تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803337608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژیم صهیونیستی و عربستان به دنبال به شکست کشاندن مذاکراتند / با یک توافق خوب موافقیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اجمالی/ بروجردی در برنامه نگاه یک:
رژیم صهیونیستی و عربستان به دنبال به شکست کشاندن مذاکراتند / با یک توافق خوب موافقیم
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خیلی ها علاقه مندند تا فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد اما طرفین مذاکرات در مذاکره جدی هستند.

رژیم صهیونیستی و عربستان به دنبال به شکست کشاندن مذاکراتند / با یک توافق خوب موافقیم
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "علاالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برنامه نگاه یک که از شبکه 1 سیما پخش شد اظهار داشت: خیلی ها علاقه مندند تا فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران ادامه یابد اما طرفین مذاکرات در مذاکره جدی هستند. 
 
وی ادامه داد: مجلس به عنوان حافظ حقوق ملت پیوسته نقش مذاکراتی خود را دارد و انرژی هسته ای که پس از پیروزی انقلاب به عنوان یک زنجیره طولانی مطرح شده دستاوردهای ویژه ای داشته و نظارت بر آن جزو مسئولیت های شورای عالی امنیت ملی است که مجلس هم در این زمینه نقش آفرینی می کند. 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به این که در مجلس ششم به جهت وضعیتی که داشت حتی یک مصوبه برای حمایت از انرژی هسته ای تصویب نشد اما در مجلس هفتم چهار مصوبه تصویب شد گفت: در آن زمان در موضع ضعف بودیم اما امروز در موضع قدرت هستیم. 
 
بروجردی با بیان تلاش قدرت های جهانی برای جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای عنوان داشت: سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با درخواست ما برای 20 دستگاه سانتریفیوژ موافقت نکردند اما امروز هزاران سانتریفیوژ داریم. 
 
انرژی هسته‌ای یک موضوع فرادولتی است


نماینده مردم بروجرد در مجلس با گرامی داشت یاد دانشمندان هسته ای و نقش مهم آن ها و ملت ایران در ایستادگی در مقابل استکبار در موضوع هسته ای گفت: باید به تیم مذاکره کننده خسته نباشید گفت و انرژی هسته ای یک موضوع فرادولتی است و به یک عزم ملی تبدیل شده است. 
 
وی درباره نظارت مجلس شورای اسلامی برمذاکرات اظهار داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو عالی شورای امنیت ملی در جریان ریز تحولات است که البته تحولات آنقدر سریع به وقوع می پیوندد که در این زمینه انتقال مطالب محدود است که البته بنده هم عضو کمیته هسته ای هستم که در آن جا بیشتر کار کارشناسی انجام می شود. 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر نظارت مجلس بر مذاکرات افزود: پس از هر دور مذاکرات عراقچی و ظریف به مجلس دعوت و با انبوهی از سوالات مواجه می شوند. 
 
بروجردی درباره نحوه اطلاع رسانی درباره مذاکرات هسته ای به مردم عنوان داشت: در بحث های تخصصی که نیاز به مباحثات ریز کارشناسی است گلایه هایی وجود دارد که البته این نکته لازم است که دکتر صالحی جهت افزایش توان فنی تیم مذاکره کننده به مذاکرات پیوست و لازم است که اطلاع رسانی به افکار عمومی و نخبگان در سطح گسترده تری صورت گیرد.  
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به اطلاع رسانی صالحی و ظریف در رسانه ها و در یکی از برنامه های نگاه یک تاکید کرد: لابی صهیونیست ها در مذاکرات تلاش می کند تا نقش بازدارنده در توافق ایجاد کند که البته ما به دنبال یک توافق خوب هستیم و عزم طرفین براین است که نتیجه حاصل شود. 
 
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب گفت: از یک طرف رژیم صهیونیستی و عربستان حداکثر فشار را به آمریکا می آورند تا مذاکرات به نتیجه نرسد و در کنگره آمریکا به دلیل وجود لابی های صهیونیستی تلاش براین است که مذاکرات به نتیجه نرسد. 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: آن ها همه اهرم های خود را به کار می گیرند اما مجلس شورای اسلامی با وسواس و جدیت مذاکرات را پیگیری می کند و حضور وزیر خارجه در مجلس شورای اسلامی به دفعات به همین دلیل است.


بروجردی اظهار کرد: ما معتقدیم که دشمن در مقابل ماست و حتما غیرقابل اعتماد است و این تعبیر صالحی که آن ها دبه در می آورند تنها یک نمونه از این موضوع است لذا در اولین بند مصوبه مجلس تاکید کردیم که لغو همه تحریم ها همزمان با توافق باید انجام شود و ما هم اقداماتی که به آن متعهدیم را انجام می دهیم. 
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: آن ها از قبل نظارت ها خواهان زیاده خواهی هستند و خواستار نظارت فراتر از ساختار آژانس اما ما نظارت ها را در چارچوب پادمان پذیرفته ایم اما طرف مقابل می خواهد دخالت های ناروا را در امور ما داشته باشد. 
 
وی تاکید کرد: ما معتقدیم نظارت ها فراقانونی نباید اتفاق بیفتد و مراکز نظامی و دانشمندان هسته ای ما نباید مورد بازدید قرار بگیرند زیرا شناسایی دانشمندان هسته ای ما سلامتی آن ها را به خطر می اندازد. 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان داشت: البته تحقیق و توسعه مسائل هسته ای باید جزو حقوق مسلم ما باشد و فرضا اگر 10 سال محدودیت را قبول می کنیم این موضوع نباید جلوی توسعه دانشمندان را بگیرد و در پایان مصوبه مجلس تاکید کردیم که یک تیم 7 نفره بر مذاکرات نظارت خواهند کرد. 
 
بروجردی در پاسخ به این سوال که هفتمین دور نگارش مذاکرات در وین برگزار شد حال کمیسیون امنیت ملی مجلس چه میزان در دستور کار این مذاکرات قرار گرفته است گفت: فکر می کنید منطقی است که اگر خبری را رسانه ای نمی کنند از مجاری کمیسیون امنیت اعلام شود. 
 
مصریم حق فعالیت هسته ای کشورمان حفظ شود

نماینده مردم بروجرد در مجلس در ادامه افزود: دعواها مشخص است و تنها منطبق بر زیاده خواهی های آمریکاست و طبیعتا چیزی نیست که قابل قبول باشد از دید ایران و این موضوع که منجر به طولانی شدن دعوا شده و حتی توافق ژنو را نیز ایران پذیرفته و در یک چارچوب بیانیه لوزان هم اعلام شده تنها به این دلیل است که ما مصریم حق فعالیت هسته ای کشورمان حفظ شود. 
 
وی اظهار داشت: این مسئله برای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به عنوان یک اصل وجود دارد و این موضوعی است که منجر به طولانی شدن مذاکرات می شود. 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: ایجاد توافق به حرکت طرف مقابل بستگی دارد و اگر آمریکا بر زیاده خواهی هایش استمرار بورزد ما زیر این زور نخواهیم رفت و تیم مذاکره کننده کشورمان هم در مقابل این موضوع می ایستند لذا توافق به این موضوع ربط دارد که طرف مقابل چه میزان قواعد بازی را رعایت می کند البته چین و روسیه خیلی با بازی طرف مقابل ما یکی نیستند.  
 
بروجردی در پاسخ به این سوال که علت اصرار آمریکایی ها به بازدید و یا بازرسی از مراکز نظامی کشورمان چیست و مجلس چه پاسخی می دهد گفت: حتما در مجلس به دلیل جایگاه تخصصیش موضوع مذاکرات هسته ای مطرح می شود. 
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: عراقچی و تخت روانچی حداقل دو ساعت به کمیسیون امنیت قبل از هر مذاکره می آیند تا بحث و تبادل نظر انجام دهند اما این موضوع اطلاع رسانی عام نمی شود. 
 
وی تاکید کرد: البته حق مسلم ملت ماست به طرز قابل توجهی از روند مذاکرات اطلاع پیدا کنند و امروز هم بسیار بهتر از گذشته اطلاع رسانی می شود. 
 
طبیعت آمریکایی ها براساس زیاده خواهی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان داشت: طبیعت آمریکایی ها براساس زیاده خواهی است و باید در مقابل آن ها ایستاد و هم چنین فشاری که اسرائیل، عربستان سعودی و یارانشان به آمریکا از ترس این که ایران در منطقه قدرتی که دارد بیشتر شود وارد می کنند لذا آمریکایی ها با توجه به فشارها و این که منافع شان را در همبستگی با این افراد تعریف می کنند و هم این که بازار فروش سلاح هایشان را از دست ندهند ادبیاتشان را طوری تنظیم می کنند که رضایت دوستانشان را جلب کنند. 
  
بروجردی گفت: یکی دیگر از دلایل اصرار آمریکا بر بازدید از مراکز نظامی کشورمان کشف رمز و راز موفقیت های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه دفاعی است و این که چگونه ایران طی سال ها تبدیل به یک قدرت برتر موشک سازی در دنیا شده و می خواهند این موضوع را حتی از طریق جاسوسی کشف کنند اما ما می خواهیم توانمندی های خودمان را نگه داریم.  
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هم طبق همان تذکرات و نطق های قبلی خود در مجلس در مقابل زیاده خواهی های آمریکا عمل خواهد کرد. 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که بازرسی ها در توافق نامه احتمالی چه ویژگی داشته باشند تا به تصویب مجلس برسد اعلام داشت: این نکته که هر زمان و مکان باید بازدید انجام شود در پروتکل الحاقی آمده است. 
 
بروجردی افزود: اما یک دیوار بی اعتمادی بلند میان ما و آمریکا وجود دارد و این که آن ها بخواهند از هر مکانی در کشورمان نمونه برداری و دیدار کنند تنها به دلیل بی اعتمادی قابل اجرا نیست. 
 
نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: یکی از دلایل طولانی شدن مذاکرات هم همین دیوار بی اعتمادی است و ما معتقدیم طبق ساختار تعریف شده لغو تحریم ها زمان بر است و این که با یک جمله لغو تحریم ها لغو شود درست نیست چون بسیاری از ساختارها در این زمینه تعریف شده است. 
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که با توجه به بیانیه لوزان آیا ساختار تحریم ها بعد از توافق برداشته می شود گفت: آن چه که ما به عنوان معتقدیم و اصرار داریم این است که تحریم ها چه در بعد شورای امنیت و چه دولت آمریکا و کنگره و حتی یکی از دلایلی که دعوا به داخل آمریکا کشیده شد به دلیل آن است که هر یک از اعضای کنگره آمریکا یک نظری دارند و اما ما معتقدیم که تحریم ها به صورت یکجا و در زمان توافق باید برداشته شود. 








ادامه دارد.... 









۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن