تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 دی 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1845395029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قرار نیست یک فیلم را با دیالوگ‌های فاخر به محفل ادبی تبدیل کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کیانوش عیاری مطرح کرد:
قرار نیست یک فیلم را با دیالوگ‌های فاخر به محفل ادبی تبدیل کنیم

کیانوش عیاری


شناسهٔ خبر: 2783126 - شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
هنر > سینمای ایران

کیانوش عیاری در نشست فیلمنامه نویسان بیان کرد که که دیالوگ ها در فیلم باید ساده باشند و استفاده از دیالوگ های فاخر باعث می شود که فیلم به یک محفل ادبی تبدیل شود. به گزارش خبرنگار مهر، نهمین نشست تخصصی باشگاه فرهنگی آموزشی فیلمنامه‌نویسان پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ۹۴ با حضور کیانوش عیاری فیلمنامه‌نویس و کارگردان، شادمهر راستین عضو هیات مدیره خانه سینما، حسین مهکام، رضا مقصودی رییس کانون فیلمنامه‌نویسان و محمدرضا گوهری و سعید رحمانی مسئولان باشگاه فیلمنامه‌نویسان در سالن سیف‌الله داد خانه سینما برگزار شد.در این نشست فیلم «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری اکران شد و پس از اکران فیلم جلسه پرسش و پاسخ با حضور حسین مهکام مجری کارشناس برگزار شد.کیانوش عیاری در این نشست به روند تبدیل شدن ایده به ساختار اشاره کرد و گفت: لزوما ایده‌ها در ابتدای امر کامل نیستند و گاهی برای تبدیل شدن به ساختار ممکن است زمان زیادی طلب کند. گاهی ایده‌ها در جریان ساخت فیلم، تولید و بخشی از داستان می‌شوند.فیلمنامه ای که ۱۸ ماه است یک خط آن هم جلو نرفته استوی در مورد یکی از فیلمنامه‌‌های خودش بیان کرد: آخرین کاری که مشغول به نوشتن آن هستم در حال حاضر ۱۸ ماه است که حتی یک خط هم جلو نرفته است چراکه علاقه ای ندارم برای اینکه فیلمنامه پیش برود داستانی برایش بتراشم بلکه ترجیح می دهم روند داستانی درست به کمک فیلمنامه ام بیاید.عیاری گفت: هر فیلمنامه‌ای ممکن است در مرحله‌ای از کار به بن‌بست بخورد اما این موضوع دلیل بر این نیست که حتما باید یک اتفاق پیچیده همه چیز را حل کند. گاهی راه‌حل آنقدر ساده است که به چشم نمی‌آید.وی بیان کرد: فیلمنامه‌نویس نباید اطلاعات اضافی به مخاطب بدهد. من احساس می‌کنم کسانیکه نمی توانند داستانی را به سادگی تعریف کنند در واقع می‌خواهند اطلاعات خودشان را به رخ بکشند. من هم گاهی در «خانه پدری» وسوسه می شدم که اطلاعات تاریخی و سیاسی خود را به رخ بکشم اما در نهایت تصمیم گرفتم فقط قصه را روایت کنم.ایده اصلی داستان «خانه پدری»عیاری در مورد دیالوگ‌نویسی در فیلمنامه گفت: بدون شک نوشتن دیالوگ‌های فاخر می‌تواند برای مخاطب لذتبخش باشد اما من نمی‌پسندم. وظیفه اصلی دیالوگ پیش بردن داستان و یک روایت است. دیالوگ‌های سنگین و فاخر بیش از آنکه وظیفه اصلی خود را انجام دهند، داستان و فیلم را به یک محفل ادبی تبدیل می‌کنند.    فیلمنامه‌نویس و کارگردان فیلم «خانه پدری» در مورد این فیلم گفت: تمام اتفاق‌هایی که در فیلم «خانه پدری» مشاهده می‌کنید بازسازی است. تنها ماجرایی که من در سال‌های ۵۴ یا ۵۵ در اهواز درباره آن شنیدم چیزی شبیه به موضوع فیلم «خانه پدری» بود یعنی دختری که توسط پدر، برادر و اقوام خود به داخل رودخانه انداخته می‌شود.وی در پایان گفت: برای من ساخت فیلمی بر اساس این موضوع یک دغدغه شخصی شده بود. سال‌ها طول کشید و نمونه‌های مختلفی از فیلم «خانه پدری» را نوشتم تا در نهایت به چیزی که مشاهده کردید ختم شد.باشگاه فرهنگی آموزشی فیلمنامه‌نویسان در فصل تابستان نشستی برگزار نخواهد کرد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن