفت تا حتي المقدور مانع از فرار مالياتي شويم.
اين کارشناس اقتصادي گفت: تا زماني که شبکه مالياتي در کشور ما کامل نشود و نتوان در خصوص اظهارنامه ها راستي آزمايي کنيم اين مشکلات ادامه خواهد داشت.
عسکري افزود: در اصلاح قانون براي کساني که فرار مالياتي دارند جرايم کيفري، نقدي و حبس ديده شده است.
وي گفت: علاوه بر اين، افراد با محروميت هاي اجتماعي هم مواجه خواهند شد و براي مثال نمي توانند عضو هيات مديره شرکت، عضو انجمن و حتي نماينده مجلس شود و از برخي تسهيلات اجتماعي هم محروم مي شود.
وي گفت: البته در کنار اين محروميت ها تشويق هايي نيز در نظر گرفته ايم مبني بر اينکه اگر کسي در مناطق محروم وخاص فعاليت اقتصادي کند از 5 تا 10 سال از معافيت مالياتي برخوردار خواهد شد.
عسکري افزود: براي کساني که خوب ماليات مي دهند نيز جوايز و تقديرنامه هايي در نظر گرفته خواهد شد.
رئيس سازمان امور مالياتي کشور از برخي ناهماهنگي سازمان ها در اين خصوص گلايه کرد و گفت: براي مثال بيمه ها اطلاعات قرارداد بيمه را به ما اعلام نمي کنند که وقتي قانون تقويت شد تمام اين مشکلات نيز برطرف مي شود.
عسکري در پاسخ به سوالي مبني بر اين که روش هاي رايج براي فرار مالياتي در کشور ما چيست؟، افزود: يکي از رايج ترين اين روشها فعاليت قاچاق است و کساني که از طريق گمرک جنس وارد نمي کنند، تعادل اقتصاد کشور را برهم مي زنند.
رئيس سازمان امور مالياتي گفت: از زماني که طرح ماليات بر ارزش افزوده اجرا شده است، برخي افراد براي اينکه ماليات ندهند به فاکتور صوري روي آورده اند.
وي گفت: معضلات ديگري نيز در اين زمينه داريم که نمونه آن فرار مالياتي در مناطق آزاد است و ما معتقديم که در مناطق آزاد هم بايد اظهارنامه ارايه دهند.
عسکري در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چرا برخي پزشکان، وکلا و مهندسان و ديگر گروه هاي جامعه از دادن ماليات طفره مي روند، افزود: در اصلاح قانون مباحثي مطرح خواهيم کرد که به مجوز فعاليت هاي اقتصادي مربوط مي شود به اين ترتيب که هر کسي در کشور بخواهد براي فردي مجوز صادر کند بايد اطلاعات آن فرد را ارايه دهد.
وي گفت: نظام پزشکي، کانون وکلا، کارشناسان دادگستري و انجمن ها و ديگر تشکل ها بايد بدانند که در قانون جديد موظف خواهند شد اطلاعات اعضاي خود را به سازمان امور مالياتي بدهند.
عسکري افزود: تا امروز بسياري از اعضاي اين تشکل ها خود را به پرداخت ماليات مکلف نکرده اند و هرفردي که اظهارنامه داده ماليات دريافت کرده ايم اما اگر کسي را شناسايي نکرده ايم هم تاکنون اظهارنامه اي نداده است.
وي با اشاره به اينکه بسياري از پزشکان اظهارنامه مالياتي نمي دهند، گفت: بسياري از اصناف نيز مجوز صنف ندارند با اين حال فعاليت مي کنند اما ماليات پرداخت نمي کنند.
رئيس سازمان امور مالياتي با اشاره به اينکه تيرماه زمان دريافت اظهارنامه هاست از همه افراد خواست در نظام مالياتي ثبت نام کنند.
وي گفت: موديان مالياتي اظهارنامه هاي خود را به آخر تيرماه محول نکنند و وقتي اظهارنامه ارايه مي دهند مي توانند از طريق سيستم، فيش هاي پرداخت را بگيرند و اگر نمي خواهند فيش بگيرند، چک بدهند.
وي افزود: موديان مالياتي مي توانند از طريق دفاتر پست و دفاتر پيشخوان وکافي نت ها نيز اظهارنامه ارائه کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن